Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aloisdecroon

Ha die heb je uit veenendaal, niet ?
Stond ook nog een grijze 850 en een 960 zonder motor.

Died850

Citaat van: aloisdecroon op 10-02-2020 11:58:03
Ha die heb je uit veenendaal, niet ?
Stond ook nog een grijze 850 en een 960 zonder motor.

Yes dat klopt

Died850

#752
De V70R AWD is inmiddels gesloopt. Helaas weer een originele NL'se R minder op de wegen maar tijdens het slopen viel de staat nog meer tegen dan in eerste instantie leek qua carrosserie en leidingwerk waardoor ik er geen spijt van heb gekregen ;D.






Verder ben ik bezig geweest de S80 door de APK te krijgen die ik had gekocht voor de Elandrun. Even voor de APK en de run voorzien van dikke Columba velgen met goede banden ;). Helaas gaat de Run niet door en kwam de S80 ook niet door de APK  :laugh: ::).


Probleem is dat de CO te hoog is bij stationair. Op toeren prima.
Ik heb de Distributieriem vervangen en afgesteld volgens Volvo specificatie met bijbehorende tools. Helaas bleef het vermogen weg en bleef de foutmelding hangen van de nokkenasversteller en klopsensor.
Uiteindelijk van de sloop een andere versteller gehaald en probleem met motorstoring leek opgelost. Totdat de wagen nog meer begon in te houden en er zelfs misfires ontstonden. Alleen de melding voor klopsensor kwam terug.

Klopsensor nog niet vervangen dus dat als eerste doen zodra ik er een heb bemachtigd (2.4 170pk Denso). Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag ;D, of een sensor.

Died850

Er is (alweer) een nieuwe aanwinst. Een 854 2.5T uit 1997.

Ik ben bezig een reserve 2.3 op te bouwen met H profiel drijfstangen en verse pakkingne, keerringen etc. Toen ik met het idee begon te spelen om een 854 T-5 te bouwen. Het liefst een Onyx Green alter 1,5 met schuifdak, dit is niet helemaal gelukt en het is een Nautic Blue alter 2 uit 1997 geworden ;D. Deze 854 is van Fust850 hier op het forum geweest en stond onlangs te koop. Kon het niet laten om er een mailtje en vervolgens een bezoek aan te wagen om uiteindelijk te kopen. De uitvoering, opties en optische zeer nette staat (zeker voor mijn doen qua auto's kopen) deden de knoop doorhakken. Het feit dat er een 2.5T met motronic 4.4 inzit helpt ook voor de ombouw qua gemak. Het is nu alleen nog een automaat en moet uiteindelijk een handbak worden. De automaat schakelt echter prima dus kan mooi op reserve voor mijn 855.
De koppakking of het blok was waarschijnlijk gescheurd en zal dus vervangen moeten worden. Ik heb er nu net geen 200km mee gereden en de wagen rijdt heerlijk. Verlies op dit moment ook geen KVS (water ;)) maar het is een grote mayonaise bende. Allicht is alleen de warmtewisselaar kapot in de radiateur.



Het houten stuur had ik nog liggen en past perfect bij het interieur, al is de match niet helemaal 100% :D


Verder een begin gemaakt met het donor blok uit elkaar te trekken. Exploded view.


De S80 gaat zoals het er nu naar uitziet gedemonteerd worden. Kan mooi de versnellingsbak aan de 854 doneren en allicht de rest aan andere liefhebbers.
Plan is dus om te kijken waar echt de mayonaise in het KVS tankje door wordt veroorzaakt en dan te kijken of motorwissel nodig is of dat de 2.5T gekieteld en omgebouwd naar handbak kan worden. In dat geval zal de 2.3 die ik aan het opbouwen ben dienst doen als reserve blok voor wanneer de 855 of de 854 de geest geeft ;D. Vorderingen zal ik blijven posten.


Alsof ik nog niet genoeg projecten had ook een BMW F650 gekocht die wat aandacht verdient. Een rode uit 1996, dus matcht goed met mijn rode E36 uit 1996 ;). Hoef nu alleen nog de banden, voorvork keerringen en de olie+filter te doen en dan kan ik er weer mee rijden.


Tot slot nog nieuwe banden laten monteren onder de 855, zijn Goodyear's geworden. Samen met de 854 op de foto gezet terwijl de airco leeg werd gehaald voor de motorwissel.


Jankooo

Zo, jij bent nog even goed los gegaan de rest van de dag gisteren zo te zien....
Mooie collectie voertuigen!
En nog bedankt voor je grondige inspectie en adviezen, heeft me enorm geholpen!

fust850

Mijn oude trouwe blauwe Roffeltje wordt vertroeteld zie ik!  :eusa_clap:
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

Wouter1973

Blijf die foto's delen. Ik vind je 855 echt een mooi ding. En een kleine geruststelling als ik inzoom op de foto's, ik zie bij jou ook heel iets roest op de achterklep en wat plekjes bij de achterbumper ;-) Maar prachtig ding om te zien!

Died850

Citaat van: Jankooo op 04-05-2020 22:53:43
Zo, jij bent nog even goed los gegaan de rest van de dag gisteren zo te zien....
Mooie collectie voertuigen!
En nog bedankt voor je grondige inspectie en adviezen, heeft me enorm geholpen!
Dankje en graag gedaan!

Citaat van: fust850 op 02-06-2020 18:21:03
Mijn oude trouwe blauwe Roffeltje wordt vertroeteld zie ik!  :eusa_clap:
Zeker weten! ;D

Citaat van: Wouter1973 op 03-06-2020 10:50:45
Blijf die foto's delen. Ik vind je 855 echt een mooi ding. En een kleine geruststelling als ik inzoom op de foto's, ik zie bij jou ook heel iets roest op de achterklep en wat plekjes bij de achterbumper ;-) Maar prachtig ding om te zien!
Thanks en zal ik doen. Is zeker geen beauty meer qua lak mijn 855. De 854 ziet er aanzienlijk beter uit ;).

Died850

#758
Ondertussen 2 weken vrij gehad dus even wat stappen kunnen zetten.

Als eerste moest de S80 het veld ruimen. 0,0 animo uiteraard dus moest gesloopt worden. Tevens heb ik de M56 bak die erin zit nodig voor mijn 854 project ;D.
Nadat ik een S80 met 850dkm een stuk netter heb kunnen maken door mijn front daar op te zetten de bruikbare delen eruit gehaald en de rest naar de sloop gebracht. Ideaal een heftruck..  :eusa_whistle:


Daarna toch een poging gedaan het 2.5t blok te redden. Ik had een idee dat potentieel de oliekoeler kon lekken wat de mayonaisse in het KVSvaatje zou verklaren. Echter werden de koelslangen bij ontluchten keihard dus toch maar de moed opgegeven voor het 2.5t blok. Wel een mooie nieuwe radiateur erin  :eusa_dance:.


Dus een begin gemaakt met het demonteren van het 2.3 blok uit de V70R AWD. Mooie basis aangezien deze nog nooit open was geweest.


Echter zat de gang er zo lekker in dat binnen no time de drijfstangen er naast lagen om de schade die het blok had te inspecteren.

Ja die lagers hadden hun beste tijd wel gehad..

Twee krukassen even met elkaar vergeleken.


En het zooitje ingeladen voor meten en vervolgens revisie, ideaal zo'n 850 estate... Ik laat het draaiende deel opbouwen door het revisiebedrijf om vervolgens de rest zelf op te bouwen. Heerlijk om te doen vindt ik.


Exacte specs voor de 854 heb ik nog niet maar in iedergeval wil ik een B4 Bilstein onderstel zonder verlaging en wordt het uiteraard een handbak. Ben dus nog opzoek naar een 850(!) pookknop met mechanisme, pedalen set met hoofdcilinder en een standaard vliegwiel.
Koppelingsplaat wordt een SACHS performance en de bak een normale M56. 18T schuineflens met C70 Downpipe en witte injectoren. Bedoeling is om de wagen optisch standaard en chique te houden maar intern wat opgepept  ;D. Echter moet er zo min mogelijk van te zien zijn.  :angel:

Mocht iemand deze delen hebben liggen dan hoor ik dat graag!
- 850 pookknop met mechanisme en hoes
- handbak pedalenset met hoofdkoppelingscilinder
- Schuineflens (C70) downpipe
- Standaard vliegwiel (10V oid)

Stefan

Citaat van: Died850 op 07-06-2020 15:39:45
Twee krukassen even met elkaar vergeleken.

De linker is uit een B5234T, neem ik aan. uit wat voor blok komt die rechter Krukas? Die ziet er een stuk lichter uit. Is er een groot gewichtsverschil tussen die 2?
Ik vind het een mooi ding om te zien ook  :eusa_shifty:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

)()()sT

Ik gok dan dat die andere uit de 850 komt? 2.5T?
Lekker bezig Died!

Stefan

Citaat van: )()()sT op 07-06-2020 18:11:50
Ik gok dan dat die andere uit de 850 komt? 2.5T?
Lekker bezig Died!
Vandaar de vraag Joost, het kijkt wel een race krukas  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

de Boeing

lekker bezig, heerlijk ook zo veel plek om al die project auto's te stockeren.

En bizar klein heftruckje om volledige S80 ff te op te tillen?!

Kon je bij dat 2.3 blok de drijfstanglagers al horen? (of was dat niet de rede dat ie stuk was)

Died850

#763
Citaat van: Stefan op 07-06-2020 17:26:15
De linker is uit een B5234T, neem ik aan. uit wat voor blok komt die rechter Krukas? Die ziet er een stuk lichter uit. Is er een groot gewichtsverschil tussen die 2?
Ik vind het een mooi ding om te zien ook  :eusa_shifty:
Klopt, rechter krukas komt uit een beetje aangepast donorblokje  :eusa_drool:.

Citaat van: )()()sT op 07-06-2020 18:11:50
Ik gok dan dat die andere uit de 850 komt? 2.5T?
Lekker bezig Died!
Thanks! en haha zou mooi zijn als die krukas uit een 2.5T komt. Nee is beoorlijk bewerkt, de revisieman was onder de indruk ;).

Citaat van: de Boeing op 07-06-2020 18:52:58
lekker bezig, heerlijk ook zo veel plek om al die project auto's te stockeren.

En bizar klein heftruckje om volledige S80 ff te op te tillen?!

Kon je bij dat 2.3 blok de drijfstanglagers al horen? (of was dat niet de rede dat ie stuk was)
Haha ja zeker fijne plek! En het motorblok was uit de S80 met bak dus dat scheelde veel gewicht. Die heftruck wordt wel eens vaker belast ;D, werkt perfect op deze manier al een paar keer gedaan.

En ja ik kon inderdaad bij dat 2.3 blok de lagers al horen. Al was het geen continue geklop, maar wel duidelijk. Voor wie het aan druft te horen ;D: https://youtu.be/W43d7_VP4JA

de Boeing

Valt nog mee toch?

Dit was bij mij:

https://vimeo.com/428950910
(klinkt gelukkig maar een beetje erg?!)