contact aan geen spanning

Gestart door Volvodaf, 14-02-2013 17:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvodaf

Mijn maandagmorgen V70 heeft weer eens een raar probleem. Af en toe reageert de auto totaal niet op het contactslot. Het lijkt wel of de accu dood is, maar die is prima, en het contact slot is ook recentelijk vervangen. In elk geval wordt er dan geen spanning geschakeld.
Welke relais worden er ingeschakeld bij contact stand 1 en 2 want het lijkt wel een haperend relais te zijn.

Tijdens het rijden kan het voorkomen dat bij het gebruik van het knipperlicht af en toe de motor heel even uitvalt. dit gebeurt ook bij de mistlampen voor.

Frank

Jack v

lijkt me een massa probleempje
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

reneetje

Je relais achter het contactslot is overleden (bijna althans  )
Komt vaker voor, is eenvoudig zelf te vervangen.

Dit is de hoofdrolspeler



Dacht dat ie ongeveer 60 euro kost bij de dealert.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jack v

die heeft ie niet toch? Volgens mi jheeft ie antennering .
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piet

contactslotschakelaar (aan achterzijde contactslot) (schakelaar niet relais) en antennering (aan voorzijde contactslot) zijn twee verschillende dingen.

Volvodaf

Ik had al eerder problemen met mijn dynamo, en toen is het complete contactslot ook vervangen.

Piet


Volvodaf

Dat ga ik morgenochtend bij onze garage navragen.

haasje

Bij je zekeringkast (bij de paravan), zitten een aantal relais met een "J" erop. Als 1 van deze relais niet goed is krijg je soortgelijke problemen.

Volvodaf

Die relais zijn ook vervangen afgelopen december toen ik dynamo problemen had.


Volvodaf

Probleem bleek interne kortsluiting in de accu te zijn, waardoor er af en toe geen boordspanning was. Nu met nieuwe accu inmiddels 2000km probleemloos gereden.