Voorstellen: Hobbit

Gestart door Hobbit, 18-06-2012 20:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hobbit

Hallo, ik ben Ronald, 23 jaar en heb vorige week mijn (gekregen van mijn vader) mitsubishi space wagon ingeruild voor een 850 T5 uit '96 (NR-GP-52).
Ik heb voor deze auto gekozen omdat ik zweefvlieger ben en ik zowel grote aanhangers moet kunnen trekken en op een zweefvliegveld moet kunnen blijven slapen.
Dat laatste ga ik aanstaande zaterdag maar eens uitproberen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de keuze al moeten er nog wel een aantal kleine dingen gebeuren:
- Gasveren van de achterklep vervangen
- nieuwe banden er op (weet iemand nog mooie velgen met zomer banden er op voor een leuke prijs?)
- kras links achter weg werken
- KM teller laten repareren.

Groet,
Ronald

rifwachter

Hallo Ronald,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je volvo.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

EdenAli

Hoi Ronald misschien heeft Dirk 342 iets voor je.
PB 'm maar.

Henk855

Welkom Ronald,

Gasveren van de achterklep vervangen en de teller repareren kan je zelf doen, staat genoeg over op het forum, wielen en banden worden ook regelmatig aangeboden en een kras wegwerken? Eventueel zelf of de spuiter.

Ik ben ben erg benieuwd waar je vliegt met je zweefvliegtuig, ben zelf redelijk actief met Ultra Light en Parapente, voornamelijk in Frankrijk :eusa_dance:
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Welkom op 't forum
Gelijk een linkje voor de gasveren ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18050.0.html

Imitatie gasveren gaan overigens wel met een rotgang open, de originele doen dit mooi geleidelijk... maar zijn wel duurder
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

petrolhead

Welkom hobbit.
Op welk veld vlieg jij.
Ben zelf een fervent zweefvlieger geweest (gelderse).
oh ja veel plezier met de T5

Miel850

Welkom Hobbit,

met de T-5 kun je nu zweefvliegen over het asfalt  ;D

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

petrolhead

Goeie. Lekker zoemeren ;D

Hobbit

Hoi allen,
tnx voor jullie tips.

@ petrolheat: ik zoemer regelmatig over de terletse heide bij de mooiste vliegclub van Nederland de Gelderse zweefvliegclub.

Hobbit

Ff een update van mijn T5,

De gasveren zijn vervangen, "mooie" velgen met goede banden gevonden op marktplaats, nieuwe flatblade ruitenwissers geinstaleerd, nieuwe matten er in gedaan en morgen ga ik naar Erich Technical Support voor de KM teller.

Dan rest alleen nog het weg werken van die kras. Na nadere inspectie lijkt het er op dat ik die weg kan polijsten dus dat ga ik van het weekend dan maar doen. En aanstaand weekend maar even op de Autobahn met Vmax zoemeren.

Groet,
Ronald