thermostaat

Gestart door kengenswm, 09-09-2004 20:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kengenswm

Ik heb gemerkt dat de temperatuurmeter niet meer zo hoog komt als voorheen (voorheen tot ongeveer de helft; nu tot onder een kwart van de schaalverdeling). Afgelopen winter duurde het ook erg al lang voordat de auto warm werd. Ik vermoed dat de thermostaat vervangen moet worden, maar heb geen flauw idee waar dat ding bij een diesel zit. Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de thermostaat?

b.v.d. Ser ???  

ed

Even zoeken, er zijn meerdere posts over geweest. Of dat ook over een diesel is weet ik niet zeker.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

#2
Niet over diesel ed.....  :), ik had al even gekeken...

denkweb

#3
Printscreen van de dealer ;)

klik hier voor het plaatje

--edit--
da's geen 640*480
--edit--

mark20v

Dus aan de voorzijde motor tussen de bovenste radiateurslang en de motor, is dat eigenlijk wel een beetje te bereiken? Volgens jouw plaatje daan, zit het thermostaathuis qua hoogte tenopzichte van de motor ongeveer halverwege. Ik kan me goed voorstellen dat er dan een aantal dingen in de weg kunnen zitten zoals aggregaten en verstuiverleidingen enz...
Volvo separates men from the boys  

denkweb

#5
Citaat van: mark20v op 10-09-2004 10:36:04
Dus aan de voorzijde motor tussen de bovenste radiateurslang en de motor, is dat eigenlijk wel een beetje te bereiken? Volgens jouw plaatje daan, zit het thermostaathuis qua hoogte tenopzichte van de motor ongeveer halverwege. Ik kan me goed voorstellen dat er dan een aantal dingen in de weg kunnen zitten zoals aggregaten en verstuiverleidingen enz...


Kijk maar even mee:

Ik denk dat het wel meevalt.




Op de site van Entuscan staan wat 850 TDI folders waar wellicht iets meer op te zien is van de motor (LINK)

mark20v

Bij deze motor hoeft de koelvloeistof er al niet meer af, heeft hij er zelf al uitgegooid (zie dop). Zo te zien valt het wel mee, ik denk wel dat je de andere slang die aan de radiateur zit er ook even af moet halen aangezien deze boven het thermostaat huis zit. Plaat bovenop eraf en dan ben je zo te zien al een heel eind in de richting (correct me if I'm wrong).....


De link kom ik (nu) niet op :-\
Volvo separates men from the boys  

BIGcharlie

 :)Hey jongens, ik heb vandaag ook mijn thermostaat vervangen in mijn GLE 2.0-20v.
Is werkelijk en fluitje van een cent, bijna geen koelmiddelverlies(had ik ook niet afgelaten) op een kwartiertje gefikst....leg wel even een plastiek zakje op de alternator...Nu werkt de verwarming weer naar behoren.
Dit is wel een VET forum zeg, doe zo verder...
tot mails ....
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Peth©oni

Citaat van: BIGcharlie op 17-09-2004 18:20:53
:)Hey jongens, ik heb vandaag ook mijn thermostaat vervangen in mijn GLE 2.0-20v.
Is werkelijk en fluitje van een cent, bijna geen koelmiddelverlies(had ik ook niet afgelaten) op een kwartiertje gefikst....leg wel even een plastiek zakje op de alternator...Nu werkt de verwarming weer naar behoren.
Dit is wel een VET forum zeg, doe zo verder...
tot mails ....

En welkom, gelijk even voorstellen in wie ben ik  ;)  ;D

MICHEL306

Citaat van: BIGcharlie op 17-09-2004 18:20:53
:)Hey jongens, ik heb vandaag ook mijn thermostaat vervangen in mijn GLE 2.0-20v.
Is werkelijk en fluitje van een cent, bijna geen koelmiddelverlies(had ik ook niet afgelaten) op een kwartiertje gefikst....leg wel even een plastiek zakje op de alternator...Nu werkt de verwarming weer naar behoren.
Dit is wel een VET forum zeg, doe zo verder...
tot mails ....

das dus een BENZINE versie, helaas is dit een DIESEL toppic en geloof mij dan doe je het niet in 15 minuten.......
alsnog welkom en vele veilige kilometers.

gr M

Henk855

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

macdriver

Citaat van: Peth©oni op 10-09-2004 09:30:33
Niet over diesel ed.....  :), ik had al even gekeken...
niet goed gekeken want er is al 3 pagina's over gesproken ;D