De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855T5+

Citaat van: twotone op 02-05-2015 23:43:42
Ziet er goed uit! Is dat nou vuil, of steenslag aan de voorkant?
Op de motorkap steenslag, op de bumper vliegen, in de grill steenslag (weggespat zwart, grijze primer eronder). Verder niet schoongemaakt, hij is echt goor, maar ja prioriteiten he, 15 jaar getrouwd vandaag, maar even niet de auto gepoetst, maar de vrouw :eusa_whistle: 8) ;D
Volvo: Mutatis Mutandis

twotone

Haha in dat geval gefeliciteerd ;D Ik ken 't.. Ook een zwarte grille waar de lak ondertussen vanaf spat, steenslag op de kap, en rampzalig spuitwerk op de bumpert :P
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

V70geRwin

Hij glimt mooi en de kleur Is prachtig zo met de volans  ;D
Krijgen we ook een plaatje van je glimmende vrouw  ;)
Gefeliciteerd!

855T5+

De knakkerdeknakbak is terug van vakantie in Duitsland. Ik heb er een heel scala aan bijgeluiden bijgekregen, van knakken onder de auto tot luid getjilp bij lage snelheden ergens vanonder het dashboard vandaan. Maar hij loopt als de brandweer, dat wel, eindelijk eens uitgelaten op de autobahn. Helaas veel te druk voor "testjes", het leken wel honderd Baustellen op de A3 richting noord, niet te geloven. Mijn stom stom had me de A3 op gejankt, terwijl ik de A61 wilde (als op de heenweg), enfin, moet ik maar beter opletten. Ook nog de fout gemaakt dezelfde terugweg via Venlo alsnog te willen doen, want 't bleek dat de A67 richting Eindhoven was afgesloten, heb er, net op tijd afgeslagen, via binnenwegen, toch nog een uur extra over gedaan, ook al ken ik de weg daar, het was gewoon helemaal vol.
Europapark was echter een doorslaand succes, we hadden veel beter weer dan voorspeld, en zijn compleet verschoond gebleven van regen (d.w.z. toen het regende zaten we net een show te kijken, zo bleek). Kids (vriendinnetje van dochter was mee) helemaal super blij. Papa dus ook!
Morgen maar weer die auto uit elkaar trekken...
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

#559
Zo, de krik onder de auto gehad en eigenlijk niets kunnen vinden dat te maken kon hebben met de recente vervanging van de voorveerpoten. Geen bouten e.d. die extra aangedraaid konden worden en nergens speling op ofzo. Dan maar de blik wat verleggen en verdergekeken. Zo heb ik de rubbers van de swaybar bekeken en die zagen er weliswaar als 20 jaar oud uit met droogtescheurtjes, maar geen enkele speling, ook niet met beetje breekijzer. Kan dus geen geklapper verzoorzaken, maar mogen wel eens een keer vervangen worden. Vervolgens verder onder de auto gekropen en stootte daarbij letterlijk tegen de zwarte afdekkap aan die onder het radiatorpakket hangt, laten we hem voor nu de carterkap noemen en die zat dus duidelijk los. Op en neer bewegen leverde op dat de kap best wel klapgeluiden maakt dan en zou dus de oorzaak van het geklapper kunnen zijn. Zou het echt? Maar hoe kan die dan loszitten? Nadere inspectie leverde op dat er maar één van de drie klemmetjes aan de vooronderkant vastzat en als klap op de vuurpijl trok ik zo met de hand de rechterschroef (dop 10) recht eruit, zonder draaien. Helemaal niet vastgedraaid. Huh? Hoe kan dat nou, die heb ik toch helemaal niet losgehad? Ohw... wacht eens even, die is eraf geweest bij de aircomeeting Helmond toen de compressor vervangen werd...
Da´s niet mooi dus, hebben ze vergeten vast te maken...Niet blij, maar wel blij dat ie er niet afgewaaid is bij 225kmpu in Duitsland. D4mn.
Moet je dan alles zelf controleren? Ze hadden bij de check van de verdamper ook al mijn dashboardkastje er met enig geweld uitgerukt, nl. met slothaak en al, waarop het ontnuchterende antwoord van mijn dringende vraag hierover was "we doen er gewoon dikkere schroeven in, niks aan de hand". Dumbfounded and not impressed after all. Ik ga vanmiddag maar eens alle bouten van de airco langslopen en was al van plan de rechterzijde van het dashboard los te halen vanwege steeds luider wordend tjlipgeluid sinds de aircomeeting: zal dus ook wel iets niet goed vast zitten...
Tjsa, wat moet ik hier nu van denken?
Tevens de luchtdruk gecontroleerd in de voorbanden, want de vering was nu toch wel wat erg straf. Bleek er dus 2,96bar in beide voorbanden te zitten, nu controleer ik regelmatig en houd de voorbanden op zo´n 2,4 bar en de achterbanden ietsje meer, ik had die laatste voor de vakantie vorige week op 2,8 bar gezet, maar de voorbanden niet aangeraakt, want recentelijk gemeten, dacht ik. Niet dus, blijkt dus dat ze bij de voorlaatste uitlijnactie er geen 2,5 bar ingestopt hadden maar dus bijna 3 bar. G3dverd4amme, da´s leuk, maar dan laat je er toch weer een halve bar uit na afloop. Kennelijk moet ik dus echt alles zelf doen en controleren en kun je niemand meer vertrouwen, jeez!!!! Enfin, ik heb ze weer op 2,4 bar gezet en nu veert alles weer normaal. Krijg je toch een sik van!!!

In ieder geval de carterkap weer vastgezet zoals het hoort en na een proefrit bleek inderdaad dat dit de oorzaak was; het geklapper is verdwenen. Pfew!
Cheapest repair of all, maar wel een een enorme knauw gekregen in mijn geloof in vakmensen. Da´s voorlopig over. [ / teleurgesteld modus aan ] Het kan toch niet zo zijn, dat je na iedere actie door een ander (vakman of niet) alles zelf moet controleren, wat is dat voor dubbel werk, dat wil je toch juist niet hebben als je het uitbesteed? [ / teleurgesteld modus uit ]

--- loopt weg en neemt al huilend een bier ---
Volvo: Mutatis Mutandis

hansje

Ik heb het idee dat iedereen van goede wil is, maar dat de specifieke kennis voor onze voertuigen ontbreekt. Tevens is er hier zoveel specifieke kennis aanwezig en zoveel te lezen, dat ik dan toch, al vlug denk dat de merk onafhankelijke garages "sufferds"zijn. het hiervoor staande geld onverlet voor de dealer. De "oude" kennis is weg en/of gepensioneerd. Ik ben eens langs geweest met de zwarte eerste opmerking was "wist niet dat ze nog bestonden". Bougies opgehaald en een ieder een fijne dag gewenst.....

855T5+

Aircoboer:
- had t dashboardkastje er met slotplaatbeugel en al uitgerukt...
- schopplaat rechts aan de voorkant los (dus niet in de nokjes geschoven),
waardoor er teveel stress op de voorste schroefjes kwam te staan...
Na problemen met knakkende geluiden onder de auto en tjilpende geluiden bij de plek waar ze bezig geweest waren met o.a. inspectie verdamper (waar ze het dashboardkastje o.a. voor verwijderden)
Het volgende ontdekt:
- geen enkele steker die op de ventilator hoort geklikt of geschoven hoorde zat daar, ze hingen allemaal los...
- de ventilator bleek niet goed gecentreerd vastgemaakt te zijn, waardoor hij ietsje aanliep (ik wist niet eens dat dat kon, totdat ik het zelf ook verkeerd deed bij weer vastmaken, maar uiteindelijk bij tweede poging wel goed kon)
- de zwarte kunststof plaat onder het radiatorpakket bleek maar met één schroef aan één kant vastgezet te zijn, twee schuifklemmetjes zaten los van de drie en de tweede schroef zat los in het gat, niet aangedraaid (blij dat die plaat is blijven zitten)

Dit is al een hele lijst, wat eigenlijk onbestaanbaar is.
Morgen ga ik onder de kap en auto kijken of alle bouten bij de vervangen compressor wel vast zitten.
De aircoboer werd geacht alles van onze auto's te weten, maar dat viel dus vies tegen, het moet gezegd worden, helaas.
Volvo: Mutatis Mutandis

RoelNL

Pff wat een gedoe, ja alles moet tegenwoordig ook zo snel mogelijk waardoor je veel te snel moet werken en dus dingen gaat vergeten, daarom neem ik zelf liever overal wat langer de tijd voor om alles altijd nog een keer te controleren of aan te draaien.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

855T5+

Morgen ook nog de kabel in de rugleuning van de electrisch bedienbare bestuurdersstoel inkorten zodat die ook weer werkt....maar dat is gewoon ouderdom!
Volvo: Mutatis Mutandis

remeeus

Wat een prutsers lopen er toch rond zeg :o

Blij dat ik alles zelf doe, en wat ik niet kan dat leer ik wel ;D

Vorige week nog een uitlijner  moeten vertellen hoe hij een stuurstang moest verstellen :eusa_wall:

razorx

Ik lees dit verbijsterd. Is de baas daar in Helmond op de hoogte van dit gepruts?
Ik kan dit niet eens slordig noemen. Dit is gewoon lamlendig.

Wel fijn dat je er uit bent.

855T5+

#566
Heb trouwens een proefrit van ca. 1.375 km naar Europapark en terug met die losse zwarte kap (en al die andere missers) gemaakt  :eusa_wall:

Maar ook in Duitsland drie keer LPG (daar meestal AutoGas geheten) getankt. Ik heb twee verschillende hulpstukken nodig gehad, dus kon geen één keer direct met de NL aansluiting tanken, als voorspeld door de ANWB. Twee keer met de nippel waarop je een grote bus met pistoolgreep moet draaien. Ondingen zijn dat, want bij beide keren moest ik zowel die pistoolgreep blijven vasthouden (zwaar!) en de gasknop ingedrukt houden. Ik snap nu wel waarom die gasknop zo laag zit op de zuil, want anders lukt je dat niet, maar de lichaamshouding die je daarbij moet aanhouden is bepaald niet ergonomisch. Ik heb bij beide tanks nagevraagd of ik dat wel goed deed, en of die pistoolgreep niet vast zou moeten blijven zitten, waarop gezegd werd dat die inderdaad vast zou moeten blijven zitten, gewoon heel hard knijpen. Nou mooi niet en ik kan heel hard knijpen (vraag mijn vrouw maar  :evil:), ook het zogenaamde "houdklipje" bleek bij beide grepen niet te werken. Niet te vatten. Bij de derde tank had ik de nippel nodig waarin de drie haakjes die uit de pistoolgreep komen ingrijpen. Deze pistoolgreep blijft wel vastzitten, dus dat tanken was eenvoudiger gelukkig. Prijzen?
Eerste 77,9 ct/l, tweede 66,9 ct/l, derde 57,9 ct/l. Die laatste was net zo "goedkoop" als ik hier thuis in Den Haag op z'n goedkoopst bij n.b. een BP tank kan krijgen. Niet slecht. Overigens werd ik naar die goedkoopste, ca. 200m van de snelweg af, gewezen door een tankdame die geen AutoGas verkocht. Gave service!
Volvo: Mutatis Mutandis

yannickdv

Sinds ik mijn eigen auto heb groeit het wantrouw in alle garages ook. Het liefst sta ik overal met mn neus bovenop.

En dat doe ik dus ook. Ik vond ook dat er met redelijk grof geweld aan mijn auto gewerkt werd in Helmond maar de prijs was  zeer netjes te noemen.

Maar ik was dus wel blij dat ik er zelf bij ben blijven staan...
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Ludo

Citaat van: 855T5+ op 08-05-2015 14:41:13
Twee keer met de nippel waarop je een grote bus met pistoolgreep moet draaien. Ondingen zijn dat, want bij beide keren moest ik zowel die pistoolgreep blijven vasthouden (zwaar!) en de gasknop ingedrukt houden.


Je bedoeld deze:


Het valt me ook vaak op dat Nederlanders die hier komen tanken zo staan te klooien daarmee.
Dat je gewoon het oranje klemmetje even omhoog moet drukken, komt niet in hun op.  :eusa_doh:
Altijd lachen...  :evil:

)()()sT

;D

Als "ollander" dacht ik hetzelfde Ludo :D