BMC airfilter Carbon

Gestart door will, 19-09-2004 17:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 10:05:49
Citaat van: Turbobiker op 08-12-2009 09:32:29
Citaat van: Turbo-Geek op 07-12-2009 20:13:18
Het is niet voor niks dat allerlei merken zoveel mogelijk een Cold Air duct hebben om ergens koude lucht vandaan halen.

Dat is natuurlijk geen argument...

Wat probeer je nu te zeggen ?
Ga je mij vertellen dan een Cold air intake geen functie heeft aangezien er toch intercooling plaats vind ?

Nee, dat juist zo een anti argument (het zou goed zijn OMDAT iedereen het gebruikt) voor jou altijd een punt is om te reageren. En nu kom je er zelf mee...

En ja, ik wil zo ver gaan dat de functie van een CAI in het niet valt bij een goede IC. Wederom zal het bij 700pk een verschil gaan maken, maar niet bij de 300 pk waar we het hier meestal over hebben...
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Dus in jouw ogen brengt een IC altijd de temperatuur terug naar een bepaalde waarde ongeacht de temperatuur bij het begin van het circuit ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 10:24:31
Dus in jouw ogen brengt een IC altijd de temperatuur terug naar een bepaalde waarde ongeacht de temperatuur bij het begin van het circuit ?

Dat is erg kort door de bocht, maar bij iedereen hier met een dikke IC: ja
De Tussenpaus

Turbo-Geek

#78
Mijn ervaringen zijn anders, en heb temperaturen gemeten ...
Zo merk je dus dat een IC een bepaalde delta T heeft en dat je op een gegeven moment niet meer de temperaturen kan halen zoals je die daarvoor wel had (met andere buitentemperaturen).
Heb dat destijds ook gemeten met de Golf (Met vreselijk dikke Rallye intercooler) en dat was hetzelfde verhaal.
En ja, ik had een pre IC tempsensor en 1 na de IC om zo het verschil te kunnen zien.
De temp (intake) was dus wel degelijk bepalend, want naast de buitentemp zorgde ook de intake temp voor het heatsoaken van de rest.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

En nu voor de koelkast: merk je dat verschil ook?
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

Ik heb hier nog een BMC liggen, iemand interesse? ;D


If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 11:22:59
Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.


En zou het niet zo kunnen zijn dat een IC beter koelt als het buiten kouder is?
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Citaat van: Turbobiker op 08-12-2009 11:50:46
Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 11:22:59
Het verschil tussen zomer en winter kon ik wel duidelijk merken maar daartussen niet echt.


En zou het niet zo kunnen zijn dat een IC beter koelt als het buiten kouder is?
Jazeker, dat is vanzelfsprekend.
Maar dat wat je minder moet koelen scheelt altijd en je heatsoak zal langer uitblijven. Alle beetjes helpen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Euro

Citaat van: Eugene op 08-12-2009 11:43:36
Ik heb hier nog een BMC liggen, iemand interesse? ;D



Kosten? :) Ken mogelijk iemand!

combinedforces

Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

cas

Citaat van: combinedforces op 20-06-2011 15:30:25
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

K&N heeft speciale onderhoud setjes. dus na reiniging moet hij ook weer behandeld worden.

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mikky

Doe die van mij af en toe leeg kloppen en voor de rest niets  :eusa_whistle:

850-2.520V-Driver

Hmm, ik vraag mij af... Ik heb nog een K&N open luchtfilter liggen, volgens mij een 57i, maar komt uit 1 van m'n vorige auto's (Ford Escort RS).
Zou ik deze gewoon in m'n 20V kunnen plaatsen? In principe is het alleen maar een openluchtfilter natuurlijk.
Nee, ik verwacht geen vermogenstoename, het gaat me zelfs niet om de looks, maar ik vond dat ''gorchelende'' geluid altijd wel lekker eigenlijk :)

elianmars

Citaat van: cas op 20-06-2011 15:47:50
Citaat van: combinedforces op 20-06-2011 15:30:25
Hoe kan ik dit filter op de juiste manier reinigen eigenlijk?

K&N heeft speciale onderhoud setjes. dus na reiniging moet hij ook weer behandeld worden.

http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/9/Luchtfilter_Reiniger_en_Olie.html



Teveel olie op je filter is ook niet goed. Daar wordt de LMM niet vrolijk van.