Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Citaat van: remeeus op 23-09-2015 21:40:21
Zeer mooie foto's zeg! :eusa_clap:

Weet je al hoe/ waarmee je die instaplijsten vast gaat zetten? Schiet me net te binnen dat er bij mij in de schuur ook nog een setje ligt te wachten op montage :eusa_whistle: :eusa_wall:

Goede dubbelzijdige tape van 3M doet het werk.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Volvoloos....

maruska

een van je kenteken lichtjes doet het niet ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Died850

Jawel ;D lijkt maar zo op de foto. Heb zojuist namelijk nog ff gekeken ;)

Died850

Dit keer een soort tutorial hoe je de achteras van je Volvo kunt vervangen Zonder de handremkabels los te halen en je remmen los te halen waardoor je zou moeten ontluchten. Ik kon op het forum geen ander voorbeeld vinden hoe men dit heeft gedaan met foto's dus dacht maak het zelf even voor de mensen die het handig vinden ;).
Ik ga niet het gehele proces beschrijven over hoe de as onder de auto vandaan wordt gehaald maar voornamelijk beschrijven wat er gedaan moet worden om de as eronder vandaan te halen zoals ik dit heb gedaan.

Stap 1:
Klik alle leidingen uit de borgklemmetjes op de as.

Stap 2:
De bout links op de foto losdraaien voor de remleidingen. Dop 10.


Stap 3.
De schroef losdraaien zoals te zien is op de foto. Maat is torx15 meen ik?


Dit geldt ook voor het beugeltje ernaast, zelfde maat schroef.


Stap 4.
Haal de remklauwen los en bind deze met een touw aan bijvoorbeeld je dakrails.


Stap 5.
Bij deze stap had ik al de schokdemper en de veer verwijderd zodat er makkelijk gewerkt kan worden.
Haal de 4 inbus bouten los van het fusee. Deze kunnen flink vastzitten.


Stap 6.
Zorg ervoor dat het ophang rubber tussen de as en het chassis los is en trek de as onder de auto vandaan.


Ik ben al met al twee uur en drie kwartier bezig geweest met de klus en dit was dan mijn eerste keer inclusief het verwijderen van de nivomats. Vond dit zelf wel mee vallen qua tijd.
Helaas is niet alles soepel verlopen en zijn de moeren voor het ophangrubber van de nivomat afgebroken van het chassis....


Nu thuis de as rustig demonteren, in de Hammerite zetten en terug monteren  :).

Tot slot nog een mooie interieur update: Lederen beige pook. (Nu nog een R stuur met een beige lap aan de onderzijde?)


Mocht iemand nog tips, opmerkingen of vragen hebben dan hoor ik dit graag!

EricL

Goed verslag!

Combinatie Champage Gold en dat beige interieur is erg mooi.  8)

Zou het leder binnenkort wel even met ledercrème insmeren.

Johann

Blijkbaar nog teveel los gehaald..  :eusa_think:

Kijk deze handige Harrie eens,



Maar wel een mooi duidelijk foto verslag!  :eusa_clap:

Died850

Citaat van: EricL op 21-12-2015 22:32:35
Goed verslag!

Combinatie Champage Gold en dat beige interieur is erg mooi.  8)

Zou het leder binnenkort wel even met ledercrème insmeren.
Dankjewel! Kleur is btw niet champgane maar beige metallic. Champagne is nog net een tikkeltje meer goud kleurig meen ik ;).
Interieur mag inderdaad nog ingevet worden al is het leer overal al gebarsten..

Citaat van: Johann op 21-12-2015 22:48:53
Blijkbaar nog teveel los gehaald..  :eusa_think:

Kijk deze handige Harrie eens,

http://www.swededemon.com/images/DOP-T5R/shots/build/no-axle.jpg

Maar wel een mooi duidelijk foto verslag!  :eusa_clap:
Dankje!
Hmm inderdaad veelte veel losgehaald ;D.

UserID6342

Mooie manier om te doen zo, maar het risico hiervan zit 'm in de 8 inbusbouten van de astappen.  Nu heb jij ze gelukkig goed losgekregen, maar heb er al zat gezien waar geen inbus meer inpaste of beschadigd waren (en ja, ook zelf wel eens beschadigd) en dan gaat het hele spel dus niet door... En zul je in ieder geval de handremkabels los moeten maken.

leons850

Lekker Died!
Dat verse spul ga je zeker merken!
Ik heb het toen bij Kornelis met Bouke zo gedaan:

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

WoutR

Hi Diederik,

Lekker bezig! Mooi ook om de foto's van de rally te zien, goede herinneren aan ;)

Gr, Wout

V70geRwin

Lekker bezig died maar niet gelijk de remslangen meenemen?
Er komt niet snel een beter moment.
Dan wel de nodige clipjes bestellen want die zijn zo broos en de remslangen gaan door die beugeltjes,  krijg je haast niet los zonder ze.te slopen.

Died850

Citaat van: Dirk342 op 22-12-2015 07:02:01
Mooie manier om te doen zo, maar het risico hiervan zit 'm in de 8 inbusbouten van de astappen.  Nu heb jij ze gelukkig goed losgekregen, maar heb er al zat gezien waar geen inbus meer inpaste of beschadigd waren (en ja, ook zelf wel eens beschadigd) en dan gaat het hele spel dus niet door... En zul je in ieder geval de handremkabels los moeten maken.
Klopt. de bouten zaten ook erg vast. kan me goed voorstellen dat deze vaak kapot zijn of dat je ze kapot draait.

Citaat van: leons850 op 22-12-2015 08:24:49
Lekker Died!
Dat verse spul ga je zeker merken!
Ik heb het toen bij Kornelis met Bouke zo gedaan:

http://i831.photobucket.com/albums/zz239/leon130890/LEON-PC/volvo/20150607_141605_zpsd5nsvvnn.jpg
Ben zelf ook erg benieuwd naar het verschil! Wel erg handig om dit te doen i.c.m een brug.

Citaat van: WoutR op 22-12-2015 09:34:22
Hi Diederik,

Lekker bezig! Mooi ook om de foto's van de rally te zien, goede herinneren aan ;)

Gr, Wout
Dankje Wout, Was zeker een leuke rally ;D.

Citaat van: V70geRwin op 22-12-2015 12:32:59
Lekker bezig died maar niet gelijk de remslangen meenemen?
Er komt niet snel een beter moment.
Dan wel de nodige clipjes bestellen want die zijn zo broos en de remslangen gaan door die beugeltjes,  krijg je haast niet los zonder ze.te slopen.
Remleidingen heb ik nog niet zo lang geleden gedeeltelijk vernieuwd. Is inderdaad een goed moment om ze mee te nemen maar bij mij zijn ze nog in meer dan prima staat.

Died850

De achteras is ondertussen alweer helemaal klaar om terug gemonteerd te worden.
Ik heb de rubbers uit de as gekregen zonder het speciale tooltje van Volvo te gebruiken. Het is niet aan te raden om dit zonder het tooltje te doen als je onder de auto bezig bent maar gezien mijn as op de werkbank lag vond ik het prima te doen zonder tooltje.
Door de rubbers aan beide zijkanten door te boren met een boormachine en vervolgens de stukken rubber eruit te slaan met een beitel was er genoeg beweging. Vervolgens heb ik een soort van flinke griptang gepakt die ik net onder het rubber vast zette, Vervolgens zette ik kracht op het rubber door te steunen op de as en in samenwerking met de lengte van de griptang en dus het moment dat op het rubber werd los gelaten kreeg ik de rubbers na wat wrikken los.

Foto van het oude rubber waarop te zien is dat het rubber aan de zijkant weg is.


Vervolgens alle nieuwe rubbers geplaatst. Dit ging zeer gemakkelijk.
De rubbers die aan de carroserie zitten zijn van het merk Febi Bilstein. De binnen draagarm rubbers zijn van het merk Swedish proffesional parts Sweden.
Ik was voor al deze rubbers tezamen 110 euro kwijt exc. evt verzenden. Dit viel mij reuze mee.
Ook nog de as in de Hammenrite gezet. Was totaal niet nodig maar ziet er wel mooi uit ;D.

V70geRwin

 :eusa_clap:Hopen dat die pro parts beter zijn dan van scanpech (p=t) zoals ze voorheen heten.
Die kon je na 2 jaar weer vervangen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1511538.html#msg1511538

Heb ook voor Febi gekozen voor de rubbers aan de auto maar voor die in de as origineel.
We gaan het zien of die beter zijn ...

Maar het glimt erover  :eusa_clap: