Ruiten tinten/blinderen kleur

Gestart door mikehaas, 25-06-2012 15:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mikehaas

Goeiemiddag,

Zojuist heb ik een offerte ontvangen van de Tintman in enkhuizen voor het tinten/blinderen van mijn ruiten.
Ik heb een zwarte 854 waarvan ik graag de ruiten wil tinten.
Weten jullie welke percentages ik het beste kan kiezen.
Als ik alleen vanaf Bstijl blindeer dan kost dat 250, compleet met zijruiten voor 350 (is dit een goede prijs)

Bij onderstaande link zag ik een vrij mooie ''kleur''. Dat pikzwarte vind ik niet mooi. Je moet als het ware een schim zien van een passagier op de achterbank.

De laatste foto van de zwarte station vind ik een mooie kleur. Wie kan mij hierin adviseren. Het moet er niet te nep (te donker) uitzien maar wel echt getint.
link: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54068.0.html



Henk855

Hou er in elk geval rekening mee wat wettelijk is toegestaan, doe je dat niet dan kost het je een hoop geld en kan je het terplaatse verwijderen of gaan lopen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ulkeman

ik vind het wel mee vallen qua prijs.
je mag het ook zelf proberen maar het is een rot klus.

ben erg benieuwd naar het eind resultaat.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Broabander

Je kunt even in mijn blog koekeloeren, vanaf hier zeg maar:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52984.405.html

Ik heb het zelf gedaan met folie van Carpoint, is wat beter dan de échte (autostyle) rotzooi maar natuurlijk niet vergelijkbaar met 3M of Llumar ofzo. Echter, daar betaal je dan ook €19 per rol van 3x0,5m voor, itt die duurdere folies van €60-€80 per rol. Kijk dus welke folie je tinter gebruikt.

Vwb de foto's die je in mijn blog ziet, ik heb de driehoekjes en de achterste portierruiten met 35% en de voorste portierruiten met 60% (gedoogd) gedaan. Geeft een mooier beeld dan enkel de achterste ruiten.

De achterruit heb ik nog niet gedaan, ik twijfel nog over zelf doen of laten doen en welk percentage dan.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

mikehaas

Citaat van: sjors855 op 25-06-2012 16:05:41
Hou er in elk geval rekening mee wat wettelijk is toegestaan, doe je dat niet dan kost het je een hoop geld en kan je het terplaatse verwijderen of gaan lopen.
en wat is wettelijk toegestaan dan?

Broabander

Alle achterruiten (achterportier, achterruit) mag je 'pikzwart'/'niet doorheen te kijken' maken (mits rechterbuitenspiegel), voorruit moet minstens 70% lichtdoorlatend zijn en voorzijruiten minstens 75%.

Af fabriek tint is een paar % dus met de 60% folie die ik erop heb zitten komt het dichtbij de grens van 50% waarbij je een boete krijgt. Dus het grijze gebied tussen 75% en 50% is het 'gedoog'gebied.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

mikehaas

Citaat van: Broabander op 25-06-2012 18:35:23
Alle achterruiten (achterportier, achterruit) mag je 'pikzwart'/'niet doorheen te kijken' maken (mits rechterbuitenspiegel), voorruit moet minstens 70% lichtdoorlatend zijn en voorzijruiten minstens 75%.

Af fabriek tint is een paar % dus met de 60% folie die ik erop heb zitten komt het dichtbij de grens van 50% waarbij je een boete krijgt. Dus het grijze gebied tussen 75% en 50% is het 'gedoog'gebied.
kan je mij die percentages uitleggen, ik snap er nu niks meer van. 70 procent lichtdoorlatend? Bij tintman kan ik kiezen Tussen 5,15 en 35 procent. Is dat ook lichtdoorlatendheid? Dan kan ik voor toch geen 35 procent doen?

Broabander

Klopt, de % die op de folie's staan is lichtdoorlatendheid. Dus 35% laat 35% licht door, 5% laat 5% licht door (dat is bijna zwart).

Indien ze bij Tintman alleen maar t/m 35% doen inderdaad niet de voorste ruiten laten doen. Gaat je een boete opleveren en je zult het er ter plekke af moeten trekken bij controle; nogal zonde. Zou toch bellen of ze toch niet alsnog iets lichters kunnen leveren; vaak kun je zelfs doorzichtige folie met enkel schadelijke UV bescherming krijgen, dan zou een lichte tint wellicht ook moeten lukken!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.