Pakkie met zijn silversand 2.5 10V - verkocht

Gestart door Pakkie, 21-08-2013 14:46:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pakkie

Eensch, vandaar dat ik hem er ook op heb gezet. Qua looks is hij er met de mistlampen, Perfo-velgen en achterspoiler in mijn ogen wel aardig wat stappen op vooruit gegaan.

Eind deze maand een poetsclinic  om onder het oog van profi's te leren hoe met zo'n polijstmachine om te gaan waarna ik e.e.a. mooi kan loslaten op de V70. Daar moet nog wel wat extra glans te behalen zijn volgens mij.

)()()sT


blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

HJBiemond

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


Pakkie

Toch maar eens een update schrijven :)

Inmiddels ben ik 5.000 probleemloze kilometers verder in mijn V70. Ik heb hem destijds gekocht als "tijdelijk" vervoer in plaats van de X5, maar hij bevalt dermate goed dat ik hem nu eigenlijk niet kwijt wil. De stoelen zitten ook na 350k nog als gegoten en de roffel blijkft (met net een beetje extra rauwe sound door het K&N inlegfilter) een genot. Het is natuurlijk geen bochtenridder pur sang, maar daar heb ik hem ook niet voor.

Ik rij er dagelijk zo'n 100 km woon-werk-verkeer mee en daarnaast heeft hij prima dienst gedaan als pakezel. 12 velgen met banden gingen probleemloos mee, net zoals een bankstel en een heleboel verhuisdozen. Het verbruik ligt op 1:10,8.

Vanavond verse Conti TS850 winterbandjes eronder leggen op de originele velgen en dan kunnen we een aantal malen richting de wintersportoorden  :eusa_dance:

Pakkie

#50
De V70 heeft zich het afgelopen half jaar en 15.000 km als een zeer betrouwbaar vervoermiddel bewezen. Voorafgaand aan de twee wintersportvakanties heb ik de radiateur nog wel even vervangen voor een nieuw exemplaar aangezien de radiateur die erin zat vanaf het begin al zweette. Verder was er eigenlijk weinig bijzonders te melden: starten en lopen :). Enige tijd geleden ben ik eigen detailbedrijfje begonnen naast mijn normale werk dus dan hoort je dagelijkse auto er natuurlijk ook netjes bij te staan. Inmiddels staat er ook een V70N D5 op de oprijlaan dus ik had mooi de tijd om iets moois van de V70 classic te maken.

Na de wintersportvakanties was hij aardig smerig:




De lak was aardig glad, maar zoals je op onderstaande foto kunt zien (waar de ijzerverwijderaar zijn werk doet) zat er toch nog aardig wat vervuiling op.



Vervolgens de auto mijn loods ingereden en de strips netjes afgeplakt om beschadigingen te voorkomen.


De lak was dan wel aardig glad, maar zat vol met wasstraatkrassen van de afgelopen 15 jaar :) Eigenlijk zaten alle panelen onder de krassen zoals hieronder.




Na wat testspots bleek al snel dat stevig materiaal nodig was om de krassen volledig weg te krijgen. De rotary met een woolpad en Monello Veloce was de eerste stap, die gevolgd werd door de dual-action-machine met diverse pads en gradaties. Het hoort eigenlijk niet, maar ik kon het niet laten: een 50/50 van een behandeld en onbehandeld deel.



Met name ingezoomd is het verschil zeer goed te zien.


Als glaze heb ik de Poorboys White Diamond aangebracht, gevolgd door de Collinite 845 als wax. Daarnaast zijn diverse lakbeschadigingen zorgvuldig behandeld met een lakstift en wetsanden. Het resultaat mag er wezen denk ik :)



Het dak glimt als een spiegel :)




De velgen heb ik grondig schoongemaakt en vervolgens voorzien van een velgenwax. Ook de banden hebben uiteraard een uitgebreide behandeling ondergaan waarna je een prachtige combinatie onder de V70 hebt zitten.


De kunststof delen aan de buitenzijde heb ik behandeld met Autofinesse Revive. Het verschil is best goed te zien  ;)


Het interieur heb ik gereinigd met all purpose cleaner in een verhouding van 1:6 waarna de kunststof delen gevoed zijn met Natural Look van Poorboys. De stoelen en het tapijt heb ik machinaal gereinigd met de extractor.




Tenslotte nog wat overall-plaatjes:








Aangezien we momenteel vijf auto's voor de deur hebben staan is de V70 classic eigenlijk overbodig geworden.
Bovenstaande prachtige V70 classic is dan ook vanaf heden te koop voor het beperkte bedrag van 1.000 Euro zoals je hier kunt lezen.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Lunadust

Silversand? Welk kleurnummer heeft dat?
Wel een plaatje van een wagen :eusa_clap:
Techneut, geen dichter.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 04-04-2014 17:32:27
Wat een erg mooie kleur!


Niks voor jou? Een Volvo-loos leven is toch ook niks?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Pakkie

Citaat van: Lunadust op 04-04-2014 17:36:53
Silversand? Welk kleurnummer heeft dat?
Wel een plaatje van een wagen :eusa_clap:

Da's 419 zoals je hier kunt zien.

Het is ook een plaatje van een wagen en eigenlijk doet het me ook wel een beetje pijn om deze heerlijke roffel te verkopen, maar 5 auto's is echt too much. Mocht hij niet verkocht worden dan trek ik hem in onderdelen uit elkaar. Velgen, rolhoes, mistlampen, veerpootbrug, net interieur, nw bovendek dash etc.... Als ik alles bij elkaar optel zou ik zo maar eens richting die 1.000€ kunnen gaan :). Ik kan hem natuurlijk ook nog als vervangend vervoer aanbieden zodra iemand een auto bij mij brengt om te detailen.

elianmars

Zo'n mooie wagen moet je toch wel kunnen verkopen voor 1000 euro?

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Uit elkaar trekken zou ik echt zonde vinden... :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Pakkie

#58
No worry, dat gaat ook niet gebeuren.

De auto is inmiddels ongezien verkocht aan een goede kennis van me die eerder een BMW e34 535i van me kocht. Morgen wordt hij opgehaald :)

Pakkie

En de roffel heeft mijn oprit verlaten  :(

6 mnd geleden gekocht voor het enorme bedrag van 750€, vervolgens 15.000 km genoten zonder een enkel probleem gereden en nu weer verkocht voor 1.000€.
Tussendoor natuurlijk wel de nodige upgrades gedaan zoals spoiler, mistlampjes, verse bougiekabels e.d. Al met al een heerlijke auto, maar hij was nu overbodig omdat we nog een V70N D5, Suzi Swift, MX-5 en een 205 GTi hebben staan. Maar wie weet als er nog eens ooit een mooie V70R voorbij komt dat ik die er voor de hobby bijkoop. Hoe dan ook heb ik het Volvo-nest nog niet verlaten met nu nog de D5 in bezit :)