m'n blauwe trots

Gestart door H_Rovers, 26-08-2012 22:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

H_Rovers

Ik heb me al een tijdje geleden voorgesteld hier op dit forum, met de onderstaande foto's. Het is een v70 2.4 20v aut5 in de kleur NBP met creme leren bekleding.

We rijden de auto nu sinds Februari, we kochten hem met zo'n 211000 km op de teller, inmiddels staat er ongeveer 226000 km op de teller. Gasinstallatie komt er binnenkort in, op het moment is het nog duur rijden dus.. Heerlijke auto, we zijn er afgelopen zomer mee naar Italie geweest, en geen centje pijn. Wat zit die auto fijn zeg. Ik heb hiervoor een volvo 740 gehad, en daar vond ik altijd van dat ie fijner zat dan de volvo s70 van m'n vader (staat ook hieronder op de foto, het huis is helaas niet het mijne, maar van m'n ouders). Inmiddels heb ik m'n zit gevonden en zit m'n v70 toch beter. Ik had non-stop naar Italie kunnen rijden als m'n vriendin niet af en toe om een stop vroeg (en als de tank niet leeg zou raken).



Ik ben overigens erg blij met de velgen, origineel volvo (Helium), maar je ziet ze niet zo vaak. Ik vind ze erg mooi.

Inmiddels heb ik het volgende aan de auto gedaan:
- 211dkm: aanschaf: remschijven+blokken voor en handrem vervangen
- 217dkm: Olie automaatbak vernieuwd (powerflush: link)
- 218dkm: Rubber van de bovenste motorsteun (reactiearm) vernieuwd (van Nordicar: link)
- 218dkm: Rolhoes gemaakt met setje van Lara-fix.de. Vrij prijzig, maar wel netjes gemaakt (link)
- 218dkm: lampje automaatstand vervangen
- 218dkm: Airco bijgevuld. Overigens zit er helaas een klein lek in de verdamper, dit wil ik zelf gaan repareren, maar ik zit momenteel in de afrondende fase van m'n PhD (TU Eindhoven, elektrotechniek), en heb het dus erg druk. Komt van de winter wel een keer. (Car Cool Systems: link)
- 219dkm: Versnellingsbaksteun vervangen (scandcar: link)
- 220dkm: Stuur geverfd. De auto heeft een wit leren stuur, maar dat was lelijk gesleten. Ik heb bij de Lederdokter een setje leerverf en was gekocht, wat erg mooi op maat gemaakt was. Nu maar afwachten hoe goed dit blijft zitten, maar het zit er voor nu netjes uit. Ik ben ook op zoek geweest naar een stuur met (nep)houtinleg (volgens mij heb ik claret red walnut in mn dashboard), maar dat kon ik zo gauw niet vinden, vandaar de verfactie. Mocht iemand zo'n stuur hebben; ik hou me aanbevolen, want dat heeft m'n voorkeur nog steeds. (Lederdokter: link)
- 225dkm: liter olie bijgevuld (stond net onder minimum)
- 226dkm: Motorsteun distributiezijde (origineel volvo)

To-do lijstje:
- LPG installatie (Wallinga incl Flashlube)
- Verdamper vervangen
- Banden achter vervangen
- evt: dak spuiten. Daar zitten erg lelijke plekken ingevreten vogelpoep op, baal ik al van sinds we de auto hebben. M'n vriendin zit er niet mee, dus die vind het niet nodig, maar die is ook wat kleiner dan ik, die ziet het dak niet als ze er naast staat ;-).

rvegting

Volvo 855 2.3i T5 Sportsline (okok... hij is van mijn vrouw!)
Chevrolet G30 Ambulance 1981 "Yara"
Volkswagen Transporter T4 1997 "Boomer"
Seat Alhambra 2012

rifwachter

Die ziet er netjes uit.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Wout309t

Heel mooi! Heb die velgen ook altijd al mooi gevonden.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Robster480

Ziet er goed uit! :) Op wat voor velgen staat de S70? Lijkt erop dat het Tethys velgen zijn, maar iets zegt me dat het andere velgen zijn..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Ewout Schalkwijk

Mooie vooral origineel ogende V70. M O O I ! ! !


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

H_Rovers

Volgens mij zijn het Uranus velgen op de s70.

Marty__Mouse

Mooie auto!!

Ik heb dezelfde velgen onder mijn V70!


In 16" maar dat heb jij volgens mij ook... Zelf ga ik volgens seizoen voor een paar maatjes groter icm een andere velg (Peg's of Comets nog even overwegen) en dan wil ik deze velg puur voor de winterbanden gaan gebruiken. Denk erover om ze eventueel zwart te laten moffelen..

Mijn auto gaat morgen naar Mesman voor de LPI installatie, ook icm Flashlube (2600 incl. vervangen carterventilatie??? ;D )

Overigens zou ik vanwege de vogelpoep niet meteen je dak overspuiten hoor, probeer de auto een machinaal te polijsten, zeer grote kans dat je niets meer terugziet van de vogelpoep.. Heb ik bij mijn vorige auto ook meerdere malen gedaan met perfect resultaat.

(light cutting pad, polishing pad en een goede wax erover)

Overigens ben ik na vogelstront wat vrijdag is gedropt waarna de auto de hele middag in de zon heeft gestaan ook weer aan de beurt..

Maar nogmaals, mooie auto!!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Robster480

Citaat van: Marty__Mouse op 27-08-2012 10:46:04
Mooie auto!!

Ik heb dezelfde velgen onder mijn V70!
http://img3.imageshack.us/img3/5948/20120707214042.jpg

In 16" maar dat heb jij volgens mij ook... Zelf ga ik volgens seizoen voor een paar maatjes groter icm een andere velg (Peg's of Comets nog even overwegen) en dan wil ik deze velg puur voor de winterbanden gaan gebruiken. Denk erover om ze eventueel zwart te laten moffelen..

Mijn auto gaat morgen naar Mesman voor de LPI installatie, ook icm Flashlube (2600 incl. vervangen carterventilatie??? ;D )

Overigens zou ik vanwege de vogelpoep niet meteen je dak overspuiten hoor, probeer de auto een machinaal te polijsten, zeer grote kans dat je niets meer terugziet van de vogelpoep.. Heb ik bij mijn vorige auto ook meerdere malen gedaan met perfect resultaat.

(light cutting pad, polishing pad en een goede wax erover)

Overigens ben ik na vogelstront wat vrijdag is gedropt waarna de auto de hele middag in de zon heeft gestaan ook weer aan de beurt..

Maar nogmaals, mooie auto!!

Zo, Mesman is flink duurder geworden, ik betaalde 1,5 jaar geleden €2100,- (weliswaar zonder flashlube). Maarja, kwestie van vraag en aanbod natuurlijk.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

H_Rovers

#9
Het dak is al een keer gepolijst, enige wat dat heeft opgeleverd zijn (lichte) hologrammen in de lak. De vogelpoepplekken zitten er nog, zijn schijnbaar te diep. Mesman is inderdaad vrij prijzig, ik ben nog aan het twijfelen tussen hem en Wallinga (ook in Ehv). Daar kost het LPG systeem €1995, Flashlube (wat hij overigens niet aanraadt) kost €100. Laat je de vulopening achter de klep plaatsen? Das bij Wallinga gratis. Nogal een verschil tussen Mesman en Wallinga.. Voor dat verschil heb ik m'n dak gespoten ;-)

Marty__Mouse

Citaat van: Robster480 op 27-08-2012 13:41:43
....
Zo, Mesman is flink duurder geworden, ik betaalde 1,5 jaar geleden €2100,- (weliswaar zonder flashlube). Maarja, kwestie van vraag en aanbod natuurlijk.

Hmm.. Ik betaal in principe € 2500,- voor de installatie inclusief elektronische Flashlube en dan € 100,- voor het vervangen van de carterventilatie.
Dus stel dat die elektronische Flashlube set zo'n € 150,- kost tel daar zo'n € 75,- inbouwen bij op zit je op zo'n € 2275,- puur en alleen voor de LPI installatie.. Is inderdaad wat duurder dan wat jij hebt betaald.. Maar wat je zelf al zegt; veel vraag naar momenteel  ;)

Citaat van: H_Rovers op 27-08-2012 16:26:58
Het dak is al een keer gepolijst, enige wat dat heeft opgeleverd zijn (lichte) hologrammen in de lak. De vogelpoepplekken zitten er nog, zijn schijnbaar te diep. Mesman is inderdaad vrij prijzig, ik ben nog aan het twijfelen tussen hem en Wallinga (ook in Ehv). Laat je de vulopening achter de klep plaatsen?

Als je hologrammen krijgt is het niet heel goed gepolijst. Wel machinaal gedaan? En met een DAP (Dual Action Polisher) die gaat niet alleen rond maar ook heen en weer om dus hologrammen te voorkomen  ;) Maar meestal krijg ik de vlekken er nog wel uit met polijsten.. Balen dat het bij jou niet is gelukt.

Ik heb veel erg goede verhalen gelezen over Mesman (ook wel wat mindere, maar meer goede ;D) dus vandaar mijn keuze.. Is nog steeds wel een dik uur hier vandaan maar voor een goede inbouw heb ik dat wel over natuurlijk! Overigens was ik bij Boertien net zoveel geld kwijt als ik hem daar in zou laten bouwen.. In principe wil ik de aansluiting achter de benzineklep en dit is mogelijk volgens Mesman, maar hij houdt nog wel even een slag onder de arm of het qua plaatwerk uit te voeren is.. Dus dit bekijken we morgenvroeg als ik de auto breng en dan besluit ik om het wel of niet te doen..

Niet dat het plaatwerk ter plekke buigt door het gewicht van het vulpistool.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

H_Rovers

Ik had m'n reactie nog ge-edit. Zoals je ziet een groot prijsverschil, Mesman is gewoon duur, maar (inderdaad volgens de meeste reacties) netjes en goed.

Wat het polijsten betreft, is machinaal gedaan. De vlekken zijn zelfs voelbaar in de lak (blanke laklaag), en lijken er zo echt niet uit te gaan. Beetje zoals dit:

UserID6342

Mwuh, netjes bij Mesman ???  Bij alle auto's die ik hier heb en waar LPG inzit door Mesman ben ik er niet echt over te spreken op 1 of 2 na dan.....  Ken wel betere inbouwers en die ook een stuk prijsvriendelijker zijn.

H_Rovers

Kun je voorbeelden noemen?

UserID6342

Jawel hoor, de gasaansluiting op de bumper bij diverse auto's al afgebroken of brak, de gasleidingen (LPI) veels te kort over het blok heen of over het KVS reservoir heen zodat je de dop er niet eens af kan draaien, gaten waardoor de gasaansluiting in de carrosserie loopt niet afgebraamd zodat de slang zo fijn erin schuurt en meer van dat soort gepruts.