De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ozzzz

Goed bezig kerel, 't blijft toch prachtig zo'n Shiny Safron Estate

classicT5

Hoe is het met de oldtimers? :) Daar ook nog zon mooie update over? ;)

arjenT5R

Mooie klus hoor die klepseals vervangen lekker bezig geweest ;D

Die nokkenas icm schade heb ik idd ook eens gehad, eigenlijk best wonderlijk hoe goed de originele volvo keerringen nog afdichten op zo'n beschadigd oppervlak.

Laatste foto is mooi :) staat er netjes bij hoor je Saffron :) mooie kar :)

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850blues

Mooi verslag weer  :eusa_clap:

Goed om te weten dat je voor het examen "trillings-dokter"bezig bent, ik weet ook nog een patiënt voor je  ;) ;)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

volvobug

Citaat van: classicT5 op 07-07-2019 23:37:56
Hoe is het met de oldtimers? :) Daar ook nog zon mooie update over? ;)

Niets spannends momenteel, in afwachting van het afronden van het bewerken van de alu gietstukken voor de remschoenen (voor en achter) en de achterste ankerplaten. Daarnaast de laatste spullen aan het verzamelen / maken voor de achteras: steekassen en nog wat tandwielen. Zodra daar de montage van kan beginnen wordt het weer tijd voor foto's.

Citaat van: arjenT5R op 08-07-2019 07:33:30
Mooie klus hoor die klepseals vervangen lekker bezig geweest ;D

Die nokkenas icm schade heb ik idd ook eens gehad, eigenlijk best wonderlijk hoe goed de originele volvo keerringen nog afdichten op zo'n beschadigd oppervlak.

Laatste foto is mooi :) staat er netjes bij hoor je Saffron :) mooie kar :)

Thnx. Ja, vwb die beschadiging, lijkt en is ook wel fors maar de lekkage was gering. Maar goed, de boel lag toch open dus zou zonde zijn om het zo terug te monteren.

Citaat van: 850blues op 08-07-2019 12:17:07
Mooi verslag weer  :eusa_clap:

Goed om te weten dat je voor het examen "trillings-dokter"bezig bent, ik weet ook nog een patiënt voor je  ;) ;)

Ben bijna geslaagd  ;D

Citaat van: Ozzzz op 07-07-2019 23:36:45
Goed bezig kerel, 't blijft toch prachtig zo'n Shiny Safron Estate

Vind ik ook  :). heb er ook met veel plezier inmiddels de vakantie in Engeland mee doorgebracht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

De R houdt zich prima, als het eenmaal loopt. Ik heb hem nu bijna een jaar, mechanisch lekker op orde gebracht maar heb wel vanaf het begin het idee dat de koude start 's steeds moeizamer verloop. Was het de eerste weken nog direct aanslaan, inmiddels moet ik 's ochtends na een nacht stilstand wel 5-6 seconden doorstarten en nog wel wat langer als hij 2-3 dagen stil heeft gestaan. Starten na een kwartier of uur stilstand is weer direct aanslaan.

Kwartje is mogelijk gevallen, ik heb natuurlijk vrij snel na aankoop de LPi in laten bouwen en nu vermoed ik dit probleem https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=29477.msg669313#msg669313, kort gezegd mogelijk lekkende LPi injectoren. Als ik het topic lees was dit vooral 10 jaar geleden een issue bij de grotere (bruine) injectoren. Maar ik zal eens testen, vanavond wegzetten en de druk van de lpg leiding laten en dan eens kijken hoe de start morgen is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Een lekke  brandstofdrukregelaar kan ook gelijkaardige symptomen geven.

Ik heb hetzelfde probleem ook weer voor, maar verdenk de (bruine) gasinjectoren. Zolang het niet erger wordt, dan trek ik mij er niets meer van aan.

volvobug

Citaat van: Vulk op 27-07-2019 09:56:36
Een lekke  brandstofdrukregelaar kan ook gelijkaardige symptomen geven.

Ik heb hetzelfde probleem ook weer voor, maar verdenk de (bruine) gasinjectoren. Zolang het niet erger wordt, dan trek ik mij er niets meer van aan.

Zolang het niet erger wordt niet nee, maar gisteren was het al beroerd starten na een uur of 8 stilstand. Brandstofregelaar had ik ook al aan zitten denken, zou bij defect wel problematisch zijn want nieuw niet meer te krijgen.

Afijn, maar even in stappen onderzoeken. Heb hem gisteravond bij parkeren meteen de druk van de lpg leiding gelaten, zal straks eens zien wat dat doet met de start.

Note for self:
regelaar is nummer 1275711, niet meer te krijgen. Het is echter een Bosch, nummer 0280160574. Lijkt ook wel heel erg op die van Saab https://www.rendcarparts.com/saab/parts/4770400-9118850/rd4770400.

Op wat voor druk regelt de regelaar eigenlijk af?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Die regelaars zijn wel te krijgen hoor origineel is 3 bar. Bij een '98 classic.

Zijn er zelfs in verschillende drukken enzo..
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Lpi injectoren kun je simpel testen in een glas met water, systeem onder druk en dan injector in glas stoppen als er belletjes uit komen weet je hoe laat het is.

Ik probeer het gewoon keihard te negeren maar ik erger me er ook wel eens aan ja... LPI is helaas niet foutloos.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 27-07-2019 12:16:15
Lpi injectoren kun je simpel testen in een glas met water, systeem onder druk en dan injector in glas stoppen als er belletjes uit komen weet je hoe laat het is.

Ik probeer het gewoon keihard te negeren maar ik erger me er ook wel eens aan ja... LPI is helaas niet foutloos.

Niet foutloos, tja, bij de 10V is de installatie nu een jaar of 12 oud en 520K km verder en die heeft dat probleem niet. Is uiteraard een installatie met paarse injectoren. Als het inderdaad lekkende injectoren zijn heeft het of te maken met de bruine injectoren of de 2.3 motor en/of motormanagemt kan er niet zo goed mee omgaan als een 10V bij koude start.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Bruine en witte lekken inderdaad paarse niet.

Vraag me niet waardoor het komt.

Heb wel eens een hele uitleg over gehad van dirk vd limburgse lpg techniek. Maar waarom ze nou precies gaan lekken?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: volvobug op 27-07-2019 11:52:21
....
Afijn, maar even in stappen onderzoeken. Heb hem gisteravond bij parkeren meteen de druk van de lpg leiding gelaten, zal straks eens zien wat dat doet met de start.
...

Net de auto gestart en ja hoor, aanslaan op de eerste tik. Voorlopige conclusie: lpg injectoren zijn het afgelopen jaar na inbouw (steeds meer) gaan lekken. Zal de test komende 24 uur nog eens herhalen, als het morgen hetzelfde resultaat geeft lijkt het me dat ik er mee terug moet na de inbouwer met het oog op garantie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Is de installatie nieuw ingebouwd? Hoeveel garantie zit daar op normaal?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 27-07-2019 15:33:16
Is de installatie nieuw ingebouwd? Hoeveel garantie zit daar op normaal?

Eind augustus 2018 nieuw ingebouwd. Garantie 60 maanden met een maximum van 100.000 km. Heb er nu zo'n 41.000 km mee gereden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.