De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

Toorn

Dat zijn altijd mindere zaken..

Fijn dat de verzekeraar in ieder geval niet moeilijk doet.. Scheelt de helft alweer.

Hopen op een goede afloop qua herstel!

TonV70R

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

Citaat van: TonV70R op 23-01-2022 19:47:54
Is de R alweer gerepareerd Ruud?

Jawel, ziet er weer keurig uit:

Ter vergelijk, zo was het:

Citaat van: volvobug op 16-12-2021 09:30:11

Al met al snel en netjes geregeld via Henk Scholten schadeherstel te Arnhem (en een deur via AutoRima). Als de lak uitgehard is wordt er nog een nieuw transparant folietje op de rand van de wielkast geplakt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Netje hoor, althans zo op de foto. Je kunt geen kleurverschil zien tussen de nieuw gespoten delen en de oude delen met de oude lak? Lijkt me geen makkelijke kleur dit.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Nee, ik zie geen verschil, en de schadehersteller zag het ook niet. Zij horen bij de Volvo dealer organisatie in de regio, ik had ze dan ook uitgedaagd hun eigen kleur zonder verschil te spuiten  ;D

TonV70R

Citaat van: volvobug op 23-01-2022 22:56:20
Jawel, ziet er weer keurig uit:

Ter vergelijk, zo was het:

Al met al snel en netjes geregeld via Henk Scholten schadeherstel te Arnhem (en een deur via AutoRima). Als de lak uitgehard is wordt er nog een nieuw transparant folietje op de rand van de wielkast geplakt.

Ziet er weer netjes uit. 👍
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

Zo dan, hier zijn we ook alweer een jaar verder.......

Hostingprovider van de afbeeldingen heeft weer eens bedacht een wijziging door te voeren, dus al mijn linkjes naar foto's werken niet meer  >:(

Gelukkig geldt dat niet voor beide V70's, die doen gewoon wat ze moeten doen. De 10V zit bijna op 690K km en de R op 516K km. Zo nu en dan wat regulier onderhoud, olie, filtertjes, dat soort zaken.

De 10V heeft me gedurende een aantal maande wel bezig gehouden met een wisselende storing, waardoor hij tijdens het opwarmen plots beroerd ging lopen, maar daar was hij altijd wel weer "doorheen te krijgen". Na systematisch onderzoek bleek dat uiteindelijk de stroomverdelerkap (en rotor) te zijn. Die hadden met 60.000km blijkbaar hun beste tijd gehad. Nu alweer 4 maanden geen problemen meer.
Wel vreemd, was verder niets aan te zien, behalve slijtage op de punten. En bij de R heb ik de verdelerkap en rotor eergisteren met 110.000km vervangen. Beetje laat, had ik over het hoofd gezien, maar gaven nog geen problemen.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 03-02-2023 10:32:22
De 10V heeft me gedurende een aantal maande wel bezig gehouden met een wisselende storing, waardoor hij tijdens het opwarmen plots beroerd ging lopen, maar daar was hij altijd wel weer "doorheen te krijgen". Na systematisch onderzoek bleek dat uiteindelijk de stroomverdelerkap (en rotor) te zijn. Die hadden met 60.000km blijkbaar hun beste tijd gehad. Nu alweer 4 maanden geen problemen meer.
Wel vreemd, was verder niets aan te zien, behalve slijtage op de punten. En bij de R heb ik de verdelerkap en rotor eergisteren met 110.000km vervangen. Beetje laat, had ik over het hoofd gezien, maar gaven nog geen problemen.

Ik heb ook nog zoiets, ruim een jaar geleden elke keer na lange stilstand, tijdens opwarmen geweldig stotteren, met afslaan tot gevolg. Rotte eierlucht, alles erbij.
Nooit gevonden waar het aan lag. Daarna bijna een jaar probleemloos rondgetuft. Enkele weken geleden plots weer één keer. Heel gruizig.
--
Autogas Inside . . .