Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Citaat van: V70geRwin op 17-11-2017 13:21:23
Hey ouwe slijpert, goed bezig, prachtige wagen  :eusa_clap:

Dankje Gerwin ;D. Wacht maar totdat ik echt aan die Alfa begin, dat wordt pas slijpen haha.

Died850

#556
Kleine update
Sinds kort een andere subwoofer in de auto van het Zweedse merk MDS, kende het niet maar voelt in iedergeval super ;D. Neemt helaas wel veel ruimte in.. :P

De 850 doet het goed maar er is sinds een tijdje wel een hinderlijk rammeltje ergens in de voor ophanging gekomen, moet nog nader onderzoek plegen om erachter te komen. En de airco moet nog steeds afgevuld worden  ::).
Verder begin ik mij af en toe toch behoorlijk te hinderen aan de Bilstein B4 dempers met de apex verlaging. Slaan zowat bij elke drempel door en dan hoef je er niet hard over heen te gaan... Maar verder werken de B4's prima, had echter voor B6 moeten gaan. Toekomst plannen.
Geen actie foto van de 850 maar puur leuk om te delen ;)


Verder een tijdelijk projectje opgehaald, een V70 2.4 140pk met behoefte aan wat aandacht, daar zal dus de komende week aan gewerkt worden.

To Do lijstje van de V70:
-Alle filters vervangen, verse olie en bougies.
-Gasklep schoonmaken
-Nieuwe bandjes
-Waarschijnlijk een andere voorruit
-Wat interieur delen vervangen
-Grote schoonmaak beurt nodig!
-ECC die niks doet, lampjes branden en kleppen bewegen maar geen luchtverplaatsing..
-Waarschijnlijk een Lambda sonde die vervangen moet worden en de cvvt solenoid die niet helemaal lekker werkt.

Was meteen de eerste non turbo 850/X70 die ik ooit gereden heb  :eusa_shifty:, reed best lekker desondanks de problemen haha.

Tot slot nog lekker rustig bezig aan de Alfa 164, dak is bijna klaar voor spuiten (nog genoeg te doen verder). En de BMW is een extra opslag geworden voor 850 onderdelen.


Spin!

Blijft een schitterende 850 om te zien  :eusa_clap:

www.vm-parts.nl

Died850

Citaat van: Spin! op 08-01-2018 15:51:56
Blijft een schitterende 850 om te zien  :eusa_clap:
Dank Rutger! Het is ook een blijvertje :).

V70geRwin

Mooie kast die.sub maar deftige versterker heb je.
Draden zelf getrokken?

Die b4 zijn standaard dempers idd.

Heb zelf apex met de koni strt (oranje) en dat gaat prima.
Mooie middenweg ergens tussen standaard en schroefsets.
Eibach met standaard Sachs had ik dezelfde ervaring als jij nu met apex en b4.

B6 zijn erg fijne dempers overigens alleen ook prijzig.

Died850

Citaat van: V70geRwin op 08-01-2018 17:09:52
Mooie kast die.sub maar deftige versterker heb je.
Draden zelf getrokken?

Die b4 zijn standaard dempers idd.

Heb zelf apex met de koni strt (oranje) en dat gaat prima.
Mooie middenweg ergens tussen standaard en schroefsets.
Eibach met standaard Sachs had ik dezelfde ervaring als jij nu met apex en b4.

B6 zijn erg fijne dempers overigens alleen ook prijzig.
Dank hahaha,
Toen ik de 850 kocht zat er niks meer in van audio, origineel het mooie premium sound systeem. Een van de vorige eigenaren had al wat aan de audio veranderd. Dikke plus kabels getrokken met grote zekeringen en een zware optima accu.
Deze kabels lagen er dus al al was alle audio eruit. Ben lichtelijk een audiofiel dus vind het wel leuk om de audio in een auto te upgraden. Niet patserig maar juist van goede kwaliteit, dus een goede versterker erin etc etc. Het enige wat nog origineel is zijn de D-stijl tweeters ;D.

Koni strt dempers lijken mij ook mooie dempers! Maar Bilstein heeft meer mijn voorkeur aangezien ik die achter ook heb en deze wel goed functioneren.

DriveRR-

Heb ook B4 i.c.m. Apex en slaan totaal niet door, rijd zelfs heerlijk...

Died850

Citaat van: DriveRR- op 08-01-2018 23:30:15
Heb ook B4 i.c.m. Apex en slaan totaal niet door, rijd zelfs heerlijk...

Oh? Dan ben ik heel benieuwd waar jij mee rij. Handbak of automaat en welk blok? Estate of sedan? Valt bij mij echt niet mee te rijden over drempels.
Ik heb een estate 2.3 turbo met automaat

V70geRwin

Toen ik op het forum schreef dat ik Eibach met Sachs supertouring dempers niet vond passen qua sportieve vering en te slappe demping i.v.m. doorslaan kreeg ik ook kritiek dat het prima zou moeten rijden. Vergeet niet dat beleving en verwachtingen heel anders kunnen zijn  ;)

Died850

Citaat van: DriveRR- op 09-01-2018 13:25:23
R sedan handbak.

Misschien dat een handbak dan toch het verschil maakt qua gewicht? Denk niet dat er op de vooras veel verschil zit in gewicht tussen een estate en sedan.
Feit blijft dat ik veel last heb van doorslaan na drempels. Ben niet iemand die graag hard over drempels gaat aangezien ik ook weet wat voor schades en extra slijtage dit brengt aan de dragende delen. Maar zelfs met rustig over de drempels slaan ze nog steeds door (lees met 35-40kmh over flauwe drempels op 50 weg). Wel is het een stuk minder geworden sinds ik ben gewisseld van mijn zomer banden met maat 205/50R16 naar winterbanden 20/55R16. Maar buiten de drempels om rijden ze wel prima hoor de B4 dempers! Doen precies wat ik verwacht had, het comfort behouden van standaard dempers. Had van mij achteraf wel ietsje stugger mogen zijn maar dat staat los van de werking van de B4 demper.

Died850

De 850 had weer eens aandacht en een grondige schoonmaakbeurt nodig. Nu het weer eindelijk weer eens lekker wordt was het tijd om de wagen te ontdoen aan alle pekel en zooi. Maar niet voordat er een aantal technische aandacht puntjes gerepareerd waren.
De 850 had al een tijd lang last van een krakend en rammelend voorterrein. Nu had ik alles al eens vervangen op een paar dingetjes na maar het was alweer allemaal aan de beurt... Dus vrijdag avond de wagen de brug op gereden en de veerpootlagers vervangen voor nieuwe van Sachs, wat ik er onder vandaan trok was denk ik nog origineel, en verse draagarmrubbers aangezien de PU dingen van ES het niet langer hadden vol gehouden dan 35000km... Deze zijn nu vervangen voor Powerflex Black Series, kost wat maar verwacht wel dat het langer mee gaat.
Wagen was dus waanzinnig smerig.

Oud versus nieuwe veerpootlagers

Vers rubber :).


Maar dan ben je lekker bezig op je vrijdag avond en alles is gemonteerd en je gaat even de speling checken op de wielen of het weg is. Helaas nog steeds speling en gekloenk... vanaf de fusee's. Ja ik dacht die zijn ook nog niet ouder dan 35000km dus kunnen nog wel maar nee de ES huismerk fusees hebben zich weer bewezen ;D. En nee ik let erop dat ik niet onnodig extra slijtage toebreng aan mijn wagen door stoepjes te pakken of har over drempels te rijden dus viel mij nogal tegen.
Maar waar haal je op je zaterdag nog een setje fuseekogels van een juist merk? jawel uit een zaterdagavond magazijn ;D, Dank Thierry ;).
Daar aangekomen was het verschil tussen een schone en vieze estate duidelijk te zien. De S70 koos de middenweg wat dat betreft.


Vandaag de fuseekogels vervangen en dat ging niet zo soepel als gehoopt. ze zaten erg vast aan het fusee en had niet echt het juiste gereedschap. Uiteindelijk el gelukt.

Schroefdraad was helemaal dol van de oude fuseekogels, daardoor ze moeten afslijpen aangezien de moeren er niet vanaf te draaien waren.


Nadat alles vast zat alles schoongemaakt, gepoetst en afgetankt.

arjen850

De veerpootlagers waren dan bepaald geen sinecure. Maar wat is dit een mooie auto, ik blijf het een mooie kleur vinden. Hopen dat het spul dan nu wat langer mee gaat  want om nou om de 35000 steeds de zooi te vervangen.....

yannickdv

Wat een heerlijke auto is het toch om te zien.

Lekker gewerkt vriend ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Die ES kogels heb ik ook heel snel vervangen door Lemforders.

Pasten de powerflex bussen mooi strak er omheen en geen speling van een mm of 4?

The Volvoboy

Wat een plaatje blijft het toch :) Zo'n stille voortrein is genieten. :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km