Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JeroenP

Citaat van: Died850 op 24-06-2016 11:26:21
Vandaag met een (afgelezen ;D) km stand van 292192KM weer een verse APK  :eusa_dance:! Toch weer ruim 11000KM gereden vorige zomer.
Alleen 2 nieuwe banden moeten plaatsen voor de APK maar dat wist ik al. Verder blijkt de handrem rechts niet helemaal top te werken dus dat wordt binnenkort handremschoenen vervangen, blijft een zwak puntje van de 850 bij elke APK.
Gister een nieuwe lambdasonde geplaatst. De oude was nog de originele en werkte nog goed (althans ik merkte er niks van) maar onder het mom van stage 0 vervangen, was ook wel nodig na ruim 330000km (afgelezen uit computer).

Paar plaatjes

Auto op de brug met een duidelijk herkenbaar geel pretpakket.
http://i1290.photobucket.com/albums/b533/diedtsx/WP_20160624_001_zpscfqkt9nz.jpg

Lambda sondes verschil oud en nieuw.
http://i1290.photobucket.com/albums/b533/diedtsx/WP_20160623_002_zpsbd396doh.jpg

Oude is een beetje dichtgekoekt :P.
http://i1290.photobucket.com/albums/b533/diedtsx/WP_20160623_003_zpsxrqf3ohp.jpg

En tot slot nog bezig met het oplappen van een setje Persus velgen. Ga het lekker budget doen met action lak in het zilver dus ben heel benieuwd. De velgen gaan straks gebruikt worden voor een set winterbanden die ik nog heb liggen. Al rijdt de wagen as winter nog niet maargoed ;).
http://i1290.photobucket.com/albums/b533/diedtsx/WP_20160623_001_zpsbqszldqw.jpg



Ik ben benieuwd hoe dat wordt met die Action lak. Heb je de primer, lak en blanke lak gehaald?
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

cornelis-b

Citaat van: Died850 op 24-06-2016 12:05:28
Sonde is met korte stekker. Dus lijkt mij wel voor de voorkant. Merk is NTK dus idd anders dan bosch. Wel voor de turbo motoren.

Heb toch het idee dat er origineel een Bosch in hoort, ik heb het ook met een ander merk geprobeerd maar dat was echt bagger.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lammert

Origineel is inderdaad Bosch, en een 850 uit 1994 heeft geen achterste lambdasonde. Als die oude de originele was (gaan normaal maar 150k tot max 200k mee), dan ziet die er ook uit als een Bosch. Maar als die NTK nu goed werkt, waarom niet?

Benieuwd naar de plaatjes van de velgen in ieder geval!

Died850

#348
Heb inderdaad bij de Action zowel de grondverf als lak en blanke lak gehaald. resultaat zal ik wel posten als ik ermee klaar ben.
Wat betreft de sonde zat er ook inderdaad nog de originele bosch in. Deze vervangen voor een NTK en bevalt tot nu toe prima. Vooral voor het bedrag wat ik ervoor heb betaald ;D.

joeryvaneck

Citaat van: Died850 op 24-06-2016 23:47:02
Heb inderdaad bij de Action zowel de grondverf als lak en blanke lak gehaald. resultaat zal ik wel posten als ik ermee klaar ben.
Wat betreft de sonde zat er ook inderdaad nog de originele bosch in. Deze vervangen voor een NTK en bevalt tot nu toe prima. Vooral voor het bedrag wat ik ervoor heb betaald ;D.

Hoe staat het met de persus velgen Diederik? ben benieuwd wat je van mijn oude wielen hebt gemaakt :)

Died850

Citaat van: joeryvaneck op 04-08-2016 15:17:59
Citaat van: Died850 op 24-06-2016 23:47:02
Heb inderdaad bij de Action zowel de grondverf als lak en blanke lak gehaald. resultaat zal ik wel posten als ik ermee klaar ben.
Wat betreft de sonde zat er ook inderdaad nog de originele bosch in. Deze vervangen voor een NTK en bevalt tot nu toe prima. Vooral voor het bedrag wat ik ervoor heb betaald ;D.

Hoe staat het met de persus velgen Diederik? ben benieuwd wat je van mijn oude wielen hebt gemaakt :)

Hey Joery, de velgen zijn nog niet veel veranderd sinds die laatste foto die ik stuurde. Erg druk met werk en vakantie straks dus geen tijd om er aan te werken. Wordt waarschijnlijk een projectje wat ik in de winter ga voortzetten. Update's zullen uiteraard in mijn blog volgen.

Died850

#351
Een kleine update,

De velgen zijn inmiddels gespoten. Ik heb de velgen ontdaan van de ergste corrosie en vervolgens direct gespoten. Ik heb dus eventuele schades niet glad geplamuurd (wel de hele velg geschuurd uiteraard) dus er zijn wel oneven heden zichtbaar op de velgen. Echter is het door tijdsgebrek (studie, werk, andere projecten) er niet echt van gekomen om de velgen helemaal strak te maken. Maar goed is ook voor mij niet helemaal nodig gezien het een winterset/ stallingset is.
Wel moet ik zeggen dat ik de kleur zilver van de action spuitbussen erg mooi vind.





Nog een beetje met m'n lampen zitten klooien ;).




En de rolhoes professioneel gefixed ;D.




De laatste tijd de auto veel gebruikt voor werk en het valt mij op dat het olie verbruik nihil is. Althans ik zie geen verschil aan de peilstok. Ben daar erg blij mee gezien de staat van onderhoud toen ik de auto 4 jaar geleden kocht en de KM-stand van het blok.
Nu nog 1,5 maand met de 855 rijden en dan mag ze de stalling weer in voor de winter. Kan er weer het een en ander aangepakt gaan worden!

Died850

Tevens nog een half beige 850R interieur in bezit. Mocht iemand toevallig nog wat delen hebben liggen van een beige 850R interieur of nog iemand weet dan hoor ik dat graag!

Died850

#353
Weer wat kleine dingetjes aan de 850 gedaan.
Als eerste maar eens de thermostaat vervangen, Wagen kwam nogal langzaam op temperatuur.
Ik denk haast dat het nog de originele is ;D


Verder mijn Stinger CARD vervangen voor een Stinger DSI met Lasershield ;). De Stinger CARD ga ik nu gebruiken voor in de BMW.
Heb alleen een klein probleempje, de stinger blijft alleen op het opstartscherm hangen. Toevallig mensen hier die er ervaring mee hebben?

leons850

Die stingers zijn toch hardstikke duur?
En de andere problemen met oom agent etc?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Died850

Citaat van: leons850 op 25-09-2016 19:06:28
Die stingers zijn toch hardstikke duur?
En de andere problemen met oom agent etc?

Kon deze Stinger voor een zeer schappelijke prijs kopen op de VKB ;D.
En is geheel legaal in Nederland. Is eigenlijk een apparaatje voor je KM registratie (daar gebruik ik het ook voor) met een paar gunstige funties ;D

Died850

#356
Vandaag langs bij Ilja (Hengeveld) geweest om zijn prachtige 854 Platinum Edition te bewonderen. Het is een auto die ik graag volg op de Amerikaanse verkoopsite's dus nu er eentje in Nederland was gelijk maar eens een kijkje genomen om te zien hoe dit er nou in het echt uitziet ;).

Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt, gezien ik vlakbij de Duitse grens diende te zijn, om eens de topsnelheid van de 850 te testen.
Meestal als ik in Duitsland rij is de auto vol met mensen en vakantie spullen dus niet het meest ideale om eens lekker de top op te zoeken. Maar nu ik alleen was en geen (zware) zooi bij mij had ging het prima.
De auto gaat heel snel richting de 190kmh om vervolgens wat minder vlot te versnellen naar 215/220 kmh (van de snelheidsmeter afgelezen) om tot slot het laatste stukje naar de 230kmh te kruipen ;D. Achja het is ook een oud beestje. heb uiteindelijk op de GPS een top kunnen behalen van 223 km/h wat ik persoonlijk wel netjes vind voor een auto van 22jaar met 350kkm op de klok en een originele top van 230 km/h. Misschien in het vervolg toch 98 tanken ipv 95.... Al met al was het een zeer leuke en geslaagde dag ;D.


Auto even afkoelen bij de grens ;)



kulk

Blijft een toffe auto dit  :eusa_clap:

Volgende keer even je dakje dicht doen dan haalt ie de 230 wel  ;D

Died850

Citaat van: kulk op 11-10-2016 16:57:24
Blijft een toffe auto dit  :eusa_clap:

Volgende keer even je dakje dicht doen dan haalt ie de 230 wel  ;D
Dankje!
Dakje zorgde mooi voor extra downforce ;D!
Nee eigenlijk was het dak gewoon dicht tijdens de rit, pas op de P-plaats open gedaan.

Vulk