V70 R AWD auto gespoten

Gestart door RoelNL, 01-01-2013 19:18:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


RoelNL

Dankjewel, met "VAG KKL"kon ik wel de goede vinden en bestellen! :eusa_dance:

Weet iemand hoe het het makkelijkst is om de wideband sensor te plaatsen en compatible te maken met de ECU of is het makkelijker daarvoor een andere ECU te gebruiken ivm solderen? Ook heb ik een map sensor gekocht voor het tunen die ergens nog geplaatst dient te worden. Weet alleen nog niet waar.



V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelNL

Ik ben gisteren bij Arjen geweest voor wat voorbereidingen mbt het chippen. Dus nu een ecu met flash knop erop en een aansluiting voor de wideband in de uitlaat net achter de turbo.

Vervolgens een rondje gedaan met de nieuwe ecu en originele software, toen dacht ik, deze ecu is niet van een R, zo langzaam. Vervolgens nog een keer mijn  eigen ECU terug gestopt en jahoor weer wat meer vermogen en vooral sneller aangrijpen. Blijkt dus zolang als ik de auto heb deze altijd al gechipt was.

Nu zei Arjen dat Piet deze software dus eruit kon halen, ik ben wel benieuwd of dat mogelijk is?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

freefall

Citaat van: RoelNL op 23-02-2020 09:58:38
Ik ben gisteren bij Arjen geweest voor wat voorbereidingen mbt het chippen. Dus nu een ecu met flash knop erop en een aansluiting voor de wideband in de uitlaat net achter de turbo.

Vervolgens een rondje gedaan met de nieuwe ecu en originele software, toen dacht ik, deze ecu is niet van een R, zo langzaam. Vervolgens nog een keer mijn  eigen ECU terug gestopt en jahoor weer wat meer vermogen en vooral sneller aangrijpen. Blijkt dus zolang als ik de auto heb deze altijd al gechipt was.

Nu zei Arjen dat Piet deze software dus eruit kon halen, ik ben wel benieuwd of dat mogelijk is?
Ja hoor, easy peasy. Ook meteen verse erin indien gewenst. Doe m een pb en je weet t zo. ;D

Bij de t5 hier idem, was "onzichtbaar" getuned. Bleek dus wel degelikk aan gesleuteld te zijn. Nu weer heppie met de juiste software...dat gekutt ook altijd :eusa_whistle:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

RoelNL

Nou zowaar een probleem met mijn auto. Hij start draait een paar tellen en valt dan weer uit.

Zelf zit ik te denk richting de antenering/contactslot mocht iemand nog andere ideeën hoor ik ze graag.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

)()()sT

Bijna zeker: antennering 8)

Recent de V70 van een vriend ook voorzien van eentje die ik had liggen en draait weer als vanouds.

850blues

#411
Check ook je spanningsregelaar (en accu).

1,5 jaar terug dezelfde klachten, lijstje gemaakt met de usual suspects die ik tegen kwam op t forum: naast idd de antennering als hoofdverdachte, ook relais 103, tempsensor, nokkenassensor e.d.
Begonnen bij relais 103 (door Henk opnieuw gesoldeerd  :eusa_clap:) maar geen oplossing. Vervolgens tempsensor laten vervangen, helaas. De monteur heeft toen - meer uit ingeving - de accu gemeten, die bleek behoorlijk dood te zijn. Die vervangen, ging een week of 6 goed, toen weer dat probleem. Bleek 't uiteindenlijk een kapotte spanningsregelaar te zijn, veel te hoge pieken (die had ondertussen de nieuwe accu ook al behoorlijk aangetast).
Nieuwe dynamo er in en  :) . NB: Met die accu doorgereden, maar richting de winter preventief vervangen.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

RoelNL

Bedankt voor info 850blues, inmiddels de antenne ring besteld en hopelijk kan ik deze volgende week ophalen, zit momenteel voor het werk in Egypte.

Ik moet even onder de auto kruipen omdat mijn motorkap niet open wil, waarschijnlijk is de kabel los geraakt want de kabel trekker is lam. Best irritant.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelNL

Nou gisteren de antenne ring opgehaald en geplaatst helaas, was dit niet de oplossing, dus ik moest toch gaan klote om de motorkap open te krijgen want de trekkabel was los geraakt. Uiteindelijk gelukt om het open te krijgen via het knipperlicht.

Toen verder gaan kijken bij het relais boxje waar al de zekeringen zitten en relais 103 doorverbonden toen weer geprobeerd te starten, en toen deed die het weer. Nieuw relais besteld bij de dealer en alles werkt weer zoals het hoort.

Mijn accu is net een half jaar oud en gelukkig is de laadspanning ook nog steeds in orde.

Bedankt voor het meedenken.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

850blues

Fijn dat het is opgelost.
Die nieuwe antennering moet je maar zien als een prefentieve investering.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

RoelNL

Ja dat komt de betrouwbaarheid alleen maar ten goede, weer iets uitgesloten wat de komende tijd niet kapot gaat en ook nog een reserve onderdeel.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

gero

#416
Citaat van: RoelNL op 07-10-2020 18:48:24
Ja dat komt de betrouwbaarheid alleen maar ten goede, weer iets uitgesloten wat de komende tijd niet kapot gaat en ook nog een reserve onderdeel.
Altijd een voldaan gevoel als je zelf iets kan oplossen en je bespaart een hoop geld.
Hoe is het met de motor, geen motorweer, die van mij staat lekker onder de overkapping onder een hoes, alleen nog de olie verversen en dan de winterstalling. :'(
Onlangs werd de 850 afgekeurd op het stuurhuis laten vervangen bij de dealer, de kosten waren een kleine 1100,00 eur, OK  incl binnenste/buitenste stuurkogels en uitlijnen, de 1e stuurhuis toch ruim 415.000 km meegereden in 25 jaar , als je die 1100,00 verspreidt over het aantal kilometers dan vallen de kosten wel mee, moet je maar denken :eusa_doh:

RoelNL

Ja, zo is het. Mijn beide motors staan in de garage, gelukkig doen ze het beide. Ben momenteel aan het sparen een Hyperpro set maar twijfel of ik mijn nieuwere VFR blijf houden want achteraf had ik er toch liever eentje met net iets mee vermogen maar goed de tijd zal het leren wat het gaat worden.

Mijn stuurhuis is ook een keer aan de beurt want die is ook lek, gelukkig nog geen afkeur maar hoelang het nog zo blijft ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelNL

Afgelopen week was ik in Frankrijk voor mijn werk. Toen ik in Frankrijk aangekomen was zag ik toch een beetje olie onder mijn auto liggen, dus toch even snel onder de auto gekropen om te kijken waar het vandaan deed lekken.

na nadere inspectie was het dus de olie thermostaat. de borgclip was krom en ik zag wat Half vergane O-ringen zitten, vervolgens mijn olie gechecked en deze was ver beneden minimum, heb geluk gehad dat er geen olie lampje was gaan branden.

Daarna naar een benzine station gereden en olie bijgevuld tot die weer half vol was, daarna nog even in Frankrijk gebleven om woensdag weer naar huis te gaan.

Ik had afgelopen week even met de Volvo gebeld voor de reserve onderdeeltjes, de O-ringen en pakkingen waren geen probleem maar een nieuwe thermostaat was niet meer leverbaar. Ook gelijk maar een olie filtertje erbij besteld.

Affijn afgelopen zaterdag de olie thermostaat los gehaald. Het los halen viel mee, 1 borg boutje T30 voor de olieleidingen, de klip heb ik in de bankschroef recht gemaakt. en daarna het thermostaat huis los gehaald met 2 T40 boutjes. Gelukkig viel dit allemaal mee. 10 minutjes bezig om dit eraf te halen, Het opkrikken, wiel eraf halen en veilig neerzetten van de auto duurde langer.

Vervolgens het huis in de remmenreiniger en ultrasoon gedaan om daarna weer alles terug te monteren. Ook alles bij de motor zo goed als ik kon schoon gemaakt. Maak gebruik van stevig vet om de Pakking op zijn plek te houden want anders is het niet te doen om de pakking tussen blok en huis te plaatsen, blijft niet op zijn plek. Vervolgens alles weer terug geplaatst en de  motor gestart om te kijken of er nog lekkage was.

Helaas was het huis lek gegaan op een plek waar een deksel zat. Gelukkig via het forum nog een thermostaat huis kunnen vinden via Adriaan. Dank daarvoor.

Vervolgens alles dus weer los gehaald weer schoon gemaakt. Ik dacht het huis is kapot dus meer kapot kan het toch niet meer gaan. Vervolgens dus maar is kijken of ik het deksel eruit kon krijgen, dit lukte gelukkig. Nu dacht ik dan maar is kijken of ik het gemaakt kan krijgen. Waar het deksel zat alles dus goed schoon maken vervolgens Loctite ertussen gedaan en het deksel terug erin getikt, daarna even de met een warmte pistool de Loctite een beetje extra helpen drogen, daarna weer terug geplaatst. En gelukt, het lekt niet meer.

Toch wil ik graag een extra Olie thermostaat huis hebben want ik weet niet of dit goed blijft. Zolang het goed blijft, blijft het uiteraard zitten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Ries van de Zilverschuit

Je hebt het over dat dekseltje dat tegenover de twee olieleidingen zit? Dus aan de andere kant van het thermostaat huis? En daar lekte het? Ik dacht altijd dat het een was met het huis. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue