upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.

Gestart door RemkoT5, 24-02-2013 21:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RemkoT5

Wat zou het voordeel zijn met witte injectoren t.o.v. de orginele oranje ??? Er van uitgaande dat de mapping aangepast dient te worden...

UserID6342

Meer brandstof in de cilinders bij een gelijke openingstijd.

MrCain

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2013 14:25:18
Meer brandstof in de cilinders bij een gelijke openingstijd.

Dus kan je op een hogere turbo druk rijden => meer lucht en meer benzine
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

RemkoT5

#18
Een klein beetje vermogens toename dus, zonder dat ik met de 15G met de huidige set-up op het randje ga zitten...

Ik kan een 15G turbo bij de dealert E 865,- zonder montage delen bestellen,
of bij Turbo Hoet 682,- met montage set, Heeft iemand hier al 's z'n turbo besteld en is deze nieuw of gerefurbished? Anders bestel ik 'm bij de dealert.

Even verder gezocht en...
Prijs 1 st nw witte inj = 81,- Euro incl.
Prijs 1 st nw oranje inj = 118,- Euro excl.  

RemkoT5

Of dan toch zoals bovenstaand maar dan met 18T, en andere downpipe (met rechte flens) zoeken, zit nu conisch op. wel nog even mn spruitstuk onderzoeken, ik ga er een busje penetrant tegenaan gooien.

RemkoT5

#20
Zoals ik nu kan bekijken ga ik de voorbereidingen treffen voor de nieuwe 15G met witte injecteurs.
Minste risico (belasting automaatbak), voldoende vermogen. wagen is toch 18 jaar oud met 345.000 km's.  :eusa_think:
Komende weken ga ik er werk van maken, en ja, ik ben ook maar een mens dus misschien stap ik tijdens dit projectje opeens toch over naar 18T met 3'dp, witte injecteurs en s60R spruitstuk.  ;D.
Ik, ja...ga foto's maken en plaatsen over dit projectje met begeleidende info. Als jullie dit leuk vinden tenminste :angel:

UserID6342


thuur

Citaat van: RemkoT5 op 28-02-2013 18:43:20
Zoals ik nu kan bekijken ga ik de voorbereidingen treffen voor de nieuwe 15G met witte injecteurs.

Of toch niet....? :eusa_think:


Gr ;D

RemkoT5

Heb ik dan toch al de eerste wijziging, maar wel terug naar het oorspronkelijke plan zie onderwerp.
Van 15G conisch naar 16T schuin met witte injectoren.
En een aanpassing: naar 3' dp en vervangend spruitstuk... ::) ::)
remappen.
Beetje meer vermogen, en een weinig extra risico, ik wil natuurlijk wel nog zeker 10 jaar in deze roffel blijven sturen.

thijsvanderplas

Ik heb een turbo 16t laten opknappen bij turboshoot.

Turbo zag er als nieuw uit en alles volgens afspraak.


MrCain

Citaat van: RemkoT5 op 02-03-2013 01:07:35
Heb ik dan toch al de eerste wijziging

Tja, daar begint de ellende mee.....bij mij toen wel in de tijd althans  :angel:
Over een maand zit er een 19T of Garrett 3076 op of zo  ;D

Gewoon die 16T s/f met blauwe injectoren monteren, of als je echt ruig wil doen een 18T icm de blauwe injectoren.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

RemkoT5

Re: Wat is jullie verbruik?
« Antwoord #841 Gepost op: 25-07-2008 20:34:23 »
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: thuur op 17-07-2008 23:20:02

Citaat van: Emiel op 15-07-2008 16:46:48

Jammer joh...die boordcomputer is geen benchmark meer voor het verbruik....

Of je moet een manier zien dat je de boordcomputer kan tunen naar je andere injectoren.

Ik heb mijn witte injectoren vervangen door blauwe: verbruik is van 1 op 9,5 naar 1 op 10 gegaan (bij dezelfde rijstijl) maar de BC geeft juist een hoger verbruik dan voorheen.

Gr
Citaat van Eugene:
Wit en blauw zijn beide 350cc bij 3.0 bar, maar de blauwe hebben wel een betere "verneveling
" [/font] [/i]

""Bovenstaande vond ik in een: Wat is jullie verbruik topic""

Mijn vraag dan natuurlijk:
Ik kan ook niet zo veel meer vinden over de blauwe injectoren.
Heeft iemand deze geplaatst in zijn roffel en zijn er voordelen voor de blauwe t.o.v. de witte injectoren.
Ga ik toch weer op het randje zitten met wat de automaat aankan of is dit het overwegen waard.
Indien ze beter vernevelen is dat natuurlijk mooi.
Ik lees ergens anders weer dat de blauwe 395cc zijn en de witten 350cc ??? ??? ???

UserID6342

Remko, wees verstandig en probeer je niet te veel in te lezen (als je de materie niet echt begrijpt of doorziet) maar neem adviezen aan.  Het wiel is tenslotte al lang geleden uitgevonden.

Zowel een 18T als een 16T kunnen prima met witte en blauwe injectoren icm een automaat, is allemaal geen enkel probleem.  Je hoeft hoeft perse de blauwe te monteren, zegt ook niemand ergens tegen je.

Doe wat/waar je een goed gevoel bij hebt en wat je knip toelaat.  Of dat nu 16T met wit is of een 18T met blauw, het loopt er allemaal prima op als hij is geremapped.

RemkoT5

#28
Ondertussen ben ik begonnen met de 0 beurt, deze heb ik 5 jaar geleden ook al gedaan, maar vanwege de upgrade, wederom uit aan het voeren.
Wat heb ik al vervangen/vernieuwd.
Achteras rubbers vervangen en RVS remslangen voor (Goodridge) (bij Thuur)
opnieuw rondom laten uitlijnen.

nieuwe accu
2 x een automaat aflaat en bijvul actie uitgevoerd.
nieuwe bobine
nieuwe rotor en verdelerkap
gasklephuis schoongemaakt


vaccuum slangetjes vervangen
pierburgje TCV vervangen

ik heb op het forum blauw injectors gevonden, deze laten testen&cleanen o.k.


hier is de brandstofleiding gedemonteerd.


hier liggen de oude (boven) en gereviseerde (onder) injectors.


Hier zitten de nieuwe erin, nu de boel vastzetten.


zo zien de verschillende injectie punten (nozzle's)eruit, links de standaard (oranje) en rechts de blauwe injector.


ook de bougie's vervangen, wederom voor de orginele bougie gekozen, alle 5 de bougie's gaven het zelfde beeld. (grijze waas)


De olie lekkage opgespoord en deze bleek va de nokkenas keering bij de sensor te komen.


Wat 'n gekl... om die seal eruit te krijgen, tsjong jonge jonge.... :eusa_wall:
Helaas heb ik niet de ideale gereedschappen bij de hand gehad om de nieuwe (ook orginele volvo) seal terug te plaatsen, dus we zien wel hoelang het blok droog blijft, tot nu toe geen lekkage.  :-[

Na de ingreep startte de roffel direct, en loopt als een zonnetje, en heel fel op het gas, maar de huidige (oude) turbo hoor je nogal luid janken/zingen.

koelwatersensor en lambda sonde sensor staan nog op de agenda, nu maar een afspraak maken bij de tunert , o ja ik ga voor de 18T.
Het S60R uitlaat spruitstuk is ook al binnen  ;D

RemkoT5

#29


Zo de 18T is ook al binnen evenals het S60R spruitstuk (japan) staat 'japan' in het gietstuk maar is blijkbaar niet Het Japan spruitstuk.
Samengesteld moet het er dan straks zo uit gaan zien.



Daar wordt ik dan wel vrolijk van ;D ;D ;D