RPM defloater

Gestart door Maarten-t5, 29-06-2013 21:59:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Unexist

Citaat van: koen.s op 07-09-2014 12:53:54
Is er al iets bekend, wil er graag 1 aanschaffen.


Inderdaad, stuik nu op het topic en dit is echt gewoon een geweldige oplossing!.
Ik zou er ook graag 1 willen aanschaffen.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

daanium

Ik ook! 
Heb nu nog een automaat, maar komt binnenkort een handbak in de coupe.
Ik ben benieuwd
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Maarten-t5

#62
Mzo, weer een grote tussenpoos helaas, maar Martijn-b was vanavond hier en ik heb hem gelijk een prototype meegegeven om te proberen.
Naast zijn bevindingen heb ik nog wat ideeën die ik uit moet werken en dan kan ik er wat meer maken.
De overgang naar het opnieuw gasgeven na op de motor te hebben geremd behoeft nog wat aandacht bijvoorbeeld.
Dit is nu nog wat aan de grove kant als de settings niet goed staan, dus dat moet instelbaar worden met een potmeter.
Het geheel moet ook nog wat kleiner en netter worden.

Er zit dus nog steeds vordering in, maar er is nog wel wat te doen.

Maarten-t5

#63
En toen schoot het eindelijk een beetje op.
Ik heb een pre productie model gemaakt, die functioneel gelijk is aan de uiteindelijke versie.
Alleen qua  afwerking wordt de uiteindelijke versie wat mooier.
Ik wacht nog even op het prototype wat ik van martijn teruggestuurd krijg, dan kan ik daar de bosch stekkers van overzetten.
Dan kan deze evt. geprobeerd worden door degene die dat willen.

Verder is het wel zo'nbeetje af.

Ik zal nog even opsommen wat het ding precies doet:
-Het zogenaamde 'floaten', ofwel hangen, van de toeren bij overschakelen elimineren.
-De snelheid waarmee de toeren inzakken bij  ontkoppelen instelbaar maken.
-Op de motor remmen is veel effectiever, waardoor je je remmen minder hoeft te gebruiken.
-Snel overschakelen kan veel vloeiender gedaan worden.

Verder heb ik een inschakelvertraging  van ongeveer 2 minuten toegevoegd, omdat bij koude motor het toerental veel sneller inzakt dan normaal en dit niet prettig rijd.
De laatste toevoeging is het kunnen instellen vanaf welke positie van het gaspedaal het ding zn werk doet en de breedte van de hysterese. Dat laatste is handig om het moment van oppakken te kunnen instellen en om 'oscilleren' tegen te gaan. Morgen ga  ik proberen een fatsoenlijk filmpje te plaatsen met verschillende defloat instellingen.

Voor welke auto's geschikt?
-850's met m4.3 ECU & handbak (hier is het verschil met de standaard opstelling het grootst)
-850's met m4.4  ECU & handbak (hier is het verschil nog steeds zeer merkbaar, ondanks dat het floaten bij deze ecu's minder is dan bij m4.3)
-x70's met een m4.4 ecu (t/m modeljaar 1998) & handbak

Niet voor latere x70's met ME7 ECU's (electronische gasklep).
Voor auto's met een automaat is het ook niet zinvol, omdat deze dit probleem niet kennen.

Voor de ongeblazen auto's met een fenix ECU oid. weet ik nog niet of het bruikbaar is, dit zou eerst getest moeten worden.

daanium

#64
Schrijft u mij maar op als pre-order!
Ik ben reuze benieuwd.
Misschien leuk als Martijn zijn bevindingen kan posten hier?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

leons850

Ik schrijf me ook graag in, ben benieuwd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Maarten-t5

Jullie hebben pb.
Martijn zal denk ik binnenkort z'n review wel posten.
Vandaag iets te druk voor n filmpje, ga ik morgen maken.

Maarten-t5

Een nieuw filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=Gh6JQY8zltg&feature=youtu.be

Heb mijn best gedaan om het er een beetje duidelijk op te krijgen, maar het laat zich wat moeilijk in beeld vangen.
Ik de defloater op drie verschillende standen ingesteld en steeds een paar schakelmomenten gefilmd.
De verschillen zijn subtiel in het filmpje, maar achter het stuur zijn ze zeer goed merkbaar.

Het schakelgedrag van m4.3 en m4.4 ICM de defloater is erg vergelijkbaar, dus heb ik niet de moeite genomen deze apart te filmen. De delen met defloater zijn allemaal met m4.4 en in het begin rijd ik een stukje met m4.3 en zonder defloater als referentie.

Miyel

Ik meld me alvast voor de final production, kan dat ook? Heb me ook al vaak geërgerd aan dit gedrag van het blok..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Vulk

Ik blijf twijfelen, zou het ook eens moeten proberen.
Ik ben vooral benieuwd hoe het ingebouwd zit.

blastaway

Kan je mij ook wat meer ifo geven aangaande prijs en installatie? Ik heb wel een t-5R met een 2.0 motor, maar zou moeten kunnen neem ik aan.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Maarten-t5

Als ik thuis ben zal ik eens wat foto's maken van de installatie.

Met de bosch stekkers is het vrij eenvoudig:
- 1 set stekkers tussen de ICV (stationair regelaar)
- 1 set stekkers tussen de TPS (Gaspedaal positie  sensor)
- een draadje met een oogje naar de bobine.

@Miyel: ik stuur pb

@vulk: kom hem vooral eens proberen dan.

@blastaway: 2.3 of 2.0 motor maakt niet uit. De randapperatuur is hetzelfde.

Mvh

Ik wil er ook wel een ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

mikky

Hier idem,,,,,,benieuwd naar de inbouw en de prijs natuurlijk ;)

jwrtuning

Schutten heeft dat bij mij in de software update meegenomen, bevalt super  :D