Project V70XC Cross Country "the family car"

Gestart door 850 T5 Freak, 14-10-2012 10:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Citaat van: Taranis op 13-06-2016 14:16:30
Citaat van: MarcoV op 13-06-2016 14:10:36
Visco is volgens mij niet reviseren en lastig aan te komen.

http://brunekreefperformance.nl/pages/revisie/differentieel-revisie.php

Beetje zonde van je net nieuwe tussenas om die dan niet te gebruiken...

Dat is het ook Ronald, maar zie op deze website nergens dat ze visco koppelingen doen?

Marco

Sbv

Gewoon vragen. Misschien dat iemand nog na kan kijken of ze nieuw nog te leveren zijn.

MarcoV

Citaat van: Sbv op 13-06-2016 14:56:09
Gewoon vragen. Misschien dat iemand nog na kan kijken of ze nieuw nog te leveren zijn.

Vragen kan altijd id, ga er wel een belletje aan wagen.

Marco

850 T5 Freak

Ik ga binnenkort de visco eronderuit halen en eens kijken wat ik ermee kan  :evil:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

jvanputten

Citaat van: 850 T5 Freak op 16-02-2013 16:30:40
Zo vandaag al een beetje aan onze nieuwe aanwinst gewerkt  :)
vers van de pers: originele inlegbak zodat de bekleding netjes blijft met ons hondje  :eusa_shifty:

http://i53.photobucket.com/albums/g47/volvo850turbo/Volvo%20V70XC%20Cross%20Country/160220131094_zps163e0dc1.jpg
staat wel netjes  :)

http://i53.photobucket.com/albums/g47/volvo850turbo/Volvo%20V70XC%20Cross%20Country/160220131095_zps7622264a.jpg

verder onder de motorkap gekeken en eigenlijk alleen de ontsteking vervangen. :D
(Ipd-usa bougiekabels)
http://i53.photobucket.com/albums/g47/volvo850turbo/Volvo%20V70XC%20Cross%20Country/160220131096_zps625a7248.jpg
Dingen die door de vorige eigenaar al zijn gedaan:
-carterventilatie compleet vervangen
-oliekoeler leidingen/slangen vervangen
-accu vervangen OEM volvo
-kachelradiateurslangen vervangen
-ac-pomp af laten stellen en systeem gevuld
-remmen achter compleet incl handremvoeringen kabels etc.
-kruiskoppeling voorste van cardan-as vervangen
-afneembare trekhaak gangbaar laten maken en mooi afdekkapje gezet
-distributie compleet met waterpomp e.d. recent vervangen + nokkenaskeerring
-ashoes rechtsvoor buitenste recent vervangen
-draagarmen voor vervangen
-motorsteun/rubber rechts bij distributiezijde vervangen
-stuurhuis en stuurpomp recent vervangen
-4x michelin primacy hp +- 6 mm profiel
-...en vergeet nog het een en ander volgens mij  :eusa_think:

tsja hoef er bijna niks aan te doen  ;D is wel even wat anders  :P

binnenkort ook vers van de pers: XC cross bars  :eusa_dance:

sorry voor het vervuilen, maar waar heb je deze bak vandaan?

850 T5 Freak

origineel Volvo, maar is nu niet meer leverbaar  :eusa_shifty:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

850 T5 Freak

To-do lijstje is weer minder geworden ipv meer  ;D



Heb nu alle deurpanelen netjes behalve LV, bij deze is het leer goed maar op de kopse kant allemaal stukken eruit helaas... maar misschien van 2 > 1 goeie maken  ;) verder het volgende gescoord:

- Dashboard
- Schopplaat rv (lv ligt nieuw in doos klaar)
- Deurpaneel lv dus en rv, ra ook maar meegepakt ookal had ik deze al  ::)
- Speakers a-portieren
- Dakstrips V70 classic
- A-klep spoiler 855-V70
- Armsteun
- interieurfilterhouder
- cruise control set

Mijn huidig dashboard is hier en daar beschadigd en het paneel tussen radio en dashboardkastje laat het leer los, deze die ik nu heb is nagenoeg onbeschadigd en intact! zelfs het schroefpunt voor schopplaat lv is volledig intact! Nu maar eens weer tijd zoeken om het te gaan monteren  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

850 T5 Freak

#217
Jajoh alweer 2 jaar geleden sinds laatste bericht  :eusa_shifty: wat vliegt de tijd toch als je kinderen hebt ( inmiddels 3 alweer )  :eusa_shifty:

Maar goed ondertussen wel de XC draaiende gehouden!

Had ergens in een ander topic aangegeven dat ik een probleem had met olie in het koelwater.... hmmm radiateur 3 jaar geleden vervangen (HELLA aftermarket weliswaar) dus die had ik buiten gesloten. Wat dan? Turbo? Cilinderkop?
Ondertussen al spullen besteld om een kopwissel te doen met het awd 2.5T blok wat ik hier heb liggen maar door drukte niet aan toegekomen.

5 maanden geleden zag ik opeens dat de oliekoeler aan de buitenzijde flink aan het zweten was langs de aansluitingen.... :eusa_think: hmm zou het dan toch de radiateur zijn? Enfin heb deze vervangen en na 2500km nog steeds een helder koelvatje :eusa_dance: heb afgelopen jaar namelijk aantal keer vatje schoongemaakt en was binnen 500km weer vies van de olie dus kan er wel vanuit gaan dat dit het euvel was!

- Voor de rest nog een TPS sensor vervangen, die begaf het vorig jaar op de terugweg vanuit denemarken ,lekker als je in de file staat (hamburg) en hij staat te jojoen tussen 500-1200 rpm   :eusa_wall:
- Verder interieur is lekker opgefrist en netter geworden met de goodies van 2jaar geleden
- M58 keerringen en verbindingsbus voor de HO heb ik vervangen vanwege lekkage keerring en versleten bus. Andere HO ben ik mee bezig, hopelijk binnenkort weer AWD  :evil:
- radio ondertussen weer werkend gemaakt, lag uiteindelijk aan de voorste 12Volt aansluiting  :eusa_wall:
- nieuwe handremkabel rechts gezet
- USA knipperlichten van het weekend gemonteerd
- rechts nieuwe skirt gemonteerd
- LVP rode lampmarker vervangen
- pakking kentekenlamp-lensjes vervangen

Maar ben nog niet klaar  ;D binnen 2000km staat de 360.000 km beurt op de planning.

- olie en filter
- lucht en interieurfilter
- bougies
- distributie compleet
- multiriem met rollen en spanner
- nokkenaskeerringen rondom
- kleppendeksel voorzien van nieuwe pakking
- voorste schokbrekers compleet met schotels vervangen
- koeltankje vervangen ( oude is geel door de olie geworden)
- thermostaat vervangen
- handremkabel links vervangen
En vast nog wel wat  :eusa_shifty:

Ps wat me opviel is dat de fotos weer werken via photobucket, althans ze zijn weer zichtbaar. Werkt het weer gewoon of moet je wel abbonement afsluiten?

Groetjes Dave
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Ries van de Zilverschuit

Wat is er toch met die Hella-radiateuren: ik heb hem ook twee keer vervangen wegens lekkage en toen was ik het zat. Nu zit er een Nissens in. Gelukkig kon ik garantie claimen bij de leverancier en kreeg ik een deel van mijn geld terug.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 24-09-2018 14:06:36
Wat is er toch met die Hella-radiateuren: ik heb hem ook twee keer vervangen wegens lekkage en toen was ik het zat. Nu zit er een Nissens in. Gelukkig kon ik garantie claimen bij de leverancier en kreeg ik een deel van mijn geld terug.

Ik heb recent een Hella/Behr kachelradiateur vervangen die na anderhalf jaar al lekte. Nu Nissens geplaatst, is constructief al zichtbaar beter.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Oh dat had nog niet verteld. Zelfde verhaal kachelradiateur van Hella inderdaad, met zo'n weg gevijld Volvo-logo. Nieuwe ook na anderhalf jaar lek, nu ook Nissens.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850 T5 Freak

Tsja lijkt toch verschil in te zitten, de vorige aftermarket hella had ook aansluitingen voor als je een automaat hebt... Deze weer niet  :eusa_think:

Maar goed problem solved dat is voor mij nu het belangrijkst ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Taranis

Lekker bezig! En gefeliciteerd met de 3e dan alweer :)

Apart dat die kachelradiateurs zo snel gaan... de nieuwe die dit jaar in de cabrio is gezet, zweet ook al. Ik dacht eigenlijk aan een montagefoutje maar lijkt dus eerder constructiefoutje :eusa_think: