Nieuwe bougiekabelset-Labda lampje aan! Oorzaak?

Gestart door marcus77, 14-08-2012 21:40:19

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

Een brandend lambda lampje betekend gewoon dat er iets mis is met je auto.
Ofwel je lambda sensor is defect ofwel je lucht/brandstof verhouding is niet goed (geweest).
Beide zijn gewoonweg niet goed voor je auto!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

marcus77

Mochten er mensen zijn die dat kunnen dan houd ik mij aanbevolen. Accu loshalen misschien? Dan is ie misschien gereset?

stefanhuijser

Waar kom je vandaan?

Genoeg forum lezers die kunnen uitlezen en resetten.
Je hebt OBD2 dus je hebt uitleesapparatuur nodig.

Gr. Stefan

marcus77

Ik woon in Breda Stefan, ik houd me aanbevolen!

marcus77

heb hem vrijdag trouwens laten tunen, misschien heeft het hier ook mee te maken.

UserID6342

Het resetten door de accu los te halen is een bull sjips verhaal.  Wanneer leren mensen dit nu eens af bij een Volvo.  Gewoon uit laten lezen door de garage of door een mede forummer met de juiste apparatuur.  Het is lastig om te zien waar je vandaan komt (niet ingevuld in je profiel) anders had je waarschijnlijk al meer reacties hierover gehad.

stefanhuijser

Breda Dirk.. ;D

Maar een 2.5 20V laten "tunen"? Leg uit...

Dan heb je denk ik de oorzaak al gevonden..

marcus77

na de tuning geen lampje zien branden. Rijd een stuk prettiger moet ik zeggen. Ik weet niet of dat de oorzaak is van de lambda. Waarom zou dat de oorzaak dan kunnen zijn?

marcus77

Chiptuning heeft ook nut bij een atmosferische motor, 14 pk doet wel wat moet ik zeggen.

jacques1967

Ik geloof er niets van dat jij 14 pk hebt gewonnen met een motortune. Heb je dat zwart op wit ? Waarschijnlijk reed de auto voorheen wat bedeesd , terwijl nu alles iets beter op elkaar aansluit en zo een gevoel geeft alsof het lijkt dat de auto meer vermogen/koppel heeft .
Een 2.5i 20 v turbo , wat jij niet hebt , heeft standaard 193 pk , dus 23 pk winst door toevoeging van een turbo! Ben heel benieuwd waaruit de set up bestaat waarbij je zoveel vermogenswinst pakt zonder turbo! Natuurlijk rijdt zo,n bak geweldig als alles in orde is ,heb zelf ook zo,n 20v tje.

marcus77

marcus77

Ben vandaag trouwens naar de volvodealer gegaan om code uit te laten lezen maar zij hebben het niet voor elkaar gekregen. Dit is dan al de tweede keer dat ze het niet voor elkaar hebben gekregen. Een aantal maanden geleden heeft hetzelfde lampje ook gebrand, ben toen naar deze dealer geweest en wederom lukte het niet. Daarna via via een volvo 850 liefhebber gecontact die het wel kon uitlezen.

Apart allemaal. Dus het lampje brandt nog steeds, nu nog contact maken met iemand die mijn auto kan uitlezen.

marcus77

Om nog antwoord te geven op de vraag of er niets los is getrokken of de bougiekabels wel goed zitten en zaten. Deze zitten goed en er zijn geen andere dingen losgetrokken.

Henk855

Ik zou zo geen oplossing hebben voor je lambda probleem maar ben wel erg benieuwd naar welk bedrijf je bent geweest voor de tuning.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

marcus77