winterbandenmaat

Gestart door paul-r, 01-10-2004 10:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Klopt en ook in Nederland worden deze testen gehouden op de baan van Vredestein.  Echter persoonlijk vind ik deze altijd een beetje gekleurd karakter hebben.  Overigens is Vredestein dacht ik allang niet meer Nederlands, maar ook overgenomen door de Chinezen...

t_w

#91
Citaat van: Dirk342 op 26-12-2010 10:04:19
Klopt en ook in Nederland worden deze testen gehouden op de baan van Vredestein.  Echter persoonlijk vind ik deze altijd een beetje gekleurd karakter hebben.  Overigens is Vredestein dacht ik allang niet meer Nederlands, maar ook overgenomen door de Chinezen...

???

Toch even wat rechtzetten ;)

1. Vredestein heeft geen eigen testbaan (helaas)...
Wij maken gebruik van verschillende testbanen, zoals:

2. We zijn niet overgenomen door Chinezen maar door een hele grote bandenfabrikant uit India, te weten: Apollo Tyres
Een tot nu toe onbekend merk ik Europa, echter heeft Apollo wel grote plannen. Verkijk je niet op hoe de economie in India zich op dit moment aan het ontwikkelen is...

Daarnaast wordt er, ook na de overname, volop geïnvesteerd in de uitbreiding van de fabriek en de ontwikkeling in Enschede. Dus ja, Vredestein heeft een buitenlandse eigenaar, maar de ontwikkeling / productie gebeurt nog gewoon in het 'Oosten des lands' ;).
Er zijn weinig mensen die weten dat er nog ongeveer (moet zeggen dat ik het exacte getal ook niet uit m'n hoofd weet) 1400 man werkt in Enschede! In productie, inkoop, verkoop, marketing, ontwikkeling, enz, enz...

UserID6342

Thnx voor de verbetering en ja, je hebt helemaal gelijk met de eigenaar in India.  Ik herinner me van laatst een reportage over Apollo.... Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Dat Vredestein gebruik maakt van de RDW baan wist ik niet, ik dacht dat hun een eigen baan hadden.

vlovlo850

Verschillende seizoenen gereden met de Vredestein Snowtrac 2 in 195/60/15 en 205/55/16. Ik vond het fantastische winterbanden.

Elsje

Heb ik ook  2 jaar meegereden. Prima banden inderdaad Lekker veel grip in de sneeuw. Ik vond 205/55 R16 wel heel anders rijden dan mijn 215/45 R17 zomerbanden. Vandaag wintrac extreme 205/45 (op mijn oude opgeknapte Comets) eronder gezet.

maruska

die wintrac extreme heb ik ook, gaan volgende week eronder.. rijden heerlijk !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marty__Mouse

Zo even een oud topic een schop omhoog geven;

Het gelukkig nog lang niet zover maar toch ben ik er al een beetje mee bezig; winterbandentijd..

Ik heb nog een setje zo goed als gloednieuwe winterbanden van Vredestein liggen van mijn vorige auto.
Daar heb ik letterlijk nog geen 4000km mee gereden.

Het liefst zou ik deze op mijn huidige zomervelgen monteren en dan volgend seizoen fijn voor een setje 18" zomerwielen.. ;D

Maarrr... Op de volvo zitten nu banden met maat 205/50/16" de winterbanden hebben de maat 215/55/16".

Als ik dat omreken http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm kom ik niet helemaal goed uit..

+5,15% ipv de maximaal toegestane 1,5%


Nu is de auto niet verlaagd en gaat dat voorlopig ook niet gebeuren, maar gaat die 3cm die de band hoger is dan origineel passen denken jullie? Of loopt dit onherroepelijk aan?

Ik wil dus eigenlijk graag weten òf het past zonder problemen, dat de kmteller een afwijking heeft kan ik wel mee leven dan houd ik gewoon een iets lagere snelheid aan op de teller.

Wie weet hier meer over te vertellen??
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

kulk

#97
Gaat best!

Ik heb zelf ook deze maat winterbanden onder m'n v70 10 kleppert gehad  ;)

Marty__Mouse

Citaat van: kulk op 23-08-2012 11:33:25
Gaat best!

Ik heb zelf ook deze maat winterbanden onder m'n v70 10 kleppert gehad  ;)

Mooi!! Bedankt voor je antwoord, dan kan ik de bandjes fijn oprijden onder de V70 en kopen we de volgende keer wel de juiste maat!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

snix

Let wel op de afwijking van je snelheids meter. Ik heb nu 205-55-16 en daarmee wijk de snelheid meter niet meer af (ten opzichte van gps tomtom gemeten over een stuk van 3 km) die van jou kan dus te weinig aangeven.

Maar wat past dat past :D

Marty__Mouse

Citaat van: snix op 27-08-2012 16:08:00
Let wel op de afwijking van je snelheids meter. Ik heb nu 205-55-16 en daarmee wijk de snelheid meter niet meer af (ten opzichte van gps tomtom gemeten over een stuk van 3 km) die van jou kan dus te weinig aangeven.

Maar wat past dat past :D

De snelheidsmeter gaat inderdaad een 5-10 km minder aangeven dan de daadwerkelijke snelheid, tenminste als ik de berekeningen op internet moet geloven (afwijking bandenmaat 5%). Daar houd ik dus zeker rekening mee..

En inderdaad als het past dan past het! Gaan we fijn de oude bandjes kaal rijden de komende seizoenen!  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

snix

meet het ff na met een gps ding. Ook die wijken soms wat af maar dan heb je wel een indicatie

Marty__Mouse

Citaat van: snix op 28-08-2012 11:16:00
meet het ff na met een gps ding. Ook die wijken soms wat af maar dan heb je wel een indicatie

Ja hang er tzt wel even de Tomtom in weet ik ongeveer wat de afwijking is.. Houden we de kans op fanmail uit Leeuwarden het kleinst!  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Het is wel 5% afwijking. geen idee of eea van invloed op de aandrijflijn is overigens. Persoonlijk zorg ik er altijd voor dat de maat redelijk in de buurt van origineel ligt, max 1,5% afwijking

Marty__Mouse

Is inderdaad 5% afwijking.. Die maat zat om m'n vorige auto, dus bij het aanschaffen van nieuwe winterbanden zal ik er zeker voor zorgen dat ie de afwijking niet meer heeft.. Maar ik vind het zonde om deze banden met flink verlies te verkopen.. Daarom kies ik er toch maar voor om ze dan op te rijden onder de Volvo..

1,5% is inderdaad officieel de max afwijking, maar qua invloed op de aandrijflijn kan ik niets vinden.. Dat zal erger zijn wanneer er bijvoorbeeld 18" velgen gemonteerd gaan worden, dan wordt de combinatie band+velg zwaarder en daar zal de aandrijflijn veel meer onder "lijden" gok ik zo..  ;)

Maar toch staat een setje 18" PEGs of Comets wel op m'n verlanglijstje..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..