m'n blauwe trots

Gestart door H_Rovers, 26-08-2012 22:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Heb nu drie auto's door Mesman laten 'doen', maar afgezien van het niet- of niet volledig vervangen van de carterventilatie zoals afgesproken, heb ik eigenlijk totaal geen klachten over de inbouw. Ja inderdaad, de laatste keer ging het niet helemaal lekker toen bleek dat ze de bedrading van de speedsensor van de AT hadden afgekneld. Maar goed, iedereen maakt fouten en e.e.a. is keurig opgelost. Ook bij m'n vorige auto's is altijd, ook na afloop van garantie, keurig service verleend waar nodig, zonder dat daarvoor betaald hoefde te worden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Citaat van: H_Rovers op 03-09-2012 22:16:32
Ik heb contact gehad met Limburgse lpg techniek in Belgiƫ, zij konden me niet helpen met de keuring.

Ow, nou een vriend van me heeft daar LPG laten inbouwen en dat is door hun geregeld ???

Wout309t

Citaat van: )()()sT op 03-09-2012 22:08:06
Het heeft niet echt wat met openlijk steunen te maken. Wouter zegt dat het wel wat netter had gekund, en ja, ook ik erger me aan de te korte leiding die dus recht boven m'n expansievaatje zit.
Maar jij noemt het kaaiwerk, rotzooi, crap en dat is wat anders als "had netter gekund."

En ja, ook ik zal in de toekomst waarschijnlijk wel naar anderen gaan; onze Belgische vrienden zijn ZEER behulpzaam, kundig en kunnen ook de papierhandel regelen.

Nou, kaaiwerk is misschien idd iets te ver gezocht. Maar ik heb ook maar 1 auto als voorbeeld. Ik kon gewoon overal aan zien dat het snel moest.
Niks was echt netjes gedaan.
Bij de tank, gewoon gaten boren, bouten er zo koud doorheen zonder de gaten af te werken of isolatierubber er tussen.

Ik zie gauw genoeg of iets met liefde en zorg in elkaar gezet, is of niet, en laat ik het zo zeggen: het was sowieso niet met liefde en maar met minimale zorg... ;D

Gezien het bedrag dat je betaalt, en het feit dat ze jaarlijks misschien wel 40 850's hebben, zou het netter moeten.
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Nee, dat bedoel ik toch ook? :D
Jij zegt (genuanceerd) dat het wel netter had gemogen, en voor dat geld heb je zekers een punt. In  "onze" tijd werd de ene na de andere installatie ingebouwd en zal er ongetwijfeld haastwerk gedaan zijn. Dat mag voor dat geld zeker niet, maar goed.
Afgezien van afwerkingszaken zit de installatie er netjes in, de kabels netjes etc. Toen ik daarentegen de inbouw bij dbs1 zag, toen schrok ik wel even.

Anyway, ik ga voortaan zeer waarschijnlijk ook naar anderen, want ja, de andere inbouwers doen tegenwoordig ook niet moeilijk.
Eerst maar eens jaren sturen en dan wellicht aan de electrische auto ;D

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 03-09-2012 22:22:32
Heb nu drie auto's door Mesman laten 'doen', maar afgezien van het niet- of niet volledig vervangen van de carterventilatie zoals afgesproken, heb ik eigenlijk totaal geen klachten over de inbouw. Ja inderdaad, de laatste keer ging het niet helemaal lekker toen bleek dat ze de bedrading van de speedsensor van de AT hadden afgekneld. Maar goed, iedereen maakt fouten en e.e.a. is keurig opgelost. Ook bij m'n vorige auto's is altijd, ook na afloop van garantie, keurig service verleend waar nodig, zonder dat daarvoor betaald hoefde te worden.
Hmm, ik weet natuurlijk niet hoe het in de andere auto's zit Marc, maar ook in de S80 vond ik het niet geweldig liggen hoor.  De aanvoerleiding voor de cilinders 4,5 en 6 was ook hier veels te kort en lag veels te strak.  Maar goed, ik zal hierin wel een zeikerd zijn.

UserID6342

Citaat van: Wout309t op 04-09-2012 07:16:20

Niks was echt netjes gedaan.
Bij de tank, gewoon gaten boren, bouten er zo koud doorheen zonder de gaten af te werken of isolatierubber er tussen.

En dit is dus precies hetgeen ik bedoel ! Vuldoppen in de bumper met radiostrips vaszetten, gasslangen koud door metaal heen zonder de gaten af te bramen / isloatierubber te gebruiken waardoor de slang inslijt door het metaal door het schuren, gasslangen veels te kort, bekabeling LPG computer te kort / computer op de verkeerde plek (waardoor de kabels automatisch te kort worden), vulnippels achter tankklepje koud flop inelkaar zonder roestprotectie en ga zo nog maar even door.

H_Rovers

Ik heb besloten de inbouw bij Wallinga te laten doen. Binnenkort maar eens een afspraak maken.


H_Rovers

#52
Het gas zit er inmiddels al een aantal kilometers in, en tot dusverre geen klachten. Enige is dat de tank wat klein is (52l), dat was volgens de inbouwer de grootste die erin ging. In eerste instantie had ie zelfs maar een tank van 47l in, dat was toen ook al het grootste dat paste (...) biedt weinig vertrouwen, maar verder zit het de installatie er netjes in, en bevalt goed.

Daarnaast ben ik bezig met het herstellen van een deurpaneel. Daar was de lijm losgelaten. Ik heb het paneel eraf gehaald, en ook een aantal bevestigingspunten van de klemmetjes waren los. Heb inmiddels de boel gelijmd, maar moet het nog inbouwen. Had verschillende lijmen geprobeerd, uiteindelijk werkte constructielijm erg goed. Zit stevig vast.

Hieronder een plaatje van mijn v70 en de s70 van mn vader (allebei NBP). Afgelopen zaterdag hebben we ze allebei gewassen en in de was gezet en ze stonden er toch erg mooi bij vonden we zelf ;-) Ten opzichte van de eerdere foto's is de mijne niet veranderd, op de LPG vuller na. Ook zit er nog een lelijke kras rechtsvoor op de bumper van de s70, die wordt misschien nog gespoten.


StefanCJ

Mooie auto's, precies de goede kleur ook  ;).

Bevalt de LPG  goed? Ik vind het heerlijk tanken altijd. Niet om de discussie opnieuw aan te wakkeren: ik werd ook niet blij van de wijze van wegwerken van de leidingen/vuller door Mesman.

H_Rovers

Ik ben ook erg blij met de kleur. LPG bevalt erg goed, vooral het afrekenen na het tanken ;-) ikzelf vind de vuller in de bumper helemaal niet storend eigenlijk. Ook wel makkelijk.

Heb gisteren het deurpaneel weer teruggezet, en wat gaat dat simpel zeg. Het klikt zo weer terug op z'n plek en het zit weer net zo stevig als dat volvo zelf het de eerste keer had vastgezet. Ik voelde me erg handig, maar in de eerste plaats gaat het natuurlijk zo makkelijk omdat de auto gewoon goed in elkaar steekt :-)