Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Echt een prachtig kleur op een 850!

petrolhead2.5

leuk zo'n BMWtje ik heb altijd stiekem wel een beetje voorliefde voor de prachtige 6 cilinders uit München ;) ;D

Died850

Citaat van: Vulk op 08-03-2015 19:21:45
Echt een prachtig kleur op een 850!

Dankje! ben ook heel trots op m'n kleurtje :)

Citaat van: petrolhead2.5 op 08-03-2015 20:14:29
leuk zo'n BMWtje ik heb altijd stiekem wel een beetje voorliefde voor de prachtige 6 cilinders uit München ;) ;D

Dankjewel, loopt heel mooi zo'n 6 cyl. Ontzettend rustig vooral bij stationair. Maar een 5 cyl roffel klinkt zoveel beter ;D.

Died850

#183
Vandaag bezig geweest met de carterventilatie en de verstralers aangesloten. Leuke klusjes om te doen.
Was zeker geen overbodige luxe om te doen, de onderste ingang was bijna helemaal dichtgeslibd met gestolde olie....
Helaas de harde slang richting de turbo gesloopt... Had gehoopt deze te kunnen hergebruiken. Nu maar een nieuwe bestellen en er vrijdag mee verder gaan.

Heb van de Volvo nog nooit zoveel losgehaald  :eusa_shifty: wordt tijd om er meer aan te sleutelen dus ;D

En ook de privacy shades geplaatst. Moet voor de achterklep een aanpassing maken aangezien de vorm niet geschikt is voor een 855 met derde remlicht.... Iemand een idee om het te doen zonder te veel te slopen. Bijbuigen of knippen?



Ook ben ik nog aan het kijken voor nieuwe voorremmen. Ik wil eigenlijk wat meer remkracht.
302 Remmen zouden perfect zijn maar wil graag mijn Columba velgen houden. Nu zag ik bij ET EBC remblokjes en Mevius remblokjes, zouden deze i.c.m originele (nieuwe) remschijven betere remprestaties geven dan normaal of zijn er betere alternatieven? Hoor graag jullie tips!



Mvh

17 inch velgen ;D

Mooi werk verder, al had ik de injectoren niet losgehaald. Alleen de aanvoer en retour ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Died850

Citaat van: Mvh op 06-04-2015 19:49:28
17 inch velgen ;D

Mooi werk verder, al had ik de injectoren niet losgehaald. Alleen de aanvoer en retour ;)

Haha ja 17-inch dan toch maar :P. Nee toch zonde van die mooie Columba's ;). Had inderdaad ook de leidingen alleen kunnen loshalen. Maar dit ging wel zo makkelijk zonder morsen.

BBS

Of perfo's eronder... En laat ik die straks over hebben ;D

Columba past niet met 302 schijven maar Perfo's wel. Heb ik ook namelijk :D
Volvoloos....

Died850

Citaat van: BBS op 06-04-2015 19:54:03
Of perfo's eronder... En laat ik die straks over hebben ;D

Columba past niet met 302 schijven maar Perfo's wel. Heb ik ook namelijk :D

Het gaat mij er juist om dat ik de Columba's eronder kan houden ;).

Died850

Vandaag de laatste en slang van de nieuwe carterventilatie geplaatst. Motor loopt er goed mee, straks als hij uit de schorsing is maar eens goed testen of de motor er beter mee loopt. Een probleem is in ieder geval wel weg en dat is rook (olie) uit de uitlaat bij stationair  :eusa_dance:.

Nu nog te doen:
-Complete distributie wissel.
-Voorrem schijven + blokken vervangen.
-Vacuüm slangen goed controleren en eventueel vervangen.
-Toch maar eens kijken naar een nieuw rubber voor de bovenste motorsteun.
-Rammelend raam fixen bestuurderszijde bij raam open (rammelt als je de deur dicht doet, iemand een idee wat het is?)
-Sun Blind voor de achterklep op vorm knippen/buigen.

En dat was het voorlopig wel zo'n beetje denk ik ;D.

de geneRaal

Rammelend raam kan wel eens een losse geleider zijn in de deur.
Voor de rest ga je lekker  ;)
Blackstone under construction

cornelis-b

Goed bezig Diederik, voorremmen heb ik vandaag ook gedaan en het was hard nodig ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Thanks heren!

@de geneRaal
Bedankt voor de tip ga het morgen bekijken

Died850

#192
Weer eens wat leuks gescoord voor de 850  :laugh:!

Bilstein achterschokdempers! Weet alleen niet of ze van een 854 of 855 zijn en welke serie maar ze werken nog prima.
(de verkoper wist dit helaas ook niet, had ze voor zijn 144 gekocht maar bleken achteraf voor een 850 te zijn..)
Nu mijn vraag aan jullie, kan iemand zo zien of ze voor een 854 of 855 zijn en/of welke B serie?

Verder nog een foto voor de liefhebbers van hoe de nieuwe verstralers gemonteerd zitten.

Als de dempers voor een 855 blijken te zijn dan gaan ze t.z.t onder de 850, en zo niet dan komen ze misschien te koop.
Als ze passen ga ik maar eens rustig opzoek voor een iets lager setje veren rondom en Bilstein of Koni dempers voor aan de voorkant voor een leuk prijsje ;). Zal dan een mooie upgrade zijn voor de oude nivomat dempers waar ik zo mijn bedenkingen over heb...

Died850

#193
Nieuw projectje:

Gezien ik meer remkracht wilde hebben maar niet mijn Columba velgen wilde veranderen dacht ik om Mevius remblokken te kopen i.c.m nieuwe schijven met de hoop dat dat meer remkracht zou leveren.
Echter kwam er deze week een complete 302mm set vrij voor een leuk prijsje dus dat maar gekocht met de gedachte misschien kan ik het zo aanpassen dat het past ;D.
Ik heb de set van Gerwin over genomen en in zijn advertentie stond een link met welke velgen er passen i.c.m 302mm remmen. In dit topic kwam een link langs naar een engels forum waar iemand 302mm remmen passend had gekregen achter zijn Columba's

Wat er nodig is om je 302mm set passend te krijgen achter je Columba velgen (of andere 16 inch velgen) is dat je de 4 nokjes aan de buitenkant van de remklauw moet vlak slijpen met bijvoorbeeld een haakse slijper.

(ja ik weet dat er vogelschijt op m'n velg zit, snap ook niet hoe... :eusa_think:)

De oude toestand met 280mm remmen, beetje klein.

Velg eraf gehaald.

Rood omcirkeld wat weg geslepen dient te worden voor het passend krijgen.

Nokjes afgeslepen.


Hoe het past.

En hoe het uiteindelijk staat :D.


De minimale afstand tussen de velg en de remklauw dient tussen de 2 en 3mm te zitten volgens Brembo. Het afslijpen van de nokjes heeft voor zover ik weet geen nadelige gevolgen en verslappen de remklauw niet.

remeeus

Citaat van: Died850 op 09-05-2015 21:43:03

De minimale afstand tussen de velg en de remklauw dient tussen de 2 en 3mm te zitten volgens Brembo.
Het afslijpen van de nokjes heeft voor zover ik weet geen nadelige gevolgen en verslapen de remklauw niet.


Ziet er netjes uit!

Alleen hoop ik wel dat ze wakker worden als je ze nodig hebt ;D


Groet pim