240Km/h rated winterbanden ?

Gestart door Entuscan, 17-10-2004 17:44:00

Vorige topic - Volgende topic

hessel v70r

Ik heb Vredestein Wintrac's , 205/50-16 op stalen velgen. Met de standaard bandenspanning (2,5) 'dweilen' ze verschrikkelijk.  Ik heb er nu rondom 2,8 bar in en nu rijdt het een stuk(je) strakker. Uitgaan van de hoogst aangegeven bandenspanning dus. Winterbanden hebben n.l. niet alleen een zachter loopvlak maar ook ( Vredestein tenminste) slappe wangen.

daytonawim

In duitsland is de enige uitzondering v.w.b. de V max van banden lager dan voorgeschreven,
het monteren van winterbanden en een stikker V max 160 km/h op het dashbord.

Die banden zijn stukken goedkoper, en in de winter rijdt je toch niet boven de 160 km/h

BenC70ES

Waar vindt jij nog banden met een snelheidsindex van 160? of 't zouden spijkerbanden moeten zijn...

Je hebt T 190 en de meeste zijn H 210... en dan heb je nog de sportievere die hoger gaan...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Ik denk dat de snelheidsindex nog steeds geldt
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4057.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15134.0.html

Maar de hamvraag is eigenlijk: wie levert winterbandjes in 16" met codering V of hoger?

Tot nu toe alleen Michelin en Nokian gevonden met een enigzins passende maat (Nokian 205/50, Michelin 205/55).

Gr ???

daytonawim

Hey Thuur lekker aan het opgraven  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: daytonawim op 04-12-2010 19:02:56

Nee, op zoek naar V-klasse banden.. Los van de winterbandenrun zijn ze niet uit te halen. De grootste bandenleverancier van Europa heeft maar liefst 1 Nokian WR2 205/50-16 liggen. :-[

Dus ik ben benieuwd waar de andere turbo-rijders hun 16" winterbandjes vandaan halen..

Gr ???

)()()sT

Ik kan je niet helpen, heb zelf "veel te langzame" banden eronder liggen.
Zou ik dan officieel een waarschuwings-sticker moeten plakken in mijn gezichtsveld?

-D©©©L-

Er is een groot tekort aan winterbanden. Zelfs de kleine maten (fiat cinquecento, ford ka) gaan voor 80 euro inkoop ipv de 38 euro vorig jaar. Alle producenten hebben minder voorraad gemaakt, de marges zijn aanzienlijk verbeterd.

Probeer maar eens winterbanden te krijgen voor een bestelbus ofzo. Ben je toch echt wel even aan het rondbellen (om vervolgens DOT 4006 banden te krijgen...)

Ludo

Citaat van: )()()sT op 04-12-2010 21:30:24
Zou ik dan officieel een waarschuwings-sticker moeten plakken in mijn gezichtsveld?

+ 1, mag ook maar 210.  :eusa_doh:  ;D

Sticker is hier verplicht, maar ik hou niet van stickers, dus  :eusa_naughty:  :-X

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 04-12-2010 21:30:24
Niet in Dld gaan rijden dan nu.  Kun je een hoop gezeik met de verzekering krijgen, mochten er brokken komen....

)()()sT

Want....? Ik heb toch wintersloffen ;)
Als ik zo'n sticker heb, kan het dan wel?

daytonawim

Je kan ook kijken naar ZR , W of Y type banden

thuur

Citaat van: daytonawim op 04-12-2010 21:46:26
Je kan ook kijken naar ZR , W of Y type banden

Ja, dat snap ik. Maar als er al geen V uit te halen is.....

Jij mag de stippels invullen ;D

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 04-12-2010 21:23:15
Citaat van: daytonawim op 04-12-2010 19:02:56

Nee, op zoek naar V-klasse banden.. Los van de winterbandenrun zijn ze niet uit te halen. De grootste bandenleverancier van Europa heeft maar liefst 1 Nokian WR2 205/50-16 liggen. :-[

Dus ik ben benieuwd waar de andere turbo-rijders hun 16" winterbandjes vandaan halen..

Gr ???

Je bent gewoon twee maanden te laat, Thuurke  ;)

Wij (Sander, Chris en ik) zijn half september al aan het regelen gegaan voor de winterbanden. En toen werd het al lastiger.

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 04-12-2010 21:46:18
Want....? Ik heb toch wintersloffen ;)
Als ik zo'n sticker heb, kan het dan wel?
In Dld kijken ze erg streng, zeer zeker met de winter / met brokken, of de juiste snelheidscoderingen op de banden staan.  Ben dat stukje even aan het zoeken, maar niet zo 1.2.3 kunnen vinden.