Pakkie met zijn silversand 2.5 10V - verkocht

Gestart door Pakkie, 21-08-2013 14:46:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Pakkie

Alles op zijn tijd hè :) Momenteel druk aan het inpakken voor de verhuizing voor morgen dus die lampjes komen volgende week :)

Pakkie

Eensch, verlagen staat ook nog op de wishlist, maar nadat de spoiler en mistlampen erop zitten lijkt het me verstandig om eerst eens alle vloeistoffen, filters, bougiekabels, bougies etc. te vervangen en daarna een verder te kijken naar verlaag-mogelijkheden :)

petrolhead2.5

Goede keus om m eerst ff technisch wat te investeren, hij rijdt daarna altijd net ff wat lekkerder staat gewoon lekker die perfo's gewoon wederom 1tje  :eusa_clap: bezig geweest

Auk

Goed bezig Paskal! Perfo's staan erg netjes zo :eusa_clap:
Auke
Volvo. for life

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Pakkie

Dank, ben er ook erg blij mee. Vandaag weer 400 km afgelegd en da'smet de Michelins en dus zonder gehobbel door een gecupte Viking achterbant toch een stuk comfortabeler. Vandaag was hij letterlijk verhuiswagen. Nu kan ik tijdens het rijden niet zien hoe laag hij achter ligt, maar ik vond het bij stilstand toch wel heel laag terwijl er wel Nivomats onder zitten. Of is dit normaal?


pwberg

Citaat van: Pakkie op 24-08-2013 22:41:06
Dank, ben er ook erg blij mee. Vandaag weer 400 km afgelegd en da'smet de Michelins en dus zonder gehobbel door een gecupte Viking achterbant toch een stuk comfortabeler. Vandaag was hij letterlijk verhuiswagen. Nu kan ik tijdens het rijden niet zien hoe laag hij achter ligt, maar ik vond het bij stilstand toch wel heel laag terwijl er wel Nivomats onder zitten. Of is dit normaal?

Hoogte bij stilstand is feitelijk niet belangrijk (zolang hij niet met z'n r**t op de grond ligt  ;D), het gaat er bij nivomats om dat ze binnen 500 - 1500 meter rijden de auto weer levellen door het deinen van de auto. Als je bij stilstand een paar keer op de rukpukkel gaat staan te dansen zal hij zijn kont ook omhoog gooien.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Pakkie

Door de verhuizing uiteraard niet zo heel veel tijd voor de V70, maar zo nu en dan is er toch een momentje. Omdat de radiateur lichtjes lekte heb ik bij Estateservices een andere bestel, maar onze vrienden van de bezorgdienst GLS zijn er niet echt voorzicht mee omgesprongen: beide slangaansluitingen door de door gedrukt en rechtsboven een klein gaat je in de doos. Achter dat gaatje zit dus een deuk in de lamellen :(. Topservice van Estate-services: nog dezelfde dag gaat een nw exemplaar op de post en kan ik de oud meegeven aan de bezorger.







Luchtfilter was ook wel aan vervanging toe dus via Ebay maar een K&N inlegfilter besteld.



Een ander interieurfilter was ook geen overbodige luxe zoals je kunt zien :)



Tenslotte ook nog een kofferbakmat besteld. Het houdt je bekleding daaronder netjes en erg makkelijk met schoonmaken doordat je hem er zo uitpakt en op zijn kop houdt waarna je kofferbak weer schoon is. Een rolhoes ontbreekt nog dus als iemand iets heeft dan hou ik me van harte aanbevolen.



Bij verhuizen hoort ook opruimen dus daar komt de grootte van de V70 weer mooi van pas :)



De volgende onderdelen zijn alweer onderweg (oa. veerpootbrug, spoiler, spuitbussen in kleur) of liggen al klaar (bougies, kabels, olie & filter, mistlampen) dus wordt op korte termijn vervolgd.

Nick_N

Zo goed bezig! Leuke upgrade's en onderhoud van je Volvo goed bezig!
Groeten,

Nick

Raysa

Ziet er erg goed uit zo. Wel grappig dat je keurig een mat in de kofferbak hebt liggen en dn je rommel zo op de naakte bodem gooit... :-)
Er is meer in het leven dan een Volvo, daarom rij ik Volvo...

Pakkie

Scherp gezien inderdaad :) Kofferbakmat werd pas in die middag geleverd terwijl ik 's ochtend al naar de stort was geweest :)

Pakkie

Dat schijnt na korte tijd ook aardig vies te worden, maar dan nog is zo'n zwart filter voor mij reden om dan maar goed aan de slag te gaan en alle vloeistoffen en filters in de auto te vernieuwen. Dan weet ik in ieder geval dat hij op dat gebied weer prima in orde is en weer even tegenaan kan.

Morgen maar eens met de mistlampen en de veerpootbrug aan de slag.

Pakkie

#28
Zoals hierboven geschreven maar eens aan de slag met wat ander onderdelen. Gestart met de mistlampen, maar aangezien ik geen schroefjes had die passen in de voorgeboorde gaten om de mistlampen te monteren (schroefjes zaten niet bij de 2e hands set die ik gekocht had) was ik daar snel klaar mee. Geen idee wat er wel in moet, maar dat zoek ik binnenkort wel eens uit.

De pakketdienst kwam gisteren met onderstaand pakketje aan: een originele Volvo-veerpootbrug. Ik heb niet de illusie dat de auto er enorm stijf van wordt, maar alle kleine beetjes helpen :) Montage was binnen 10 minuutjes gebeurd.



De tank lekte heel lichtjes zodra hij tot de nok toe vol zit en aangezien ik op dit forum al een compleet verrotte klem had gezien, had ik preventief maar een nieuwe besteld. De staat van mijn tankhalsklem viel me nog mee, maar ik heb hem toch maar vervangen. Vrees dat de lekkage komt door het rubber wat tussen de vulpijp en de tank zit. Dat wordt waarschijnlijk de tank demonteren of niet??







Vervolgens kwam de pakketdienst vandaag met mijn via Marktplaats aangeschafte radio. Bij aflevering zat er één of andere Chinese Ebay-radio in de V70; rommel dus. In de MX-5 heb ik naar volle tevredenheid een Alpine zitten met Ipod-aansturing en subwooferregeling via de head-unit dus besloten om voor de V70 voor dezelfde radio te kiezen. Voor een paar tientjes een net exemplaar in de originele doos gevonden en deze erin gezet. Dat klinkt direct een stuk beter ondanks dat het maar een wisseling van de head-unit is. Tzt een versterker, sub en wat andere speakers eraan knopen en je hebt prima geluid in het oude beestje :)





Motorkap open en daar maar eens aan de slag gegaan. De luchtinlaatslang was in verregaande staat van ontbinding. Via dit forum een slang gevonden en gemonteerd. De carterventilatie was recent preventief door de vorige eigenaar al vervangen.



Bij het aanzien van dergelijke bougiekabels springen de tranen me in de ogen. Het zal ongetwijfeld kwaliteit zijn, maar bougiekabels uit 1998  ::) Ik schat in dat ze hun beste tijd wel gehad hebben. Uiteraard een setje originele Volvo-bougies erbij besteld. Ook de montage hiervan verliep voorspoedig alhoewel het een uitdaging was om de afdekkap er weer op te krijgen.





En zo ziet het er dan uit onder niet echt schone kap met een veerpootbrug, verse bougiekabels en een goede luchtinlaatslang (kapje op bougies moest ik nog monteren en op luchtinlaatslang zit vlekje, is dus geen gaatje):



Na montage van alles uiteraard een proefrit gemaakt. Radio werkt prima, veerpootbrug-effect kon ik op die paar km niet echt testen, maar de motor loopt met de nwe bougiekabels en bougies wel een heel stuk beter  :eusa_dance: Voorheen vond ik hem heel lichtjes stotterig boven de 3.000 tr, maar dat is nu helemaal weg dus ik ben een blij man.

Komende week olie + filter & benzinefilter maar eens vervangen en eens op zoek gaan naar goede boutjes om de mistlampen te monteren. Achterspoiler komt komende week ook nog binnen dus ik heb nog wat te doen :)

The Volvoboy

Ik heb de mistlampen gewoon vastgedraaid met parkers :eusa_shifty:

Je bent lekker bezig! Nieuwe bougies en kabels is altijd een wereld van verschil :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km