Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Citaat van: KIM op 10-02-2017 09:56:27
Volvo maakt gebruik van 2 of 3 afzonderlijke LTFT waarden. Uit mijn hoofd weet ik dat er 1 bestaat voor stationair/nullast en voor deellast. Torque pro schakelt met het MM die LTFT waarden om. Om die reden zie je bij hoge snelheid een andere waarde dan lage snelheid.

Het gevolg van het werken met meerdere LTFT waarden is dat een storing zomaar kan verdwijnen afhankelijk van de manier waarop de auto wordt gebruikt.

Ik zat nog even aan bovenstaande opmerking te denken. Begrijp ik het goed dat de waarde van -18 van Torque dus niet persé hoeft te kloppen? Of lees ik dat nu verkeerd. Want als de auto lekker loopt (wat ie de laatste paar dagen bij wat hogere temperatuur doet op benzine en lpg) merk ik qua rijden niets.

Dus ik bedoel eigenlijk te zeggen: kan het kloppen dat Torque gewoon niet klopt en de auto niet te rijk loopt of loopt hij wel gewoon te rijk?

Dit weekend ga ik sowieso de thermostaat en de temp. voeler vervangen (en ook meteen even het expansievaatje wat op springen staat). Hopelijk na het weekend mijn bevindingen posten.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

KIM

Voor zo ver ik het kan zien switcht torque pro naar de FT die op dat moment van toepassing is.
Als je stationair afleest, zie je dus ook de FT van stationair. Vida geeft wel beide FT waarden weer.

Marty__Mouse

Omdat we een ander huis hebben gekocht waar we het e.e.a. in willen gaan verbouwen en ik dichter op het werk ga wonen hadden we het al vaker over gehad om de volvo eruit te doen.. Ik was nog wat afhoudend, want de afgelopen jaren heb ik er veel geld en moeite in geïnvesteerd en ik vind het nog altijd een heerlijke auto om te rijden en schitterende auto om te zien...

Maargoed, langzamerhand begon het hoofd het langzaam van het hart te winnen en afgelopen zondag besloten om toch maar de auto hier op het forum te koop te zetten. Maandag de advertentie ook op het facebook kanaal gezet en toen ging het heel hard!!

Achterelkaar kwamen de PB'tjes en de mailtjes binnen; had ik dat even niet verwacht!
Gistermiddag kwam een meneer met zijn vrouw kijken en die waren meteen vrij enthousiast. Het klikte ook en na een stukje gereden te hebben deden ze een bod waarin ik me wel kon vinden. De geïnvesteerde kosten krijg je nooit meer terug en zoals te lezen zijn er een paar dingetjes die er momenteel gewoon aan mankeren en waarin ik geen zin en tijd meer heb om ze op te lossen.

De nieuwe eigenaar is zelf erg handig dus dat gaat vast goedkomen.

Maargoed, dus verder het verhaal rond gemaakt en vandaag kwamen ze hem ophalen. Vanmiddag de auto overgeschreven
En zojuist heb ik dus de volvo uitgezwaaid met de nieuwe eigenaresse erin....  :-\ :-\


Doet toch pijn....

Maar nu eerst het huis en ondertussen rondkijken voor een betrouwbare zuinige familieauto.. De bedoeling is dat uiteindelijk mijn vrouw die weer gaat rijden en dan koop ik mezelf iets leuks om te knutselen erbij  ;)

Voor nu is het dus Volvo-loos verder...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

RoelNL

Altijd lastig zo'n besluit.

Zelf zat ik ook met mijn 850 in mijn maag omdat ik die aan 1 kant niet weg wil doen omdat er gewoon veel geld inzit. Aan de andere kant zo'n kans met het werk krijg ik denk ik niet meer.
Ik mag straks de wereld af, om naar klanten te gaan en daar problemen op te lossen aan boord  :D

Het is bij mij ook een besluit met het hoofd en niet het hart. Gelukkig kan ik de V70 nog wel houden.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

volvobug

Tja Maarten, keuzes, keuzes, keuzes,...... Maar iedere keuze is beter dan geen keuze  ;)

Succes met en veel plezier van de woning!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Zo, das snel gegaan!
Ik vroeg me natuurlijk af of het los van de verkoop centen niet jammer was om zo'n mooie wagen die goedkoop op gas rijdt te verkopen... ik heb die vraag natuurlijk niet op Facebook gesteld aangezien je daar al overladen wordt met allerlei dom geneuzel ;D.
Maar goed, het huis gaat voor. Succes daarmee!

sander69

via Facebook kwam ik deze auto gisteren pas tegen.....

op zich fijn dat hij verkocht is, scheelt me toch weer een hoop denkwerk... wel/niet/wel/niet/wel/niet.

wat een mooie auto is dat en wat is er een hoop aan gedaan.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

henry classic v70

Inderdaad snel gegaan zeg!
Wordt de wagen ook weer aangemeld op 't forum?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

marrrcel

Ik weet niet of ik je moet feliciteren, maar wat is dit een snelle verkoop zeg! Jammer van alle investeringen die je gedaan, maar soms gaan andere dingen nu eenmaal voor. De nieuwe eigenaar koopt er een goede auto aan.

UserID6342

Is idd erg snel gegaan zo, en voor Maarten en Margo beter.  Als je dan toch zover bent om afscheid te nemen van de auto, omdat de plannen zijn gewijzigd, dan ook maar zo snel mogelijk.

Marty__Mouse

Dank allemaal... Er is heel wat denkwerk aan vooraf gegaan en dit leek ons beide de juiste keuze.

Citaat van: Dirk342 op 01-03-2017 06:43:55
Is idd erg snel gegaan zo, en voor Maarten en Margo beter.  Als je dan toch zover bent om afscheid te nemen van de auto, omdat de plannen zijn gewijzigd, dan ook maar zo snel mogelijk.

Dit klopt 100%, ik ben blij dat het zo snel gegaan is, dan kom je erook niet weer over aan het twijfelen  ;)
Even door de zure appel heen bijten en hopen dat de nieuwe eigenaar er nog lang plezier van gaat hebben.

Of hij zich hier ook gaat melden heb ik geen idee van, maar zou wel leuk zijn natuurlijk!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

RIK84

#1301
4 jaar later....

Ik heb deze ex-auto van Marty_Mouse de afgelopen 3 jaar in mijn bezit gehad. Helaas ben ik bagger in een topic bijhouden, dus daar ben ik niet eens aan begonnen.

Er is eigenlijk ook niet veel spannends gebeurd... de auto rijdt gewoon top, nu nog altijd (na enkele aanpassingen vlak nadat Marty hem heeft verkocht aan een leerkracht autotechniek, die de auto vervolgens aan mij heeft verkocht).
Ik heb zo nu en dan onderdelen moeten (laten) vervangen en jaarlijks onderhoud en liefde gegeven... en ze kon altijd weer vrolijk met volle kracht vooruit.  Ik rijd er dagelijks in ze heeft mij nooit in de steek gelaten.

Maar...  ze zoekt een nieuwe eigenaar. Mocht er iemand hier op het forum interesse hebben, dan hoor ik het graag. Ze gaat over een paar dagen de verkoop in (ik moet nog foto's maken).

Uiteraard kan ik je bij interesse bijpraten over de afgelopen 3 jaar.

Gr Rik

Damn, dit lijkt opeens wel een verkapt verkooptopic, geef maar aan als het verplaatst moet worden. (ik vind het wel passend als aanvulling op de 87 forumpagina's van Marty)

P.s. Maarten is als eerste ingelicht over de verkoop, hij gunt de auto aan iemand anders ;)