De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boemeltje

Hoe kom je aan die onderdelen, is dat op bestelling of is het vindbaar?

volvobug

#16
Zoveel mogelijk zelf maken  ;D, met oa. dit:



Dan blijft het nog een beetje betaalbaar en ook dan moet het nog een meerjarenproject zijn. Verder via via, club, ebay, enkele keer marktplaats (koplampen en toerenteller), leboncoin.fr, de engelse club heeft veel gietstukken en onderdelen op voorraad en er zijn enkele gespecialiseerde bedrijven, in Engeland en Frankrijk vooral. Maar vooral zoveel mogelijk zelf maken of met anderen in kleine series als de maten van mijn machine te beperkt zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Toen de Bugatti fabriek in de jaren zestig failliet ging zijn later alle fabrieksbestanden met tekeningen via de Engelse club in een trust terecht gekomen. je kunt daar bijna alles in kopie krijgen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Even los van je pittige klus:
De foto's van waar je werkt, wat een mooie plek!

edit: Kijk even op pagina 1, de doorgang.

The Volvoboy

Ja, 't is een lekkere garage hoor ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

Uhh, dat is mijn kelder  :eusa_shifty: Garage is buiten het huis maar heb geen doorgang daarnaar toe. Machinerie staat in de kelder en om nu steeds voor het passen en meten buitenom te moeten lopen gedurende 10-15 jaar, ging me net te ver. Aangezien het huis volledig onderkelderd is op stahoogte (ca. 80m2) heb ik het grootste enkele deel, het chassis, de kelder in gesjouwd om daar de auto naast de draai- en werkbank op te bouwen. Mocht die ooit afkomen, is het een kwestie van 2 dagen schroeven en dan ligt die weer uiteen om dan in de garage definitief op te bouwen.
Scherp gezien van die doorgang Yits, de kelder bestaat uit 5 aparte ruimtes waarvan drie met een gemetselde boogvormige doorgang.

Overigens is dit geheel in de stijl van Le patron zoals Ettore Bugatti genoemd werd, hij heeft zijn eerste auto onder eigen label ooit ook in een kelder gebouwd  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Jemig, nog een kelder ook :o heerlijk zeg zoveel sleutel ruimte!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Wat gaaf dat je nu je eigen blog hebt Ruud!! Ik heb je werkruimte (en de Bugatti) in real life mogen aanschouwen.. En ben op beide best jaloers!  ;D ;D

Trouwens, zat even je linkjes te lezen, maar dat openen van een Nivomat!! Damn.. Dat was best even lef tonen Ruud! Voor hetzelfde geld loopt het heel anders...  :o ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

KIM

Citaat van: volvobug op 04-07-2013 09:44:06
Citaat van: KIM op 04-07-2013 07:05:36
Ik ben wel benieuwd met welke delen je deze gaat opbouwen.
Er wordt zoveel mogelijk door mijzelf gemaakt, of samen met een vriend die ook een dergelijk project heeft lopen. Er verschijnen wel foto's in het blog  ;)


Ik doelde eigenlijk hoofdzakelijk op de motor; dat lijkt me toch niet iets om zelf vanaf de grond op te bouwen?

Marc O.

Gaaf project hoor. Ik vroeg me bij de eerste post al af hoe je die auto naar buiten ging krijgen. Compleet afbreken is niet de meest voor de hand liggende optie ;D Ik blijf dit met belangstelling volgen!
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvobug

Citaat van: KIM op 05-07-2013 09:12:50
Ik doelde eigenlijk hoofdzakelijk op de motor; dat lijkt me toch niet iets om zelf vanaf de grond op te bouwen?

Jawel hoor. Alles is te krijgen, bijv, hier http://www.brineton-eng.co.uk/vintage/bug/bug-e.htm of hier http://www.ventoux-moteurs.fr/eng/index.php?option=com_content&view=article&id=88&Itemid=482 en zo zijn er nog wel wat gespecialiseerde adresjes. Als je maar genoeg geld meebrengt koop je zo een werkend blok, maar ja, de staatsloterij heeft nog niet meegewerkt. Motor is ook iets waar ik daarom nog niet mee bezig ben.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Citaat van: Marty__Mouse op 05-07-2013 09:04:44
Wat gaaf dat je nu je eigen blog hebt Ruud!! Ik heb je werkruimte (en de Bugatti) in real life mogen aanschouwen.. En ben op beide best jaloers!  ;D ;D

Trouwens, zat even je linkjes te lezen, maar dat openen van een Nivomat!! Damn.. Dat was best even lef tonen Ruud! Voor hetzelfde geld loopt het heel anders...  :o ;D
Niet jaloers zijn Maarten, het is soms ook wel een last  ;) als er weer eens een tijd niets gebeurd door chronisch tijd- of geldgebrek. Verleiding is dan groot om er afstand van te doen en iets rijdends te kopen (geen Bugatti dan helaas...).

En die Nivomat, ach, ik heb maar een dag of drie naar schokbrekerolie geroken  ;D "Living on the edge, and beyond"....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Julius C.

Citaat van: volvobug op 05-07-2013 09:26:27
  ;D "Living on the edge, and beyond"....

Gij? U zijt de rust zelfde waarde heer bug. Was gezellig even gisterenavond en je kelder is wél jaloers makend!  ;D
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 05-07-2013 09:26:27
Citaat van: Marty__Mouse op 05-07-2013 09:04:44
Wat gaaf dat je nu je eigen blog hebt Ruud!! Ik heb je werkruimte (en de Bugatti) in real life mogen aanschouwen.. En ben op beide best jaloers!  ;D ;D

Trouwens, zat even je linkjes te lezen, maar dat openen van een Nivomat!! Damn.. Dat was best even lef tonen Ruud! Voor hetzelfde geld loopt het heel anders...  :o ;D
Niet jaloers zijn Maarten, het is soms ook wel een last  ;) als er weer eens een tijd niets gebeurd door chronisch tijd- of geldgebrek. Verleiding is dan groot om er afstand van te doen en iets rijdends te kopen (geen Bugatti dan helaas...).

En die Nivomat, ach, ik heb maar een dag of drie naar schokbrekerolie geroken  ;D "Living on the edge, and beyond"....

Haha... Niet te ver "beyond" hoor...   ;D Kan me voorstellen dat je je helemaal de touwtjes schrikt als zo'n ding ploft!

Maar het is een meerjarenplan hè?! Dan mag het wel een paar maanden stil liggen toch? Tenminste zo behandel ik momenteel onze zolderverbouwing ook..  :D
Chronisch geld gebrek, dat ken ik.. Alleen is het bij mij de Volvo die alles opslurpt..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

#29
Ff wat anders, vandaag het Teylers museum in Haarlem bezocht. Staan smullen bij het vakmanschap uit vorige eeuwen waarmee de instrumentenzaal gevuld is. Kom ik deze tegen:



Men onderzocht dus in 1845 al waarom onze magneetkoppelingen van de airco er mee ophouden als de spleetgrootte te groot wordt in combinatie met het opwarmen van de koppeling. Ze waren hun tijd ver vooruit  ::)  ;D

-edit: typo jaartal
Handtekening? 85011806 en Saffronie.