Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sander69

De S80 is idd een heerlijke auto; heb er ook 1 gehad...zoeft over de weg.

veel plezier ermee.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Died850

Dankje Sander, plezier hebben lukt er wel mee ;D.

Died850

#692
Tijd voor een flinke update.

De S80 is weer de deur uit. Heerlijk auto om eens gehad te hebben.
Nu alweer een poosje aan het rond toeren met mijn BMW E36, ook leuk maar aanzienlijk minder praktisch dan een Volvo met trekhaak ;D.

Eerst  afgelopen najaar maar eens mijn dashboardkastje gemaakt/gebeund. Heerlijk om dat ding weer werkend te hebben na vele jaren.

Spijker erin gemept en nu werkt het weer :D.

Daarnaast nog een leuke en misschien handige optie geïnstalleerd, ja eigenlijk niet voor een 850 want grijsplastic maargoed.


Daarna was het tijd om de felbegeerde IPD stangen geplaatst. Gelijk van mijn krakende stabistang af, echt heerlijk.

Lekker buiten sleutelen


Dat verschil  :eusa_dance:

En gemonteerd



Gelijk remblokken voor maar even vervangen :eusa_boohoo: Die hebben hun geld wel opgebracht.


Helaas uiteindelijk na ruim een half jaar bezig te zijn geweest nog steeds geen Bilstein B^dempers binnen voor de voorkant. Bestelling gecanceld en Koni STR dempers geplaatst. Mochten Bilsteins ooit toch beschikbaar komen kan ik altijd nog over, en dan hebben de Koni's niet enorm veel gekost.

Wel gelijk even getectyleerd  ;D

Hoogte is mooi gebleven.

Maar het mooiste is de upgrade van 15G conisch naar een gloednieuwe origineel Volvo 16T schuine flens turbo. Incombinatie met een grote onderhoudsbeurt, alle filters en vloeistoffen moet dit weer een heerlijke vlotte estate worden.



Stop is minder  :eusa_eh: ;)

Setje injectoren laten reinigen door Miyel.

En alles gemonteerd

Hierna alles laten afstellen op maat door Schutten en dan vanaf medio mei weer lekker toeren verwacht ik 8)

Stefan

Dat zijn leuke upgrades, Diederik! Rijdt vast een heel stuk beter zo. Wat voor veren heb je om die Koni's zitten?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Wouter1973


TBoss3

Phoa wat een mooie 850, ik ben jaloers. Heb je je oude turbo nu over? ::)
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

soumsoum

dat is nog eens een onderhoudsbeurtje
Goed bezig!!!
Volvo 855R 1996

Died850

Citaat van: Stefan op 28-03-2019 20:24:10
Dat zijn leuke upgrades, Diederik! Rijdt vast een heel stuk beter zo. Wat voor veren heb je om die Koni's zitten?
Dankje Stefan, zijn APEX veren. Deze had ik al dus vandaar.

Citaat van: Wouter1973 op 28-03-2019 20:33:54
Hee, spoiler verwijderd? :o
Nee zit er nog op. Oud sfeerplaatje ;)

Citaat van: TBoss3 op 28-03-2019 20:56:58
Phoa wat een mooie 850, ik ben jaloers. Heb je je oude turbo nu over? ::)

Thanks ;D. en ja die heb ik nog liggen maar is weinig interessants haha.

Citaat van: soumsoum op 28-03-2019 21:02:31
dat is nog eens een onderhoudsbeurtje
Goed bezig!!!
Zeg dat wel, bedankt!

cornelis-b

Mooie upgrades Died, je bent weer lekker bezig geweest met de 855 :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Mooi Died, gaaf die sway bars en die oranje koni's zijn fijne dempers hoor!
Hij staat er weer mooi bij en die 16T blijft bovenin net even fijner doorduwen  :eusa_clap:

Ben vooral benieuwd naar je ervaring met de sway bars.

volvobug

Mooi werk weer!

Waar heb je de turbo gekocht?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Silverarrow

Mooie set Koni's, ziet er goed uit icm de Comets. En een flinke upgrade qua turbo, verschil zal wel goed merkbaar zijn ;D. De oude 15G niet meer laten reviseren?

Died850

Citaat van: cornelis-b op 28-03-2019 22:03:08
Mooie upgrades Died, je bent weer lekker bezig geweest met de 855 :eusa_clap:
Dank Henk!

Citaat van: V70geRwin op 29-03-2019 09:56:42
Mooi Died, gaaf die sway bars en die oranje koni's zijn fijne dempers hoor!
Hij staat er weer mooi bij en die 16T blijft bovenin net even fijner doorduwen  :eusa_clap:

Ben vooral benieuwd naar je ervaring met de sway bars.
Ik ben ook heel benieuwd naar de swaybars. Hopelijk gaat het een beetje richting de stijfheid van mijn BMW ;D
16T heeft inderdaad lekker veel potentie en is prima voor mijn dagelijkse auto.
Citaat van: volvobug op 29-03-2019 10:22:41
Mooi werk weer!

Waar heb je de turbo gekocht?
Dankje! Turbo is een nieuwe origineel Volvo Turbo die ik op marktplaats had gevonden ;).

Citaat van: Silverarrow op 02-04-2019 18:06:26
Mooie set Koni's, ziet er goed uit icm de Comets. En een flinke upgrade qua turbo, verschil zal wel goed merkbaar zijn ;D. De oude 15G niet meer laten reviseren?
Hey Maurice, Je oude 15G inderdaad niet meer gereviseerd. Kon deze compleet nieuwe 16T niet laten gaan ;). Zijn btw geen Comets maar Meteors (16 inch) haha ;D.


de Boeing

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Stiekem toch wel wat jaloers op die koets kleur!!!

Zit er nu een soort van (rode) vloeibare pakking tussen turbo en downpipe? En is het koppel onderin nog wat bescheiden gehouden door Schutten? want dacht dat de 16T schuin al snel flink wat druk kan geven (en de standaard drijfstang tandenstokers daar niet zo van houden).

ipd swaybars hebben echt een grote impact (al moet ik bekennen dat met alleen al de voorkant ook het comfort toch wel wat afneemt, en dan moet ik de achterkant nog (steeds) plaatsen...  )

The Volvoboy

#704
Ik heb zo'n vermoeden dat Schutten prima overweg kan met een 16T schuin en witte injectoren. ;) (sterker nog, ik heb behoorlijk wat kilometers plezier gemaakt met deze setup :D )

Lekker bezig Diederik, wordt echt een serieus snelle auto binnenkort! :D Die swaybars moet ik ook maar eens op m'n verlamglijstje gaan zetten...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km