Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

#120
Citaat van: LQDI op 25-03-2014 17:10:43
Vind op het bumperdek toch wel mooier hoor

http://i59.tinypic.com/sfh1d5.jpg

Zoiets  ;D

Gelukkig heeft iedereen een andere mening ;), maar opzich heb je wel gelijk. Heb het eerst zo geprobeerd te maken zoals bij jou alleen werd het met de materialen die ik had een erg instabiel geheel... En daarbij  vind ik het persoonlijk nu mooier. Ook zat ik ermee dat het mij misschien koeling ging kosten aangezien het een turbo betrefd en daar heb ik nu geen last van ;D

Piere

Citaat van: Died850 op 25-03-2014 17:36:37
Ook zat ik ermee dat het mij misschien koeling ging kosten aangezien het een turbo betrefd en daar heb ik nu geen last van ;D

Kan geen kwaad hoor, die stralers staan ver genoeg van de radiator dus de koude rijwind kan er goed genoeg omheen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Bostel


Citaat van: Died850 op 25-03-2014 17:36:37
Ook zat ik ermee dat het mij misschien koeling ging kosten aangezien het een turbo betrefd en daar heb ik nu geen last van ;D
Mijn 850 is ook een turbo met iets van een 280pk en zelfs op de nurburgring merk ik geen temperatuursverschil met of zonder verstralers...

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Died850

Oh, dan maakt het eigenlijk toch niet zoveel uit. Toch laat ik ze zitten waar ze zitten. Vind het wel prima zo ;).
Mooie foto trouwens!

Died850

#124
Ben de laatste tijd druk bezig geweest schades te herstellen aan m'n 850. Aangezien ik eindelijk aan verf ben gekomen kan ik daar nu aan beginnen.

Lelijke plek op de achterbumper
voor:

Tijdens:


Na:


linker achter scherm.
Voor:

Na:

linker voorspatbord.
Voor: foto kwijt... maar op vorige foto's is te zien hoe het was.

Na:


motorkap steenslag.
Voor:


Na: moet nog komen ;D

Alle plekken moeten nog gepolijst worden zoals bij van die rottige randjes die ontstaan. Voortaan minder afplakken..

UserID6342

#125
Niet minder afplakken maar beter afplakken...... Zo werkt het gewoon niet.  Leuk gedaan en je zit best aardig in de buurt maar juist door dit soort afplakwerk krijg je naden / randen die heel lastig weg te krijgen zijn en wat echt kleurverschil opgaat leveren.  Probeer altijd per deel te spuiten, als je afplakken moet dan op de sierstrips doen (want die haal jij toch niet los) dan krijg je weer 1 geheel.

Motorkap uitwaaieren over de rest van de kap heen, geeft geen naden en het minste kleurverschil.

reneetje

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2014 18:23:42
Niet minder afplakken maar beter afplakken......

Ik zou zeggen , anders afplakken...

Begin eens met het afplakband niet "strak" af te plakken , maar laat de randen van het plakband wat omhoog staan.

Vervolgens met spuiten "uitwaaieren" naar de omhoog gekrulde afplakranden.

De dan nog zichtbare spuitranden voorzichtig weg polijsten , zo voor kom je die scherpe afplak naden/randen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Died850

Citaat van: reneetje op 09-04-2014 18:26:52
Citaat van: Dirk342 op 09-04-2014 18:23:42
Niet minder afplakken maar beter afplakken......

Ik zou zeggen , anders afplakken...

Begin eens met het afplakband niet "strak" af te plakken , maar laat de randen van het plakband wat omhoog staan.

Vervolgens met spuiten "uitwaaieren" naar de omhoog gekrulde afplakranden.

De dan nog zichtbare spuitranden voorzichtig weg polijsten , zo voor kom je die scherpe afplak naden/randen.

Ja precies zo dacht ik het ook aan te pakken. Heb de motorkap op die manier al voor een gedeelte gedaan.

JuT5R

Het blijft natuurlijk spuitbus werk en dat blijf je altijd zien. Goed met de polijstmachine erover heen en je bent een heel eind.

In ieder geval knap dat je het aandurft.

Died850

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2014 18:23:42
Niet minder afplakken maar beter afplakken...... Zo werkt het gewoon niet.  Leuk gedaan en je zit best aardig in de buurt maar juist door dit soort afplakwerk krijg je naden / randen die heel lastig weg te krijgen zijn en wat echt kleurverschil opgaat leveren.  Probeer altijd per deel te spuiten, als je afplakken moet dan op de sierstrips doen (want die haal jij toch niet los) dan krijg je weer 1 geheel.

Motorkap uitwaaieren over de rest van de kap heen, geeft geen naden en het minste kleurverschil.

Dankje voor de tip Dirk! ga er mee aan de slag. Toch best lastig een mooi resultaat te krijgen, zeker als je het voor het eerst doet..

Citaat van: JuT5R op 09-04-2014 20:08:17
Het blijft natuurlijk spuitbus werk en dat blijf je altijd zien. Goed met de polijstmachine erover heen en je bent een heel eind.

In ieder geval knap dat je het aandurft.

Haha dankje, tja iemand moet het doen he. Al die delen spuiten kost ook veel geld en vind het leuk om aan mijn auto zelf te werken.

UserID6342

Absoluut ! Maar door het een paar keer te doen leer je ook het materiaal en hoe het werkt beter te begrijpen, het is een bepaalde handigheid die je erin moet krijgen.  Het komt echt wel goed en ik vind het knap dat je er zo aan bent begonnen  :eusa_clap:.  Van foutjes leren we allemaal en is ook helemaal niet erg.  Door de diverse tips ter harte te nemen kan het alleen maar verbeteren, maar knikkerbussen werk is altijd erg lastig.

Died850

#131
Afgelopen weekend weer bezig geweest met spuiten. Heb toen voor het gemak de motorkap er even af gehaald. En heb meteen de verstralers juist aangesloten. Heb deze nu aangesloten aan groot licht zonder schakelaar ertussen.

motorkap vlak na spuiten:



Motorkap na wat klein poetswerk:


Alle lampen werken ;D


En ik kwam afgelopen weekend nog een foto tegen van de auto toen wij hem in 2003 nog hadden :) er is vrij weinig detail te zien maar wat wel duidelijk is, is dat mijn achterlichten zijn vervangen door die van een V70. Vond ze al zo mooi glimmend.


Ohja en heeft iemand nog tips m.b.t het polijsten van de motorkap en andere gespoten delen?

JuT5R

Als je erg veel last hebt van 'sinaasappel huid' van het spuitbus werk kan je nog overwegen hem te gaan 'wetsanden' met 2500/3000 schuurpapier. Dat is eigenlijk de enige manier op spuitbus werk echt mooi glad te krijgen.

Qua polijst middelen kan ik Monello Raffini aanraden, goed spul tegen een goede prijs.

Died850

Citaat van: JuT5R op 14-04-2014 21:33:25
Als je erg veel last hebt van 'sinaasappel huid' van het spuitbus werk kan je nog overwegen hem te gaan 'wetsanden' met 2500/3000 schuurpapier. Dat is eigenlijk de enige manier op spuitbus werk echt mooi glad te krijgen.

Qua polijst middelen kan ik Monello Raffini aanraden, goed spul tegen een goede prijs.


Is het de bedoeling om het dan te wetsanden en dan weer spuiten of juist polijsten daarna?

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km