winterbandenmaat

Gestart door paul-r, 01-10-2004 10:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huit

Citaat van: elianmars op 08-01-2006 11:44:58
Ik heb ze voor minder dan de helft (nieuw dus). Via eBay Duitsland  ;D ;D

zo!!! Een volgende keer moet ik ook maar even beter zoeken.

swe2006

Winterbanden kan je heel lang over doorgaan maar als je 205*50*16 als zomerbanden hebt zou ik 185*65*15 als winterbanden nemen. Hoe breder de banden hoe beter het glijdt. Smalle banden gaan beter door de sneeuw heen. En 185*65*15 zijn een stuk goedkoper.


Michael

Heb vandaag winterbanden besteld voor mijn columba velgen in de maat 205 50 16!
Het schijnt een aparte maat te wezen wat niet veel voorkomt en ook dus niet echt gunstig is voor de prijs!
Ik krijg er Vredestein Wintrac onder! Beetje laat in het seizoen maar ik moet nog nr Tjechie!
4 banden komt dik over de 500 eurries heen! :'(

Eugene

205 50 16 is een minder gangbare maat dan 205 55 16.

Toevallig laatst voor de auto van mn ouders nieuwe voorbanden gaan halen. in 55 kosten ze 135 per stuk, in 50 kosten ze ineens 30 euro meer :o

If it's not blown, it sucks...

Hylco

#34
Waarom liggen er onder mijn 16" Columba's vanuit de dealer 205/55 bandjes? Ik snap dus niet helemaal waarom zoveel moeite wordt gedaan voor 205/50 banden? De km-teller geeft net iets te langzaam aan als ik hem met een GPS klok, dus je zou zeggen dat ik dan nog iets hoger zou moeten ook.

mehn

Citaat van: Hylco op 02-03-2006 17:45:37
Waarom liggen er onder mijn 16" Columba's vanuit de dealer 205/55 bandjes? Ik snap dus niet helemaal waarom zoveel moeite wordt gedaan voor 205/50 banden? De km-teller geeft net iets te langzaam aan als ik hem met een GPS klok, dus je zou zeggen dat ik dan nog iets hoger zou moeten ook.

Klopt, moet 205/50 R16 zijn. Heeft de dealer zitten slapen  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Mijn zomerbandenmaat is 215/45 ZR 17 en die liggen om 17 inch Comets.

Voor de komende wintersport (februari 2007) wil ik gebruik maken van winterbanden. Ik ben dus mooi op tijd maar misschien kan ik zo profiteren van een zomerse aanbieding  :)

Mijn vragen zijn:

-Kan ik ook winterbanden/wielen huren? Ik wil ze nl slechts voor 1 wintersport gebruiken. Dit komt neer op de heen- en terugweg en verder niet. Beetje zonde om hiervoor te kopen als dit niet nodig is.

-Welke maat is aan te raden voor mijn auto, V70 R FWD (bandenmaat zie hierboven)?

-Als huren geen optie is (ik ben R bang voor), wat kost me dan een set goede winterbanden + wielen ongeveer (gebruikt of nieuw)?
No shirt no shoes, no pinball

pwassink

#37
the saint,

Gebruikt kan het nu in deze tijd vh jaar zomaar een stuk voordeliger zijn..

Ik kocht zelf dinsdag via t forum een stel nette 16"stalen velgen met
eveneens nette winterbanden met > 6mm profiel rondom voor 250 euro.
(inc setje bijpassende en ongebruikte pewag sneeuwkettingen)

Even rustig de tijd nemen en snuffelen op de diverse sites loont zeker
en jij hebt een fwd dus ook nog eens noodzaak tot gelijk afgesleten banden ?

Huren commercieel is relatief duur, hoop gedoe en altijd verschil voor en achter lijkt me.

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

BenC70ES

Citaat van: mehn op 02-03-2006 17:54:18
Citaat van: Hylco op 02-03-2006 17:45:37
Waarom liggen er onder mijn 16" Columba's vanuit de dealer 205/55 bandjes? Ik snap dus niet helemaal waarom zoveel moeite wordt gedaan voor 205/50 banden? De km-teller geeft net iets te langzaam aan als ik hem met een GPS klok, dus je zou zeggen dat ik dan nog iets hoger zou moeten ook.

Klopt, moet 205/50 R16 zijn. Heeft de dealer zitten slapen  ::)

Onder een AWD zit inderdaad 205/55/16... klopt dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: BenC70ES op 12-04-2006 23:05:56
Citaat van: mehn op 02-03-2006 17:54:18
Citaat van: Hylco op 02-03-2006 17:45:37
Waarom liggen er onder mijn 16" Columba's vanuit de dealer 205/55 bandjes? Ik snap dus niet helemaal waarom zoveel moeite wordt gedaan voor 205/50 banden? De km-teller geeft net iets te langzaam aan als ik hem met een GPS klok, dus je zou zeggen dat ik dan nog iets hoger zou moeten ook.
Klopt, moet 205/50 R16 zijn. Heeft de dealer zitten slapen  ::)
Onder een AWD zit inderdaad 205/55/16... klopt dus.

Hmm V70 AWD...tsja, dan moet het idd 205/55 zijn.
Ik ga er nog maar steeds vanuit dat Columba's op een 850 T-5 liggen. De volgende keer iets beter kijken dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

PeterM

Hallo,

ik kan voor mijn 850 station 1995 een setje velgen met goede winterbanden krijgen. De maten zijn 16 inch, 215/55. Deze velgen hebben op een S80 gezeten. Geeft dit qua maat ook problemen of zou dit geen probleem moeten zijn

Alvast bedankt.

Peter


ief

Als je ze letterlijk kunt krijgen, dan is het het proberen waard. Maar ik vermoed dat de breedte van de band i.c.m. met de ET-waarde (49?) wel eens voor aanlopen zou kunnen gaan zorgen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

hans123

Ik heb van een andere auto Vredestein snowtrac 2 in de maat 195x65x15 liggen die slechts vorige jaar zijn gebruikt. Zijn deze zonder problemen van aanlopen tegen het spatbord te monteren. Gaarne jullie reactie of ervaringen hiermee.

viking_in_shorts

Hans, ik heb ze net zelf laten monteren onder onze V70N

Draait als een tierelier, en ik ben er zeer tevreden mee. Weet niet of er een verschil is tussen verschillende snelheden, maar ik heb de T.  nu rijd ik in de V70 wat rustiger, maar ik ben positief verrast over de hoeveelheid grip die ze hebben. Ook op droog wegdek.

elmarconi

Citaat van: hans123 op 14-01-2008 10:37:22
Ik heb van een andere auto Vredestein snowtrac 2 in de maat 195x65x15 liggen die slechts vorige jaar zijn gebruikt. Zijn deze zonder problemen van aanlopen tegen het spatbord te monteren.

Geen probleem. Heb zelf ook 195x65x15 winterbanden. Let wel op dat deze een ietwat lagere snelheid aangeven op de teller dan de standaard 195x60x15...
--
Autogas Inside . . .