Afstandbediening ingebouwt bestuurdersdeur gaat niet op slot

Gestart door timj, 08-05-2013 16:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timj

hallo,

Ik heb een probleem  dat als ik dus de Afstandbediening gebruik en de auto op slot zet zat alle 3x de deuren op slot BEHALVE bestuurdersdeur deze gaat niet op slot moet ik alsnog met de hand op slot doen beetje suf.. :eusa_eh:

Nu heb ik al een aantal posts gelzen hierover en het meeste wordt de cv motor genoemt die verseleten zou zijn,dat kan maarrr...alle 3x de deuren gaan dus netjes op slot vanaf afstand en de bestuurdersdeur die dan niet meegaat kan ik wel met de sleutel op slot doen waarna alle deuren ook meegaan op slot/open.

Vervelend ook is dat de afstand bediening vaker helemaal niet reageert op de knopjes waardoor ik de auto met de sleutel moet openmaken en vervolgens de alarm lichten gaan knipperen en ik de auto niet kan starten waarschijnlijk alarm wat dan afgaat en startblokkering erin schiet..??!!?? ???

iemand ideen..?

Hij is overigens al 1x ingeleert met de bekende sleutelhandeling 5x aan/uit in contactslot dan de knoppen bedienen.

En ik heb er splinternieuwe batterijen van Varta ingedaan maar ik als ik de knopjes indruk hoor ik geen piep en  ik heb mij laten vertellen dat je een piepje moet horen als je de knopjes van de afst.bediening indrukt.

Dus de bestuurdersdeur gaat niet mee niet op slot...blijft dicht  ???

grt
tim

trefwoorden: bestuurdersdeurs blijft dicht bestuurderdeurs gaat niet bestuurdersdeurs op slot gaat niet mee

grijzev70tdi

Wat voor een afstandbediening heb je? Een grijze met 1 knopje?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

snix

Denk het niet. Zoals ik het lees is het een Guard II systeem. Sommige ab's daarvan piepen ook niet.

Om de boel uit te sluiten:
Als je een 850 hebt dan kun je ook aan de bijrijders kant de auto op slot doen. Gaat de bestuurders deur dan wel mee?

Kijk of je aan een andere ab kan komen. Probeer die in te leren (weet je ook zeker dat je de procedure goed doet). Werkt dat beter?

Verder nog wat controle puntjes.. Gaat de binnen verlichting mee aan als je de auto met de sleutel opent en met de ab??
Dan als de binnen verlichting aan is. Door bijv. openen deur. Gaat deze dan meteen uit als de deur sluit of duurt dat enige tijd?

timj

Hallo,

Ik was de afgelopen dagen niet ik zat nl in het buitenland. 8) maar helaas regende het  >:(

Het gaat hier inderdaad om een Guard 2 systeem,de 850 is van 1996.

Inmiddels heb ik in het buitenland weer hetzelfde probleem gehad ik sluit de auto af met de afstandbediening dan zijn er dus weer dezelfde problemen:

-de 3x deuren gaan allemaal braaf  op slot behalve de bestuurdersdeur
-als ik de deuren wil open doen vavanaf afstand dan gaan de alarmlichten aan en start de auto niet meer

pogingen om het op te lossen:

naast de nieuwe batterijen die er al in gedaan zijn heb ik hem afgelopen weekend nog een keer opnieuw ingeleert maar die heeft niet geholpen

EdenAli

En als je 'm open/dicht doet via de kofferbak met de sleutel?

snix

Hmm wat antwoorden op mijn vragen zou fijn zijn. We zijn geen wonder doktoren :)

timj

Citaat van: snix op 13-05-2013 17:46:55
Hmm wat antwoorden op mijn vragen zou fijn zijn. We zijn geen wonder doktoren :)

Ik ben sinds een paar dagen weer terug uit het buitenland ik zal zo antwoord geven op je vragen..

timj

Citaat van: snix op 08-05-2013 16:54:28
Denk het niet. Zoals ik het lees is het een Guard II systeem. Sommige ab's daarvan piepen ook niet.

Om de boel uit te sluiten:
Als je een 850 hebt dan kun je ook aan de bijrijders kant de auto op slot doen. Gaat de bestuurders deur dan wel mee?

Kijk of je aan een andere ab kan komen. Probeer die in te leren (weet je ook zeker dat je de procedure goed doet). Werkt dat beter?


Verder nog wat controle puntjes.. Gaat de binnen verlichting mee aan als je de auto met de sleutel opent en met de ab??
Dan als de binnen verlichting aan is. Door bijv. openen deur. Gaat deze dan meteen uit als de deur sluit of duurt dat enige tijd?

Hoi,

hier zijn de antwoorden:

vraag      :Als je een 850 hebt dan kun je ook aan de bijrijders kant de auto op slot doen. Gaat de bestuurders deur dan wel mee?
antwoord:als ik de bijrijderskant op slot doe gaat de bestuurderskant niet mee dan moet ik deze apart openen

vraag      :Kijk of je aan een andere ab kan komen
antwoord:ja daar was ik al mee bezig is alleen wat lastig ze zijn zeldzaam bij Thuur hebben wij toen een 2e exemplaar gehad maar die leek niet te werken dus ik ga verder om een andere te zoeken (misschien bij de dealer..?)

vraag      :Gaat de binnen verlichting mee aan als je de auto met de sleutel opent en met de ab??
antwoord: ja die gaan wel mee met de AB

vraag      ;Dan als de binnen verlichting aan is. Door bijv. openen deur. Gaat deze dan meteen uit als de deur sluit of duurt dat enige tijd?
antwoord:dat moet ik nog even testen

timj

nog een een punt:

is het wel nodig om een andere remote te testen want als ik de deur op slot draai met de sleutel gaan behalve de bestuurders deur
alle andere deuren mee incl.de achterklep en als ik de bestuurderskant op slot draai gaan alle deuren op slot dus ook de bestuurdersdeur gaat op slot.! ???

blauweroffel

Ik zou de deurkaart er even afhalen en kijken of alle stekkertjes er wel goed in zitten.


BR

timj

#10
Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:44:33
Ik zou de deurkaart er even afhalen en kijken of alle stekkertjes er wel goed in zitten.


BR

Hoi,

ok om het wiel niet uit te hoeven vinden waar zit de deurkaart.?

grt
tim

blauweroffel

Citaat van: timj op 29-05-2013 13:46:01
Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:44:33
Ik zou de deurkaart er even afhalen en kijken of alle stekkertjes er wel goed in zitten.


BR

Hoi,

ok om het wiel niet uit te hoeven vinden waar zit de deurkaatr.?

= de bekleding van je portier

BR

grt
tim

timj

Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:48:34
Citaat van: timj op 29-05-2013 13:46:01
Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:44:33
Ik zou de deurkaart er even afhalen en kijken of alle stekkertjes er wel goed in zitten.


BR

Hoi,

ok om het wiel niet uit te hoeven vinden waar zit de deurkaatr.?

= de bekleding van je portier

BR

grt
tim

Maar het vreemde is is dat de bestuurdersdeur wel mee gaat als je hem handmatig op slot draait.
Het is alleen dan later zo dat als je terugkomt naar de auto en hem weer opent a/d passagierskant de bestuurdersdeur op slot blijft.?

blauweroffel

Citaat van: timj op 29-05-2013 14:06:49
Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:48:34
Citaat van: timj op 29-05-2013 13:46:01
Citaat van: blauweroffel op 29-05-2013 13:44:33
Ik zou de deurkaart er even afhalen en kijken of alle stekkertjes er wel goed in zitten.


BR

Hoi,

ok om het wiel niet uit te hoeven vinden waar zit de deurkaatr.?

= de bekleding van je portier

BR

grt
tim

Maar het vreemde is is dat de bestuurdersdeur wel mee gaat als je hem handmatig op slot draait.
Het is alleen dan later zo dat als je terugkomt naar de auto en hem weer opent a/d passagierskant de bestuurdersdeur op slot blijft.?

De elktromotor die ervoor zorgt dat je deur op slot gaat: daarvan kan de stekker loszitten.
Als je de deur met je sleutel op slot draait, is die elektromotor niet nodig....dat verklaart ok waarom die niet op slot gaat als je de rechterdeur met je sleutel o slot draait.

Ik weet niet of het te maken heeft met je microswitches in het slot.
Ik heb nl eenvergelijkbaar geval:
Als ik met de sleutel de linkerportier op slot doe gaat alles op slot, behalve de achterklep
Als ik de achterklep op slot draai met de sleutel gaan alle andere sloten ook dicht.
Is een kwestie van een kapotte microswitch en staat al drie jaar op mijn to do list.....

timj

Ik liep net even een ex volvo monteur tegen het lijf bij de sloperij hij heeft in de jaren '90-2000 bij de volvo dealer gewerkt,heb hem het probleem voorlgelegt en hij gaf aan dat het slot v.d  bestuurdersdeur defect is.

Dat kan kloppen want een paar weken geleden werkte het slot van de bestuurdersdeur nietmeer en heeft Thuur hem weer a/d praat gekregen met kruipolie en werkt hij weer dus ik moet dit nog eens gaan uitzoeken en de tip v.d deurkaart ook.

wordt vervolgt..