ratel in V70 R AWD

Gestart door akoetje, 29-07-2012 11:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

akoetje

Hoi, sinds een paar dagen heb ik een ratel tijdens het rijden. Het lijkt het meest op het geluid wat je vroeger maaktje met een stuk karton tegen de spaken van je fiestwiel. Hij is even op de brug geweest (was weinig tijd voor), maar er lijkt niets los te zitten.
Hier een 3 seconden filmpje op youtube, let niet op de bewegende beelden, het gaat om het geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=vRe-FetzkdM

Dus:
- ratelend geluid
- lijkt snelheids afhankelijk (frequentie loopt op als snelheid toeneemt)
- doet het niet altijd
- stuur trilt ietsje bij 110km/uur, kan ook iets anders zijn (op te lossen met balanceren).

Heeft iemand dit eerder gezien en zo ja, wat heb je toen gedaan?
Alle tips zijn welkom

)()()sT

Dat schild bij de remklauw?

mehn

Dus hij doet het niet als je stilstaat en gasgeeft?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

akoetje

Citaat van: )()()sT op 29-07-2012 11:35:58
Dat schild bij de remklauw?

Dacht ik eerst ook, maar de ankerplaten lijken het niet te zijn. Dan zouden ze denk ik ook heet worden, maar dat lijkt niet te gebeuren.

akoetje

Citaat van: mehn op 29-07-2012 11:37:08
Dus hij doet het niet als je stilstaat en gasgeeft?
Inderdaad, het gebeurt alleen tijdens het rijden. Als je de automaat in z'n vrij zet blijft het geluid ook, dus ik verdenk de automaat niet in ieder geval.

liebers

Je tussenbak / haakse overbrenging.
Die wil ook veel herrie maken als er teveel spelling opzit . Uiteeraard alleen als je rijdt ( en dus ook rijdend met de aut in N) heb je dit al getest.

Probleem is dan overigens snel opgelost. Als er tussenuit en je rijdt vervolgens in een gecastreerde AWD.

Succes met vinden en verhelpen
Marc
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

akoetje

Citaat van: liebers op 29-07-2012 14:04:09
Je tussenbak / haakse overbrenging.
Die wil ook veel herrie maken als er teveel spelling opzit . Uiteeraard alleen als je rijdt ( en dus ook rijdend met de aut in N) heb je dit al getest.

Probleem is dan overigens snel opgelost. Als er tussenuit en je rijdt vervolgens in een gecastreerde AWD.

Succes met vinden en verhelpen
Marc


Thanks, ik was al bang dat het in die hoek zou kunnen zitten. Ik ga eerdaags even kijken of ik m los krijg en laat dan weten of het geluid weg blijft bij alleen FWD.

Johann

Of je banden van voor naar achter te wisselen en kijken wat ie dan doet.

Veel profiel verschil voor en achter?

akoetje

Citaat van: Johann op 29-07-2012 16:14:01
Of je banden van voor naar achter te wisselen en kijken wat ie dan doet.

Veel profiel verschil voor en achter?

Tijdens de afgelopen lente heb ik net de zomerbanden er onder laten zetten waar geen profiel verschil was. Zelfde met de winterbanden, dus zou geen probleem moeten zijn, maar bedankt voor de tip.

Heeft er nog iemand toevallig een beschrijving voor het los koppelen van de aandrijving naar de achterwielen?