Ik heb wat foto's gemaakt van de aansluitingen met en zonder stekkers.
De defloater die in de foto's te zien is, is een pre productie model, dus de afwerking ervan is tamelijk lelijk.
In de uiteindelijke versie zal dit allemaal wat mooier zijn.
Ook zit er geen isolatiemateriaal om de draden heen en is het bepaald niet netjes aangelegd, maar je krijgt in ieder geval een idee van hoe het moet worden.
Bij de uiteindelijke versie zullen er plastic isolatiebuisjes om de bedrading zitten, zoals bij de orginele kabelboom geval is (of was in sommige gevallen).
De defloater (pre productie):
Versie zonder stekkers:De TPS (throttle position sensor):
Hier is de oranje witte signaaldraad afgetakt.
De TPS zit op het gasklephuis.
De ICV (idle control valve):
Hier is een draad doorgeknipt en zijn de uiteinden verbonden met de defloater.
De accu:
De massadraad, met een oogje op de accupool bevestigd.
De bobine:
Hier zijn de 12v voedingsdraad en de ECU signaaldraad verbonden met de defloater door kabeltjes met oogjes.
Bij de versie met stekkers vervalt de 12v draad. De bobine aansturing moet dan nog wel verbonden worden met de defloater.
Met stekkers:De TPS:
Het lijkt hier wat gedwongen, maar er is ruimte zat. Met isolatiebuisjes zal dit geheel wat netter zitten.
De ICV:
Spreekt voor zichzelf.
Voorbeeld plaatsing defloater:
Impressie van de grootte van het kastje. Er is meestal genoeg ruimte rond de accu om de defloater netjes weg te werken.
Zoals gezegd, zonder isolatiebuis en met lelijke afwerking is het nog wat rommelig, maar dit wordt bij de uiteindelijke versie een stuk netter.
edit: ter verduidelijking, bij de versie MET stekkers, moet dus nog steeds het draadje met oogje op de signaalkant van de bobine aangesloten worden.