Volvo V70 R en natuurlijk een rode!

Gestart door Peultje, 22-01-2013 22:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LQDI

Wát een prachtige combinatie blijven donkere wielen toch ook onder een rode. Dat t een R is maakt t af natuurlijk :eusa_drool: :D

Peultje

Ik durf het hier nauwelijks te zeggen maar wij hebben ook een Multipla, ja, zo'n mooie met een puist onder de voorruit. Ik hoop dat dit mijn acceptatie binnen dit forum niet in de weg staat. Vindt dit trouwens nog steeds een geniaal ontwerp.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Sbv

en dat was het einde van een forumlid.

moedig dat je het aangeeft

elianmars

Citaat van: Sbv op 10-03-2013 21:19:12
en dat was het einde van een forumlid.

moedig dat je het aangeeft

;D ;D

big ben

En hoe nu verder  ???....................















;D

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 10-03-2013 21:19:12
en dat was het einde van een forumlid.

moedig dat je het aangeeft

;D

Heb wel een zwak voor de multivla, rijd ook best goed
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Peultje

#51
Vandaag de distributie van de R vervangen omdat ik dacht dat de krukaskeerring distributiezijde lekte. Onderdelen (ook maar de riem die al 90.000 km er om lag met waterpomp en spanrol) dus gekocht en boel opengelegd. De krukasmoer 30mm kreeg ik er zonder enige moeite af met:

https://www.hosel.nl/productdetails/doe-het-zelf-en-verbouw/auto-gereedschap/slagmoersleutel.html

Daarna de multiriempoelie er met een poelietrekker afgehaald. De krukaskeerring bleek mooi droog dus daar maar niets aan gedaan. Ook de oliepomppakking en o-ring die ik had liggen maar niet vervangen.

Vervangen van de distributieriem verliep zonder problemen. Bij het op moment vastzetten van de krukasmoer het in Haynes aangegeven stuk doe het zelf gereedschap van twee gekoppelde stukken staalstrip die aan twee boutjes van de poelie vast te maken zijn gemaakt. Het blokkeren van de poelie ging hier prima mee en mooi de boel op de voorgeschreven 180Nm kunnen zetten.
Vermoeden is gerezen dat de zeer matige olielekkage van de peilbuis komt.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

petrolhead

Bedankt kleine Peul ;D
Ik heb zojuist ook zo'n slagmoersleutel besteld. Scheelt me wat zweet druppels met wissels van wielen.
Zat er al een tijd tegen aan te hikken.

cornelis-b

Misschien weer eens tijd voor een foto update van deze rode?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Als je krukaskeering lekt is dan ook de carterventilatie nagekeken op eventuele verstopping?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Peultje

De krukaskeerring lekt zoals geschreven dus juist niet. Omdat er af en toe druppels olie onder de bolide liggen en die uit de omgeving van die keerring leken te komen wilde ik die keerring vervangen. Na openleggen bleek dus dat daar de lekkage niet zat. Het distributieriemkrukastandwiel zat behoorlijk vast en "if it aint broken don't fix it" in gedachten hebben we het vervangen van de keerring en van de oliepomppakking en - o-ring toen maar overgeslagen en ons beperkt tot het vervangen van de distributieriem, waterpomp en span- en geleidewielen. Ik weet het, je kan dezelfde redenering ophangen voor de distributie maar die lag er toch al af.

De complete carterventilatie heb ik een jaar geleden al vervangen

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

FGG

Citaat van: The Saint op 23-01-2013 21:30:00
Toevallig had ik net op het Volvo Forum een oproep gedaan bij "Zou mijn oude Volvo nog rijden?" Maar nu weet ik het. Geloof het of niet, maar ik ben blij dat ie weer bij een liefhebber is!

Ik heb 'm gisteren IRL gezien, Rudi, en geloof me, hij staat er strak bij.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Wat een geweldig mooie rode R is dit, heb hem eens goed bekeken ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Peultje

Vandaag punten gescoord. Omdat ik de stalen velgen met winterbanden geen gezicht vind op zoek geweest naar een setje lichtmetalen velgen. Een setje goed uitziende 16" Persus gescoord met rotte banden. Vanochtend daar mooie nieuwe Continental TS850 205/55 r16 91 H op laten leggen en vanmiddag op de R geschroefd. Daarna reed de bolide niet meer. Velgen strak op de remschoenen dus de zomerbanden maar weer teruggezet. Later las ik hier dat Persus inderdaad niet gaat met 302 mm schijven. Heb ik nu weer aangetoond dat dit klopt. Ik zit nu dus met Persus met spiksplinternieuwe banden (15 cm gereden) en stalen 16 inch velgen met redelijke (6mm profiel) winterbanden. Iemand een briljant idee hoe ik hier redelijk uit kan springen?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Died850