Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Citaat van: NinaPaul op 12-03-2017 18:13:45
320i 323i 328i => al rond de 8 op autoscout

Zelf zou ik eerder een E39 nemen, zoveel meer auto :D
Ja maar zoek er maar eentje met schuifdak en dan voor onder de 1000 euro, bijna niet te vinden ;) E39 is ook erg mooi maar dan kan ik al die mooie onderdelen niet meer gebruiken die ik nogheb liggen en de e36 is goedkoper in de mrb.

Citaat van: classicT5 op 12-03-2017 18:13:57
E36 6 cilinders zijn echt al serieus aan de prijs voor een nette. Lijken wel 850 CY.

Jammer van je BMW, blij dat je zelf niets hebt.
Dat merk ik ook ja, erg jammer van mn BMW maar moet zeggen dat hij voor mij nog niet helemaal is afgeschreven ;).

V70geRwin

Balen zeg, succes met de afhandeling en de keuzes.

mymac

Ah wat jammer zeg die schade!! :( Misschien total loss bedrag laten uitkeren en daarmee zelf aan de slag? Of is dat niet te doen...
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

yannickdv

Aj das zonde. Tis wel een beetje een botsauto he hihi.  :eusa_silenced:
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Died850

Vandaag naar een paar schadeherstellers geweest en het bedrag komt bij allemaal wel uit op een goede 2000 euro ben benieuwd wat de verzekering gaat zeggen..

Citaat van: V70geRwin op 12-03-2017 19:15:40
Balen zeg, succes met de afhandeling en de keuzes.

Dankje Gerwin.

quote author=mymac link=topic=66171.msg1719456#msg1719456 date=1489410012]
Ah wat jammer zeg die schade!! :( Misschien total loss bedrag laten uitkeren en daarmee zelf aan de slag? Of is dat niet te doen...
[/quote]
Dat is inderdaad wel een van de mogelijkheden, moeten ze wel met een goed bedrag aankomen haha.

Citaat van: yannickdv op 13-03-2017 15:34:07
Aj das zonde. Tis wel een beetje een botsauto he hihi.  :eusa_silenced:
Nou zeg dat wel idd haha, ben wel weer enigszins blij dat dit niet met de 850 is gebeurd die is mij wel wat meer waard.

razorx

Leuk verhaal van die Kawa. Mooie dingen.
Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar eigenlijk horen ze in mijn ogen gifgroen te zijn. ;) Geringe cilinderinhoud en in verhouding snel Zo iets als die bloedlinke Yamaha RD 350.

Ik denk meer nog dan bij auto's dat een je een motorfiets kiest die bij je past.

Died850

Citaat van: razorx op 14-03-2017 00:26:47
Leuk verhaal van die Kawa. Mooie dingen.
Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar eigenlijk horen ze in mijn ogen gifgroen te zijn. ;) Geringe cilinderinhoud en in verhouding snel Zo iets als die bloedlinke Yamaha RD 350.

Ik denk meer nog dan bij auto's dat een je een motorfiets kiest die bij je past.

Hahaha ja tegenwoordig hoort een ninja zeker gifgroen te zijn destijds was die kleur nog niet leverbaar. En het is absoluut waar dat je echt een motorfiets moet kopen die bij je past, zeker als het neerkomt qua afmetingen en vermogen of je dat allemaal wel aan kunt ;D.

UserID6342

Mwuh, heb altijd met (te) zware machines gereden en is allemaal niet zo slim.  Geloof me, als die Ninja van mij om wou vallen, viel ik gewoon mee.  Heel simpel is dat, idem met de zware Guzzi's en Harley's.  Als zo'n ding gaat, ga je gewoon mee en hou je helemaal niets meer an. Ook met heel wat zwaardere kerels erop als ik met dat vlieggewicht van me.

De lichtste fiets die ik ooit heb gehad was een Suzuki GSX400E, dat ding reed net als een brommert ;D.  Toen ik net mijn motorrijbewijs had stapte ik van een Yamaha FS-1 bromfiets zo op een Yamaha XS 1100, reed precies hetzelfde alleen de kuip was even wennen. Mijn rijbewijs gehaald op een Honda 750 Bol D'or ;D.

In 2006 voor het laatst op een echt grote machine gereden Suzuki Hayabusa, en sindsdien niet meer van die monsters voor mij persoonlijk.  Wat een kanon was dat, pfff.

leons850

Vind de Hayabusa maar rijden als een krant.
Wat je zegt een kanon maar dan alleen recht uit, voor mij niet weg gelegd.
Zelf 60k op een CBR600 rond gereden heel erg vriendelijke maar snelle fiets maar voor mij eigenlijk een tikje te klein. ;)
Ook een paar keer op een GSXR1000 gereden met wat extra, gevoelsmatig gaat die nog harder dan de busa maar kun je keihard mee door de bocht veel leuker.
BMW S1000RR is de topfiets waar ik op heb gereden, geweldig stuk techniek, kwa hardware en software.

Pff mis het wel als ik er zo over nadenk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: razorx op 14-03-2017 00:26:47
Leuk verhaal van die Kawa. Mooie dingen.
Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar eigenlijk horen ze in mijn ogen gifgroen te zijn. ;) Geringe cilinderinhoud en in verhouding snel Zo iets als die bloedlinke Yamaha RD 350.

Ik denk meer nog dan bij auto's dat een je een motorfiets kiest die bij je past.

Ha, die RD 350 heb ik ook gehad. Geweldig leuk ding! Meurde alleen wel als een malle met die mengsmering. Met toerritjes wilde niemand achter mij rijden ;D

UserID6342

#460
Citaat van: leons850 op 15-03-2017 20:21:45
Vind de Hayabusa maar rijden als een krant.
Wat je zegt een kanon maar dan alleen recht uit, voor mij niet weg gelegd.
Zelf 60k op een CBR600 rond gereden heel erg vriendelijke maar snelle fiets maar voor mij eigenlijk een tikje te klein. ;)
Ook een paar keer op een GSXR1000 gereden met wat extra, gevoelsmatig gaat die nog harder dan de busa maar kun je keihard mee door de bocht veel leuker.
BMW S1000RR is de topfiets waar ik op heb gereden, geweldig stuk techniek, kwa hardware en software.

Pff mis het wel als ik er zo over nadenk.
Helemaal met je eens wat de Hayabusa betreft, geweldig ding, echt vreselijk snel, maar wel alleen rechtuit. Echt mooie bochten kun je met het ding niet snel nemen want dan wilt tie er achter onderuit. Voor mij persoonlijk vond ik het een gevaarlijke fiets, ik zou mij er helemaal dood mee rijden met zo'n ding.  De fiets nodigt ook uit om echt hard te gaan en dat heb ik ook gedaan en meteen geweten... Ik schrok echt van de snelheid van dat ding, zat binnen no-time op 270 km/h en dat is niet fijn met zo'n ding en mijn eigen gewichtje.....  je kon het vergelijken met een beginnende motorrijder die schrikt en het gas niet meer dicht krijgt :(.  Schrok hier best wel van en nu heb ik toch best een behoorlijke ervaring met motor rijden (heb het rijbewijs sinds mijn 19e en ben er nu 51).

Idd mis ik een leuke fiets af en toe best wel.  Zou ook echt niet weten wat ik nu zou willen hebben om eerlijk te zijn.  Heel af en toe ben ik er wel weer voor aan het kijken, zit even te neuzen op MP enzo maar ben nog steeds niet tegen gekomen waarvan ik zei; yes, dat word 'm.  Stom eigenlijk want wij ruilden vroeger altijd heel veel motors in op auto's (je wilt niet weten wat we allemaal ingeruild hebben op een auto) en iedereen had dus altijd wel een of andere fiets staan voor eigen gebruik.  Omdat wij in een bepaald segment zaten qua handel, kwamen er meestal ook de grootste/zwaarste en mooiste fietsen voorbij van allerlei merken.  Die kleinere motoren gingen allemaal vaak via reguliere verkoop kanalen en waren ook voor ons vrij prijzig.

Zo ook eens een Kawa 6 cilinder en een Honda 6 cilinder ingeruild, met beide fietsen was gewoon niet mee te rijden vond ik. Die Honda heeft de vader van mijn kameraad toen gekocht en heeft er zeker tot zijn 75e opgereden en is er heel Europa mee doorgereden, hij vond het een geweldige fiets terwijl ik daarintegen de gewichtsverhoudingen totaal niet vond kloppen en het ding echt gevaarlijk vond.  Nu moet ik eerlijk zijn dat mijn gewicht bij die zwaardere fietsen ook niet echt meespeelt natuurlijk en al helemaal niet bij die 6 cilinders.

Wat ik persoonlijk een erg mooie toerfiets vind/vond is de BMW K1100TL, vond ik erg fijn rijden en was mijn eerste fiets die verwarmde handvatten had ;D ;D.  Toen mijn kameraad in 2012 overleed kwam zijn Harley Electra Glide uit 2011 vrij want zijn vrouw wou dat ding verkopen.  Geweldig mooie fiets, reed ook heel erg leuk, maar voor mij persoonlijk veels te groot / te zwaar.  Ik merkte dat ik mij eigen niet 'safe' voelde op dat ding en heb het dan ook niet gedaan.  Terwijl ik mijzelf op een Fatboy wel safe voel. Ik denk dat dat ook komt omdat je ouder word, als ik nu een fiets zou aanschaffen moet ik mij er veilig op voelen anders doe ik het niet.  Denk dat ik dan automatisch tot de, ongeveer, 750cc klasse moet beperken.

Excuses voor topic vervuiling.

Died850

Hahaha beetje topicvervuiling hoor maar klopt zeker wat je zegt Dirk.

Nu een ander probleem. Van de 850 heb ik alles terug gebouwd. Net de accu erin starten (lambda lampje brand) maar er gebeurt niks. Start motor gaat niet eond, helemaal niks gebeurd er. Er is brandstofdruk op de rail. Iemand een idee. Heb ook geen guard alarm maar een standaard basic alarm dus volgens mij ook geen start onderbreker?

UserID6342

Zit je massakabel wel op het blok/bak vast ? AMPStekker die van het contactslot komt, die op het startmotor relais zit aan de achterzijde vast en niet geoxideerd ?

Died850

Citaat van: Dirk342 op 17-03-2017 20:53:24
Zit je massakabel wel op het blok/bak vast ? AMPStekker die van het contactslot komt, die op het startmotor relais zit aan de achterzijde vast en niet geoxideerd ?
Massa kabel zit aan het blok. Ampstekker zou niet weten waar die moet zitten maar ga kijken! Kan het toevallig de pnpswitch zijn pook loopt niet helemaal lekker meer

Died850

Het stomme is ook dat ik de wagen kan duwen in z'n P? Zal de Schakelkabel afgesteld dienen te worden zodat de pnp switch het doet? Je hoort een licht tikje alsof ie net niet in z'n blokkering van de P stand wilt