De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

konniekip

Hey vervelend dat er na de airco meet eea niet goed is gegaan. Zelf ben ik nog wel te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding maar is er bij mij in de haast ook eea vergeten waar ik gelukkig daar nog achterkwam, om. Was de motorkap vergrendeling niet goed vastgemaakt waardoor die aan een kant niet meer dichtging. Dit hebben ze netjes opgelost. Van de week ontdekte ik dat het vulventiel niet was afgesloten dmv een schrOefkapje.die hing er nog los bij.

razorx

De eerste keer richting Kroatië had ik het zelfde.  ;D
Langs die route tref je ongeveer alles aan.
Het mooiste systeem vind ik toch die pennen die zich van binnen uit vast zetten.

855T5+

Citaat van: Ludo op 09-05-2015 19:49:05
Citaat van: 855T5+ op 08-05-2015 14:41:13
Twee keer met de nippel waarop je een grote bus met pistoolgreep moet draaien. Ondingen zijn dat, want bij beide keren moest ik zowel die pistoolgreep blijven vasthouden (zwaar!) en de gasknop ingedrukt houden.


Je bedoeld deze:
http://tokheimprofleet.com/wp-content/uploads/2012/08/Pistolet1-LPG510-004feat2.jpg

Het valt me ook vaak op dat Nederlanders die hier komen tanken zo staan te klooien daarmee.
Dat je gewoon het oranje klemmetje even omhoog moet drukken, komt niet in hun op.  :eusa_doh:
Altijd lachen...  :evil:

Ik heb bewogen en geduwd, want ik dacht, 't zit er niet voor niets, maar ze arreteerden in beide gevallen niet, wat ik ook probeerde, dus ja het kwam wel degelijk bij me op, maar net als bij de ollandse benzinepompen (ik bedoel 95 en diesel) al die klemmetjes er wel zitten maar vrijwel altijd buiten werking zijn, leek het in Duitsland ook wel bij die gaspompen het geval: laat ik het zo zeggen, ik wilde niet zo hannessen en ben ook binnen wezen vragen, maar mooi niks dus...
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Citaat van: razorx op 09-05-2015 20:27:28
De eerste keer richting Kroatië had ik het zelfde.  ;D
Langs die route tref je ongeveer alles aan.
Het mooiste systeem vind ik toch die pennen die zich van binnen uit vast zetten.
Leek mij ook, maar ik speelde het klaar de eerste keer zo'n ding aan te koppelen twerwijl hij bleef lekken. Ik was daar toch heel verbaasd over, want bij de tweede keer aansluiten van t zelfde ding was hij wel dicht zonder dat ik wist wat ik nou anders had gedaan. In ieder geval bleef het pistool daar wel vast zitten...
Ben wel van mn stoel gevallen over het gebrek aan Deutsche gründlichkeit bij Autogas pompen: de ollandse aansluiting lijkt me toch heel wat meer fool proof!
Volvo: Mutatis Mutandis

Vulk

Citaat van: 855T5+ op 09-05-2015 20:52:53
Citaat van: razorx op 09-05-2015 20:27:28
De eerste keer richting Kroatië had ik het zelfde.  ;D
Langs die route tref je ongeveer alles aan.
Het mooiste systeem vind ik toch die pennen die zich van binnen uit vast zetten.
Leek mij ook, maar ik speelde het klaar de eerste keer zo'n ding aan te koppelen twerwijl hij bleef lekken. Ik was daar toch heel verbaasd over, want bij de tweede keer aansluiten van t zelfde ding was hij wel dicht zonder dat ik wist wat ik nou anders had gedaan. In ieder geval bleef het pistool daar wel vast zitten...
Ben wel van mn stoel gevallen over het gebrek aan Deutsche gründlichkeit bij Autogas pompen: de ollandse aansluiting lijkt me toch heel wat meer fool proof!

Kijk dit is wat men noemt een open doel.

855T5+

#575
Vandaag, moederdag 2015, vrouw afgeleverd bij andere moeders en vervolgens de bestuurderstoel uitgebouwd.
Buitenkabel van de electrische verstelling in de rugleuning waarschijnlijk tever uitgerekt (bekend euvel van "onze" roffels),
want motortje loopt, maar leuning verstelt niet.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn eigen how-to gevolgd,
met een klein verschil: ik heb niet de hele kabel eruit gehaald,
maar alleen de kant van de motor losgehaald
(de andere (linker) kant kan alleen los als je de stoel helemaal uit elkaar haalt,
want de schroeven zitten aan de verkeerde kant...).
Enfin, stoel weer in elkaar gezet en teruggeplaatst en voila, gerepareerd.
Klusje van niks, maar kostte me wel 2,5 uur...
Daarna de vrouw weer opgehaald, die ook weer blij!

More to come. Volvo is never ready ;-)
Volvo: Mutatis Mutandis

cornelis-b

Maarten je zet je vrouw toch niet op een elektrische stoel ??? ??? ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

Citaat van: cornelis-b op 10-05-2015 23:21:27
Maarten je zet je vrouw toch niet op een elektrische stoel ??? ??? ;D

Ze gaat er iedere dag geheel vrijwillig op zitten ' k snap 't ook niet...😜
Volvo: Mutatis Mutandis

cornelis-b

Citaat van: 855T5+ op 10-05-2015 23:30:35
Citaat van: cornelis-b op 10-05-2015 23:21:27
Maarten je zet je vrouw toch niet op een elektrische stoel ??? ??? ;D

Ze gaat er iedere dag geheel vrijwillig op zitten ' k snap 't ook niet...😜

;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

#579
Oh, BTW, en passant ook nog ns beter kunnen kijken naar de stoelverwarming: 't matje meet oneindig  :eusa_wall:(Ohms: ik heb een nieuw matje dat ter referentie 1,3 Ohm statisch meet, k weet niet of dat klopt, maar t verschil is groot😭), dus de zetel moet ook nog een keer helemaal uit elkaar...
Volvo: Mutatis Mutandis

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

mooi moment om zitschuim gelijk mee te vervangen mits nog te koop

maruska

de laatste stand voor zitschuim : nope. matjes idem.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

#583
Maten veerpootbrug achter 855 / Measurements strutbar rear 855

Ooit had ik eens beloofd de maten van de door mij geplaatste veerpootbrug achter te plaatsen.
Nu er een concrete vraag is op´t forum, is dat een goede tijd hiervoor, dacht ik zo.
Kennelijk was ik daar al eens mee begonnen, want ik bleek al een hele verzameling foto´s met nummering gemaakt te hebben,
maar nooit gepost (vaag...), bij deze dus!

Ten eerste het volgende:
1. Eerste variant.
Ik had ooit een mooie RVS beugel gekocht via´t forum, ook een variant die in een kleine serie was gebouwd.
Erg mooi vond ik die, maar helaas paste die niet in mijn auto. De reden daarvoor was dat de maten niet klopten.

2. Tweede variant.
Daarna heb van een forumlid (maruska) een (bekende) mooie witte beugel mogen uitproberen
en die heb ik met zijn permissie geheel opgemeten.

3. Derde variant.
Vervolgens trof ik op´t forum een mooie zwarte beugel aan (een groupsbuy variant) van dutchpowertrading.
Ook die heb ik opgemeten ter referentie.

Alle maten heb ik hierna gepost.

Ad.1. RVS Variant: PAST NIET!
Foto´s van de eerste variant (RVS): bewijs dat ie niet past (in mijn auto):

Dit is de RVS variant.


Afwijking links.


Afwijking rechts.


Hoek rechts afgetekend op papier.
Links is later ook zo afgetekend
en is terug te vinden op de tekeningen hierna.


Gemeten hoek rechts.


Gemeten hoek links.


Gemeten gap links onder t.o.v. carosserie, in gemonteerde toestand,

en afgelezen op de schuifmaat.


Gemeten gap rechts onder t.o.v. de carosserie, in gemonteerde toestand,

en afgelezen op de schuifmaat.


Op dezelfde manier als hierboven gemeten gap rechts aan de bovenkant.


Met een stuk papier is de gewenste hoek rechts bepaald en vervolgens afgelezen,

idem voor de linkerhoek aan de carosserie.

Ad.2. Witte Variant: PAST PERFECT!
Hiervan heb ik geen foto´s (kijk bij ET?).
Hiervan blijk ik dus toch ook foto´s gemaakt te hebben:

Totaalfoto uitgebouwd.


De sticker die erop zit, ter herkenning.
Aan de andere kant van de staaf zit een serienummersticker (hier niet afgebeeld).


Links even vastgemaakt,

rechts de schroef ingestoken en aangedraaid tot weerstand:
minimale gap van kleiner dan 1 mm zichtbaar,
dat valt dus aan te draaien, perfecte passing.


Testinbouw in mijn auto.

Ook vrijwel alle maten opgenomen:

Alle maten van de witte variant.

Ad.3. Zwarte Groupbuy Variant: PAST PERFECT!
Hier had ik al gemeld dat ik
hem succesvol geplaatst heb, gelardeerd met foto´s.

Hiervan heb ik slechts enkele maten opgenomen en ze gezet in de tekening van de eerder gemeten RVS variant:

Alle gemeten maten van de goede zwarte variant (alleen hoek en lengtes)
vs. de foute RVS variant.

Van de laatste twee foto´s heb ik ook nog de originele scans in een pdf gezet.

Conclusie:
De witte en zwarte varianten passen prima, de RVS variant in de meeste 855 niet,
wellicht in een enkele die iets afwijkt wel.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Citaat van: maruska op 11-05-2015 12:24:21
de laatste stand voor zitschuim : nope. matjes idem.
Mooi kak natuurlijk!!
Volvo: Mutatis Mutandis