Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: maartendeb op 01-01-2013 12:21:51
Mooie aankoop Sander, tegek! :) Wordt deze banaan op termijn omgebouwd naar een volautomatische of blijft ie manueel? ;D


:eusa_shhh:

Julian

Leuke CY T-5R! Zitten wel wat puntjes aan zoals je zelf al zegt, maar het blijft een prachtige banaan  :laugh:
Dat gaat helemaal goedkomen ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

t_w

Mooie aanvang van het nieuwe jaar zo, veel plezier ermee!

knoopie

Wat dacht je toch maar doen bananen zijn gewoon lekker.
ik had al wat opgevangen je weet wel....des al niet te min ben ik benieuwd
hoe hij er bij staat heb van Mark er al een hoop over gehoord.
problemen met lampjes fix het graag of het nou op het dashboard zit of in de koplampunit en zeker niet bij een banaan niente problemo....


Goed bezig en leuk om te helpen en te lezen....

;)

Sbv

#34
Vanochtend maar eens de garage in gedoken om wat meer in detail te kijken naar de auto.

Het is me zowaar gelukt om de foutcodes allemaal te wissen. Nu maar afwachten wat er weer terug komt.

Na het uitlezen maar even een klein beetje schoonmaken onder de kap en olie peilen(kon iets bij).

Eerste klus wielen eraf. Voor zaten 280 remmen die er op het oog redelijk uitdagen, wel wat roest. Nu heb ik van de S70R nog een set 302 remmen liggen, deze alvast maar gemonteerd. Verassing, ik kwam een afgebroken lip van remblok tegen. Niet erg, heb nog een set redelijk blokken liggen die bij de 302 set zaten. Klauwen zijn voorlopig blijven zitten, al zat het stofhoesje van 1 iets los. Indien nog beide klauwen vervangen voor de klauwen die ik nog heb liggen.
De remmen upgrade is klaar.

Gevoelsmatig zit er geen speling op de stuurkogels en fuse voor zover ik kon ontdekken, wel wat droogte scheurtjes in de ashoes aan de bakzijde.

Achterkant, remmen(schijven en blokken) eigenlijk redelijk op, mogelijk klauwen ook wat vast, met wat geluk worden ze gangbaar anders vervangen.

Silentblocks zagen en nog goed uit. Rubbers uiteinde achteras ook nog redelijk. Nivomats niet lek en lijken het nog prima te doen. Dempers voorzijde redelijk staat net als de draagarmen.

Motorsteunen mogen denk ik wel vervangen worden, al heb ik er niet in detail naar gekeken.

Sbv

Misschien straks nog even naar koplampen kijken en het lichtbeeld. 1 lamp schijnt erg naar beneden, lijkt erop dat het lampje er gewoon scheef in zit. Er zit maar aan 1 kant een stelmotor, de andere kant handbediening. Voor APK zal ik dit zeker fixen.
Achterlichten zijn reeds vervangen door V70 lichten, echter het binnen werk moet ik nog even vervangen daar deze net niet lekker passen en Mark had hetzelfde, die moeten we dus nog even wisselen zodat ook de oranje knippers erin zitten, scheelt weer afkeur op de lampjes.


Wat verder....
De auto trekt met rijden naar rechts, mogelijk uitlijning.

Overige techniek, carterventilatie doen en alle vloeistoffen verversen

knoopie

alles bij elkaar toch nog wel wat werk maar dat is bij jou in goeie handen amico

Taranis

Jij houdt echt niet van stilzitten he? ;D

Jammer dat de teller hoogstwaarschijnlijk teruggedraaid blijkt, aan de andere kant boeit het niet zolang de technische staat maar in orde is toch? :)

Nog maar een keertje een motorsteunwissel doen dan? 8) (deze gaan vast makkelijker)

Waarom kies je trouwens voor V70 achterlichten? Ik ben een mierenneuker, maar op een CY staan de 850 lampen toch eigenlijk wel mooier of niet?

850 T5 Freak

Mooi project gekocht  :D leuk begin van 2013!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Sbv

De huidige lampen waren helemaal mat. Maruska had nog een set in de automaat zitten die ik er tijdelijk even in mag hebben.

Erik_M.

#40
Hey Sander, leuk en goed dat deze CY bij jou terecht gekomen is. Je was al een tijdje aan het zoeken meen ik mij te herinneren. Deze CY is 'm dus ge"Peer"d uit Sweetlakecity.

Succes, 't klinkt vreemd, met je Banaan!


grijzev70tdi

Ik heb hier nog 2 nette koplampen liggen Sander ;) Mogen voor mooi prijsje weg ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 01-01-2013 17:50:25
Ik heb hier nog 2 nette koplampen liggen Sander ;) Mogen voor mooi prijsje weg ;)
Eerst eens kijken hoe ik dit kan afstellen. Denk donderdag even apk monteur eens aardig aankijken of hij alvast even wil kijken of er afkeur punten zijn, dan heb ik nog even om ze te maken

R.Bijl

Mooie aanschaf Sander, kom hem graag bewonderen eerdaags.....

Nou hebben we alleen nog steeds geen donor.... :evil:
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

KIM

Hebben jullie uitlijnapparatuur op het werk?
Indien ja, kan ik je wel eens assisteren bij uitlijnen.