motorlampje op dashboard

Gestart door estate v70, 21-10-2012 15:11:55

Vorige topic - Volgende topic

estate v70

Sinds vorige week brand het motorlampje op het dashboard.
Tijdens het starten s,ochtends gaf hij eerst het radiateurlampje op het dashboard...even gecontroleerd of er genoeg koelvloeistof in het tankje zat,dit was iets onder het normale peil...bijgevuld..lampje radiateur was uit.
Toch blijft het motorstoringslampje branden
Sindsdien start hij vaak goed( zoals normaal)maar soms ook niet...vooral als hij warm is lijkt hij soms te verzuipen of op 4 poten te lopen.slaat dan ook af..als ik dan een paar seconden wacht loopt hij weer normaal alleen blijft het lampje branden van de motorstoring...
Iemand enig idee??
Volvo v70 "98 2.5 10v

Groetjes Arjan

Midicijnman

Ga  even naar de zoekfunctie en gebruik zoekwoorden als: lambdalamp, motorstoringlamp en dergelijke. Er is enorm veel over geschreven op het forum.
Wat je het beste kunt doen is even de foutcodes (laten) uitlezen en die hier op het forum gooien. Dan zijn er vast mederoffelaars die je kunnen vertellen wat te doen.
Succes!

Boeijke

Begin eens met de foutcode's uit  te (laten) lezen idd.

estate v70

alvast bedankt voor jullie reaktie...
Heb al getracht uit te laten lezen bij de garage....kregen geen signaal met  de auto...ze hebben het geprobeerd met 3 verschillende testers....vandaar mijn vraag hier...

Boeijke

estate v70

Nee. bij een garage waarvan de monteur  iets van 20 jaar bij de volvo had gewerkt...deze zei dat hij dat kon uitlezen..
Waarschijnlijk toch beter even naar de Volvodealer gaan...

Boeijke

Lijkt me verstandig. Beetje dealer doet het als service, anders kost het je tussen de 10 en 20 euro.
Wel de uitdraai vragen en of meekijken zodat  je het zelf kunt zien en ze je niets wijs maken om grote reparatie;s te laten verrichten.

janjoh

Had precies dezelfde symptomen in mijn V70 (1999), na uitlezen bleek dat 1 van de bobines niet goed meer was. Helaas weet ik de foutcode niet maar misschien kan je hier iets mee?

Groet, Jan

henry classic v70

Citaat van: janjoh op 21-10-2012 15:52:48
Had precies dezelfde symptomen in mijn V70 (1999), na uitlezen bleek dat 1 van de bobines niet goed meer was. Helaas weet ik de foutcode niet maar misschien kan je hier iets mee?

Groet, Jan

Dan heb jij het nieuwe type motor al

Van de TS is een 2.5 10V van '98 heeft geen losse bobine's
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

estate v70

Klopt...ik heb geen losse bobines...ben ik vanavond achtergekomen.
Ben vanavond dus even bezig geweest,kan er namelijk slecht tegen als mijn auto iets mankeert.
Ben op mijn gevoel afgegaan en gezocht richting stekkers en mischien losse of vervuilde contacten.
Heb eerst de stekkers van de injectoren( op het inlaatspruitstuk)losgehaald ,schoongemaakt en ingespoten met contactspray....motorlampje brandde nog steeds.
Vervolgens de stekker van de koelvloeistoftemperatuurmeter losgehaald...was iets vervuild...goed schoongemaakt en ingespoten met contactspray....acuu weer aangesloten /contact/starten......LAMPJE IS UIT!!
Het vreemde is dat hij op weg terug naar huis(30 km)beter leek te lopen...of ik verbeeld het me...
zie hier eigenlijk geen logica in.
Ben blij dat het opgelost is...maar laat hem deze week nog wel even uitlezen( bij de Volvodealer dus)

Iedereen erg bedankt voor het meedenken..

volvobug

Een juiste waarde van de temperatuursensor is voor het motormanagement erg van belang, dus het hoeft geen verbeelding te zijn dat de V70 nu fijner roffelt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

estate v70

Volvobug,dank voor je reaktie,begin het te begrijpen

volvobug

Heb ik het goed dat je omgeving Apeldoorn woont, dan kun je voor het uitlezen ook eens contact opnemen met arjen850. Of anders langs komen in Arnhem bij gelegenheid. Hoef je niet naar de dealer, tenzij die van jou het gratis doet  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

estate v70

Nee, kom niet uit regio Apeldoorn,ik woon in Nieuwleusen ( regio Zwolle)
Mischien dat er hier iemand in de buurt is?
Dealer vraagt overigens € 30-35 om de OBD te lezen..

petrolhead

Da's heul veul. Tussen de 15 en 20 euro is gebruikelijk. En als je een vaste klant bent en aardig wat daar naar toe brengt -zoals ik- gratis. ;D