Charlie´s 850**

Gestart door BIGcharlie, 05-10-2004 12:01:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

FrankT5

Mooi interieurtje BIG C. Ik neem aan dat het allemaal plakstrips waren. Moet je je dashboard voorbewerken en vetvrij maken en moeten er ook onderdelen losgeschroefd worden, bijvoorbeeld de middenconsole? Denk er namelijk ook al een tijdje over, maar moet hier wel even voor sparen.
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

BIGcharlie

Citaat van: FrankT5 op 11-11-2004 10:21:06
Mooi interieurtje BIG C. Ik neem aan dat het allemaal plakstrips waren. Moet je je dashboard voorbewerken en vetvrij maken en moeten er ook onderdelen losgeschroefd worden, bijvoorbeeld de middenconsole? Denk er namelijk ook al een tijdje over, maar moet hier wel even voor sparen.
Hey Frank,

Je moet het interieur idd vetvrij maken, maar je moet niets verwijderen of demonteren.
Bij de set zijn ontvetting doekjes en een goede duidelijke handleiding inbegrepen.
Hou me op de hoogte als het zover is :)
Suc6

Greetz 8)
BIG charlie

(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Spin!

Vetjes hoor! Tis zeker een waardevolle toevoeging!

www.vm-parts.nl

Jerry

Ik heb zo ff de foto's bekeken en ik vind het niet misstaan een zwarte grill. Heb je dat zelf gedaan en zo ja, wat heb je daarvoor gebruikt? Kan mij zo voorstellen dat bij gebruik van niet geschikte verf ivm steenslag de verchroomde onderkant weer zichtbaar wordt. Volgens mij hebben wij namelijk de zelfde kleur roffel............staat leuk!

BIGcharlie

Citaat van: Jerry op 11-11-2004 14:01:03
Ik heb zo ff de foto's bekeken en ik vind het niet misstaan een zwarte grill. Heb je dat zelf gedaan en zo ja, wat heb je daarvoor gebruikt? Kan mij zo voorstellen dat bij gebruik van niet geschikte verf ivm steenslag de verchroomde onderkant weer zichtbaar wordt. Volgens mij hebben wij namelijk de zelfde kleur roffel............staat leuk!
Hey Jerry,

Ik heb idd de grille zelf zwart gemaakt.
Het verwijderen gaat eenvoudig met 6 schuifklemmetjes, daarna heb ik de rubberen flap gedemonteerd door de 3 rechthoekige klemmen te verwijderen.
Vervolgens heb ik de grille matgeschuurd met een schuurdoekje en grondig ontvet.
Ik heb de grille geverfd met een zachte kwast, het is best dat je dit niet met een spuitbus doet...ivm de steenslag.
Uit ervaring weet ik dat de verf van het merk Hammerite, zwart satiné het beste en mooiste reseultaat geeft.
Deze verf heeft de eigenschap dat ze bij voldoende opbrengen, mooi uiteenvloeit en opdroogt zonder strepen na te laten.
Ik hoop hiermee een afdoende uitleg gegeven te hebben.
En ja, ik heb al veel positieve reacties gekregen op mijn zwarte grille, net als met mijn houtsetje op mijn dashboard.

Suc6
Greetz 8)
BIG charlie
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Jerry

Citaat van: BIGcharlie op 12-11-2004 00:04:30
Citaat van: Jerry op 11-11-2004 14:01:03
Ik heb zo ff de foto's bekeken en ik vind het niet misstaan een zwarte grill. Heb je dat zelf gedaan en zo ja, wat heb je daarvoor gebruikt? Kan mij zo voorstellen dat bij gebruik van niet geschikte verf ivm steenslag de verchroomde onderkant weer zichtbaar wordt. Volgens mij hebben wij namelijk de zelfde kleur roffel............staat leuk!
Hey Jerry,

Ik heb idd de grille zelf zwart gemaakt.
Het verwijderen gaat eenvoudig met 6 schuifklemmetjes, daarna heb ik de rubberen flap gedemonteerd door de 3 rechthoekige klemmen te verwijderen.
Vervolgens heb ik de grille matgeschuurd met een schuurdoekje en grondig ontvet.
Ik heb de grille geverfd met een zachte kwast, het is best dat je dit niet met een spuitbus doet...ivm de steenslag.
Uit ervaring weet ik dat de verf van het merk Hammerite, zwart satiné het beste en mooiste reseultaat geeft.
Deze verf heeft de eigenschap dat ze bij voldoende opbrengen, mooi uiteenvloeit en opdroogt zonder strepen na te laten.
Ik hoop hiermee een afdoende uitleg gegeven te hebben.
En ja, ik heb al veel positieve reacties gekregen op mijn zwarte grille, net als met mijn houtsetje op mijn dashboard.

Suc6
Greetz 8)
BIG charlie

Ha, volgende week is de mijne aan de beurt........thanks

FrankT5

Citaat van: BIGcharlie op 12-11-2004 00:04:30
Citaat van: Jerry op 11-11-2004 14:01:03
Ik heb zo ff de foto's bekeken en ik vind het niet misstaan een zwarte grill. Heb je dat zelf gedaan en zo ja, wat heb je daarvoor gebruikt? Kan mij zo voorstellen dat bij gebruik van niet geschikte verf ivm steenslag de verchroomde onderkant weer zichtbaar wordt. Volgens mij hebben wij namelijk de zelfde kleur roffel............staat leuk!
Hey Jerry,

Ik heb idd de grille zelf zwart gemaakt.
Het verwijderen gaat eenvoudig met 6 schuifklemmetjes, daarna heb ik de rubberen flap gedemonteerd door de 3 rechthoekige klemmen te verwijderen.
Vervolgens heb ik de grille matgeschuurd met een schuurdoekje en grondig ontvet.
Ik heb de grille geverfd met een zachte kwast, het is best dat je dit niet met een spuitbus doet...ivm de steenslag.
Uit ervaring weet ik dat de verf van het merk Hammerite, zwart satiné het beste en mooiste reseultaat geeft.
Deze verf heeft de eigenschap dat ze bij voldoende opbrengen, mooi uiteenvloeit en opdroogt zonder strepen na te laten.
Ik hoop hiermee een afdoende uitleg gegeven te hebben.
En ja, ik heb al veel positieve reacties gekregen op mijn zwarte grille, net als met mijn houtsetje op mijn dashboard.

Suc6
Greetz 8)
BIG charlie

He Big C, gisteravond jouw instructies opgevolgd en mijn grille met Hammerite zwart gemaakt. Is idd heel mooi geworden, ik heb de grille niet helemaal zwart gemaakt maar alleen de verticale spijltjes. De diagonale lijn en de omlijsting heb ik chroom gelaten. Dit idee heb ik gejat van Joliho (kun je zien op een andere tread in dit topic). Slechts 1 klein maartje, met een toch niet al te dikke kwast kom je niet goed tussen de spijltjes, dus ik zit eraan te denken om voor de toch niet zo goed zichtbare gedeelten tussen de spijltjes de spuitbus te gaan hanteren. Al met al vind ik mijn grille wat gedistingeerder geworden. Bedankt voor je tip!! ;)
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?

Spin!

Hee hee, nou niet iedereen dat idee gaan jatten van je grille zwart maken!!! Nou ben ik niet meer origineel! ( in hoeverre dat al niet zo was )


www.vm-parts.nl

daytonawim

Ik heb er net de lelijke grille vervangen door een mooi met nog mooi chrome er op :-)

FrankT5

Citaat van: Spin op 16-11-2004 20:30:06
Hee hee, nou niet iedereen dat idee gaan jatten van je grille zwart maken!!! Nou ben ik niet meer origineel! ( in hoeverre dat al niet zo was )



Mooi tuintje heb je daar Rutger, genoeg plaats voor een flinke verzameling Volvo's. Mijn grille is bijna gelijk aan die van jou, echter ik heb alleen de verticale spijltjes zwart gemaakt. Dus ook de diagonale lijn chroom gelaten, maar ook de "omlijsting". Als ik mijn bumper kom halen zul je het wel zien!
wat heb Kadoendra je nâuh geleerd?