upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.

Gestart door RemkoT5, 24-02-2013 21:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrCain

Goed bezig!  :eusa_clap:

Gaat je geen spijt van krijgen de combi 18T s/f en die blauwe injectoren  ;D Ben benieuwd als alles goed afgesteld is hoe het gaat lopen! Ik heb al een beetje het idee hoe

Die blauwe hebben (net als de groene en alles er boven) meerdere gaatjes waardoor het inspuitpatroon/verneveling beter is en dus ook de samenstelling van het aangezogen mengsel in de cilinder.

Waarom je nu zuiniger rijd  ??? zit de turbo er ook al op? misschien dat je iet wat te arm rijd? heb je toevallig een gelegenheid om de AFR waardes te meten?

Afijn, gaat het volgen en ben zeer benieuwd hoe het vordert!!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

RemkoT5

#31
De turbo upgrade moet deze maand nog plaats vinden, alleen de injectors zijn gewisseld en de ontsteking is vervangen, bobine, rotor, rotorkap en bougie's (org.)

Ik blijf nog wat info plaatsen: ondertussen is ook nog de nokkenas van de uitlaatzijde vervangen, vanwege het blijven lekken van olie langs de nokkenas afdichting. Zat een kras op de nokken as.. (zelf schuld, met uitnemen van de oude lekkende seal). :eusa_wall:
Zitten dus 4 nieuwe nokkenasseals in, afdichting die gebruikt is, is Marston vloeibare pakking, en het bovendeel is nu lek vrij.
Met hulp van Thuur ;D

RemkoT5

#32

blok zonder nokkenassen en kleppendeksel


Kleppendeksel binnenzijde


kras in de nokkenas

RemkoT5

Zo. Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover, binnenkort er komt een zweed e.e.a. modificeren aan de CPU.
Remappen noemen ze dat. ;D
Kannie wachten om weer lekker te gaan toeren.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RemkoT5

Hij rijdt super, ik moet nog even wennen zodat ik het vermogen optimaal kan benutten wanneer dit nodig is.
Het gehele vermogensbereik ligt nu anders.
En het geluid... even door een tunnel rijden, waanzinnig mooi.
Rond de 120km/h is ie zelfs wat stiller dan voorheen.
Het vermogen wordt mooi opgepakt, en blijft maar gaan en gaan.

Super werk en  :eusa_clap: voor Marc en Tom van ET en Marco van MTE.


http://www.youtube.com/watch?v=qVrp5AeRRsY

Excuses voor de wat mindere geluidskwaliteit.

MrCain

Goed bezig!!  :eusa_dance: :eusa_clap:

Rijd lekker hé zo´n 18T met schuine flens  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Hans Duiven


RemkoT5

Citaat van: koen.s op 05-06-2013 20:26:47
Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 19:45:12
Hij rijdt super, ik moet nog even wennen zodat ik het vermogen optimaal kan benutten wanneer dit nodig is.
Het gehele vermogensbereik ligt nu anders.
En het geluid... even door een tunnel rijden, waanzinnig mooi.
Rond de 120km/h is ie zelfs wat stiller dan voorheen.
Het vermogen wordt mooi opgepakt, en blijft maar gaan en gaan.

Super werk en  :eusa_clap: voor Marc en Tom van ET en Marco van MTE.


http://www.youtube.com/watch?v=qVrp5AeRRsY

Excuses voor de wat mindere geluidskwaliteit.

Bij het filmpje staat,

Gepubliceerd op 5 jun 2013
Volvo 850 T5 Ferrita cat back with; S60R manifold, Ferrita 3'' dp and 100dpi race cat, blue injectors, Walbro fuel pump, MTE custom mapping. app. 310 hp and 440 Nm torque



Met zo´n schuine flens ga je toch wel over de 310 pk heen?

Ja, dat klopt maar ik heb 'm naar de veilige kant laten tunen, zodat ik m als daily driver kan rijden en geen opgefokt paard heb, daarnaast ook voor de automaat bak, en dat ik er de komende 10 jaar nog mee kan blijven rijden :-))
Misschien de volgende keer naar de meten is weten dag!

RemkoT5

Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  ;D eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-)

Hans Duiven

Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 22:04:24
Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  ;D eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-) per half uur   ;D

elianmars


RemkoT5

Citaat van: Hans Duiven op 05-06-2013 22:11:37
Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 22:04:24
Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  ;D eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-) per half uur   ;D
:-)) bijvoorbeeld, mn begrenzer van 240km/h is er ook af. Dus 125km per half uur moet haalbaar zijn.

RemkoT5

Citaat van: koen.s op 05-06-2013 22:04:46
Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 22:01:28
Citaat van: koen.s op 05-06-2013 20:26:47
Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 19:45:12
Hij rijdt super, ik moet nog even wennen zodat ik het vermogen optimaal kan benutten wanneer dit nodig is.
Het gehele vermogensbereik ligt nu anders.
En het geluid... even door een tunnel rijden, waanzinnig mooi.
Rond de 120km/h is ie zelfs wat stiller dan voorheen.
Het vermogen wordt mooi opgepakt, en blijft maar gaan en gaan.

Super werk en  :eusa_clap: voor Marc en Tom van ET en Marco van MTE.


http://www.youtube.com/watch?v=qVrp5AeRRsY

Excuses voor de wat mindere geluidskwaliteit.

Bij het filmpje staat,

Gepubliceerd op 5 jun 2013
Volvo 850 T5 Ferrita cat back with; S60R manifold, Ferrita 3'' dp and 100dpi race cat, blue injectors, Walbro fuel pump, MTE custom mapping. app. 310 hp and 440 Nm torque



Met zo´n schuine flens ga je toch wel over de 310 pk heen?

Ja, dat klopt maar ik heb 'm naar de veilige kant laten tunen, zodat ik m als daily driver kan rijden en geen opgefokt paard heb, daarnaast ook voor de automaat bak, en dat ik de komende 10 jaar er nog ermee blijven rijden :-))
Misschien de volgende keer naar de meten is weten dag!

Wist niet dat je een AT had.
Dank voor de tip, heb de tekst bij het filmpje al aangepast.

Blackfox

Citaat van: RemkoT5 op 05-06-2013 22:04:24
Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  ;D eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-)

Kan in Nederland ook hoor ;D