Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

#300
Citaat van: cornelis-b op 01-03-2016 23:33:18
Je hebt gelijk een heel andere wagen met deze bumper. Nu nog een stukje zakken dan is ie af :eusa_clap:

Komt helemaal goed.
Nieuwe Bilstein B4 voor dempers besteld. Nieuwe APEX veren rondom. En voor achter had ik nog een setje Bilstein Heavy Duty dempers liggen. Hopelijk morgen alles een beetje binnen.
Ben nu tevens bezig met mijn ashoesen wisselen maar wat een K*t klus is dat. Achterassen zijn leuker om op te lappen ;D.

PS. Voor de gene die toevallig nog opzoek zijn naar Bilstein Dempers voor redelijk goedkoop. Ik had ze hier vandaan voor nog geen 100 euro per stuk (excl verzenden)
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=2229

Died850

#301
Geel pretpakket is binnen! ;D Nu maar eens monteren binnenkort. Ben benieuwd hoe het gaat staan.
]

elianmars

Jeu, die veren geven licht in het donker ;D

Died850

#303
Citaat van: elianmars op 17-03-2016 21:57:36
Jeu, die veren geven licht in het donker ;D
Heb expres mat genomen i.p.v fluorescerend, die schijnen nog meer licht te geven in het donker ;D.

Vandaag de poten omgebouwd. Althans de veerpoten klaar gemaakt. ze zitten er nog niet onder...
De oude originele Sachs dempers zijn helemaal op. Gemakkelijk in te drukken en komen niet meer omhoog. Ik heb het eigenlijk niet echt gemerkt tijdens het rijden maar ben blij dat ik ze vervang.

Oud versus nieuw.


Ik zie nu trouwens dat ik helemaal vergeten ben er een stofhoes omheen te doen... :eusa_think:

Auto staat dus op het moment er als een sloper bij  :P.

Had gehoopt het hele zooitje eronder te doen vandaag maar dit viel tegen. Was namelijk vergeten de juiste moeren mee te nemen voor de achterdempers en hoopte ter plekken onder de auto mijn ashoezen te vervangen maar het lukte mij niet om de clip open te krijgen. Dus ik proberen die assen uit de bak te trekken. Dit duurde nogal lang voordat die dingen eindelijk uit de bak kwamen. Vervolgens assen mee naar huis genomen en had met een half uur a 3 kwartier beide assen weer als nieuw op de werkbank liggen. Die dingen ga ik dus nooit meer proberen onder de wagen te vervangen  ;D.

As en homokineet los van elkaar.


Ik hoop woensdag na mijn tentamens de auto af bouwen en weer op zijn poten zetten. Dan is voor dit jaar (hoop ik..) weer het grootste werk verzet.

classicT5

Denk dat je die stofhoes beter alsnog monteert. Nu nog makkelijk te doen en voor behoud beter.

Mooie klusplek zo, ruimte genoeg ;)

850-R

Ik ben benieuwt hoe hij erbij komt te staan diederick! Waarschijnlijk rijd hij strax ook als een nieuwe met die nieuwe dempers  ;)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

remeeus

Ziet er leuk uit die gele veren!

De originele Sachs dempers komen ook niet vanzelf omhoog, ik heb net zelf een set nieuwe Sachs dempers gemonteerd en ze kwamen ook uit de doos zonder span-ijzer om de demper klein te houden

Died850

Citaat van: classicT5 op 18-03-2016 21:13:22
Denk dat je die stofhoes beter alsnog monteert. Nu nog makkelijk te doen en voor behoud beter.

Mooie klusplek zo, ruimte genoeg ;)
Inderdaad beter nog gebruiken. Klus plek is inderdaad perfect. Alleen grond is nogal stoffig ;).

Citaat van: 850-R op 18-03-2016 21:56:10
Ik ben benieuwt hoe hij erbij komt te staan diederick! Waarschijnlijk rijd hij strax ook als een nieuwe met die nieuwe dempers  ;)
Ja ben heel benieuwd! Zal zeker goed rijden.

Citaat van: remeeus op 19-03-2016 08:00:20
Ziet er leuk uit die gele veren!

De originele Sachs dempers komen ook niet vanzelf omhoog, ik heb net zelf een set nieuwe Sachs dempers gemonteerd en ze kwamen ook uit de doos zonder span-ijzer om de demper klein te houden
Dankje! Die originele schokdempers waren echt niet goed meer.
Ik heb trouwens altijd geleerd dat je een demper in moet kunnen drukken en dat deze vervolgens langzaam omhoog moet komen? Gebeurt dit niet dan zijn ze kapot.

Died850

#308
En de wagen staat weer op zijn poten. Onderstel is nu als volgt: Bilstein B4 schokdempers voor icm APEX veren, Achter Bilstein Heavy Duty schokdempers met APEX veren.

Had verwacht dat de wagen lager kwam te liggen, maar dit valt mij mee. Misschien dat de veren nog een beetje moten zetten, maar ik vind het nu eigenlijk perfect staan.
En hoe rijdt het dan? Geen idee nog, heb er maar iets van 50 meter mee gereden ;D. Komt over een paar maanden wel.

Foto's!


V70geRwin

Staat zeker erg netjes maar dat je zo lang kan wachten met even rijden  ::)

remeeus

Netjes hoor!

Volgens mij is je band links voor zacht

)()()sT

Netjes!! Apex zakt meestal nog ietsje, maar dit is al best laag toch? 8)

clk-p

Mooie hoogte zo. Ziet er goed uit.

cornelis-b

Staat er netjes bij zo Died
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Citaat van: remeeus op 24-03-2016 12:42:38
Netjes hoor!

Volgens mij is je band links voor zacht

...zit in ieder geval geen 2.4 bar in  ;D

Setje Perfo's zou ook erg mooi staan denk ik  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4