Auteur Topic: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.  (gelezen 23042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2711
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #60 Gepost op: 27-09-2016 18:09:21 »
Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
[/quote

Eigenlijk maakt dat best wat uit, zoals vincen zegt is de temperatuur daar nog te hoog, het advies vanuit bosch is ook hem flink verder te plaatsen.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2954
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #61 Gepost op: 27-09-2016 18:45:26 »
Ok. Dan is het nog steeds een heleboel km goed gegaan en nog steeds..

V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2954
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #62 Gepost op: 27-09-2016 18:46:48 »
Bij mijn 850 ligt die trouwens ook net voor de kat.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

Jurijn R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #63 Gepost op: 28-09-2016 20:01:34 »
AFR lambda zit bij mij tegen turbo bijna, en doet het gewoon prima  ;)

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10556
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #64 Gepost op: 28-09-2016 21:22:16 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

RoelNL

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2954
  • Geslacht: Man
  • Volvo, VFR, kitesurfen, Snowboarden
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #65 Gepost op: 29-09-2016 07:56:42 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.
V70 2.5 lpg 386000 my 98 mei  10 tot dec 11 sold
v70R AWD 224500 my 98 dec 11 tot 2020 of langer
855 DOP T5R 241000(+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec 58000 MY 07 3-2016

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4539
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #66 Gepost op: 01-10-2016 15:42:13 »
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.

Turbo per cilinder?  :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2017 20:23:14 »
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de setup.  ;D ;D ;D

« Laatst bewerkt op: 03-03-2020 14:23:38 door RemkoT5 »

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #68 Gepost op: 10-07-2020 13:40:52 »
Even mijn mening toetsen,

1ste ik verdenk de CBV.

Probleem:
-turbo bij volle belasting hoog toerental hoor ik niet meer sissen of rpm geluid maken of hoe je het wil noemen.
-Woesh bij gas los hoor ik niet meer.

Waarnememingen / al gedaan:
Turbo druk vloeit mooi richting 1.13 a 1.17 bar en valt mooi terug bij gas los geen geflutter hoorbaar.
bougies vervangen origineel volvo
bougiekabels vervangen
vacuum slangetjes nagelopen.
halve maan goed gezet van wastegate actuator
K&N inleg filter schoongemaakt
andere mogelijke waarneming, alles werkt goed maar ik wordt langzaam aan doof.

Voordat ik de CBV opentrek of onderdelen bestel. de huidige zit er al n jaar of 4 in IPD silicone membraan met zwaardere veer.

Zie ik misschien iets over het hoofd?






« Laatst bewerkt op: 10-07-2020 18:54:36 door RemkoT5 »

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 907
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #69 Gepost op: 10-07-2020 20:02:51 »
Ik hoor mijn turbo bij volle belasting ook niet...
Mis je vermogen dan?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #70 Gepost op: 10-07-2020 20:25:03 »
Nee dat denk ik niet, gaat als n kanon.
Ben net nog even gaat testen, en ik hoor ook de turbo normaal opspoelen.
Misschien is t niets... enkel de woesh bij gas los mist...

aloisdecroon

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #71 Gepost op: 11-07-2020 00:53:10 »
maak je luchtmassameter los van je luchtfilterbox zodat luchtinlaat van de turbo vrij in de lucht hangt en maak een proefritje, nu moet je de cbv duidelijk ze werk horen doen van binnen in de auto.

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #72 Gepost op: 11-07-2020 01:24:10 »
Mn wagentje is redelijk naar de bovenkant getuned met mn automaat bak, de LMM loshalen kan, maar ik moet even nadenken wat er dan allemaal gaat gebeuren...

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10241
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #73 Gepost op: 11-07-2020 08:21:29 »
Niets...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY´95
Re: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
« Reactie #74 Gepost op: 11-07-2020 11:23:10 »
Niets... als in ,dan doet de wagen t niet,
Niets, als in, maakt niet uit je kunt ook zonder LMM rijden en de turbo zonder aanzuigpijp laten draaien