tellerplaat USA overzetten in non-USA

Gestart door volvo850USA, 01-01-2013 13:48:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo850USA

Beste forummers,

Ik kan een USA tellerplaat overnemen van een forumlid. Kan ik deze gewoon 1-op-1 overzetten op mijn eigen klokkenspel? Maw geeft hij dan de juiste km/h nog aan, of is dit te simpel gedacht van mij?

UserID6342

Als je de kmtellerunit er zelf ook bij hebt wel ja.  E.e.a. is dan nog even afhankelijk van het bouwjaar van de klok maar normaliter zou het moeten gaan.

volvo850USA

Hoi Dirk,

Dus alleen de zwarte tellerplaat overzetten is niet voldoende?

)()()sT

Als de schaalverdeling om zet zou het toch moeten kunnen dan? Als bv. de meter op "9 uur" staat bij 50 km/u bij beide tellers?

henry classic v70

Er staan toch altijd ook nog een km/h schaalverdeling op (in het klein)..
Volgens mij zou dit zo over te zetten zijn dan...
Wat je ook eerst nog kunt doen is op het "glas" vóór de teller even met dunne strookjes wit tape 3 snelheden markeren (bijv. 50 - 80 - 120).
Wanneer de USA plaat er dan inzit zie je meteen of de schaalverdeling klopt..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvo850USA

er staat inderdaad een schaalverdeling in km/h op, alleen komt die schaalverdeling niet helemaal overeen. Op 12 uur staat nu 120km/h bij mij, op de amerikaanse staat daar 70 mijl/h, de 120km/h in het klein staat een stukje over 12 uur.

UserID6342

Precies en daarom moet je ook de hele teller-unit overzetten anders krijg je een veels te grote afwijking van het geheel.  Seen it, done it, got the Miles- shirt ;D.  Zowel bij de 200 / 700 en 800 series