Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Citaat van: de Boeing op 14-06-2020 12:13:01
Valt nog mee toch?

Dit was bij mij:

https://vimeo.com/428950910
(klinkt gelukkig maar een beetje erg?!)


Oke jij hebt gewonnen haha ;D.

Died850

#766
Flinke foto update tijd ;D.

Het is de afgelopen zomer weer een komen en gaan geweest op Volvo (auto) gebied bij mij.

Deze zomer zat ik voor werk in Polen waar ik heb kunnen genieten van het land zelf, maar ook vooral van hun auto cultuur. Het is net alsof je 15 jaar terug in de tijd gaat qua auto's op de weg in Nederland. Heerlijk al die oude 850 TDI's die je daar nog ziet rijden :D.

Tijdens mijn werk in Polen kreeg ik een V70 N 2.4D aangeboden. Aangezien mijn belachelijk lage bod werd geaccepteerd moest ik deze dus wel kopen. Met dank aan Koen bij mijn opslag neer gezet.

Deze V70 is de meest gore auto die ik ooit heb gekocht  :-X. De asbak wilde niet meer sluiten. Ik zal verdere detail foto's besparen  :eusa_shifty:.

Uiteraard even proffesioneel laten uitdeuken...


Gelukkig kon ik halverwege mijn werkzaamheden in Polen een week verlof krijgen om het wagenpark op orde te krijgen thuis. De V70 dus goed schoongemaakt en nog een S80 2.4T gekocht die ik ook aangeboden kreeg terwijl ik in Polen zat. Het houdt niet op, niet vanzelf... Aangezien ik een zwak blijf houden voor oude fase 1 perenkisten van een S80's ook een bod gedaan en dus overgenomen.
Dat was na een zelfde grote schoonmaak eigenlijk een best leuk ding.



Vervolgens kreeg ik een appje van iemand die letterlijk een gat in het blok had gereden van zijn V70XC en die had met enige spoed een auto nodig. Een inruil voorstel gedaan op mijn V70N 2.4D en de deal was rond.
Gelijk de S80 aan het werk gezet om te kijken of het een beetje goed rijdt.

Ging perfect...  :laugh: :police: De XC is gesloopt.

Na mijn periode in Polen de BMW weer even uit de schorsing gehaald. Wat blijft dat ding leuk  :eusa_drool:. Helaas niet meer naar de Ring geweest ivm de corona maatregelen de laatste weken.


De laatste weken bezig geweest met de  854 klaar te maken. Blok gedemonteerd en schakelpook met pedalen geplaatst. Zal los nog even een verhaaltje tikken over hoe ik het middenconsole heb aangepast van automaat naar handbak zodat je je inleg kan behouden.
Alle sedans op een rij



Tussen de werkzaamheden door nog mijn Alfa 164 naar een nieuwe stalling gebracht in het hoge noorden. Om te vergeten maar niet te verliezen.  ::).
Rit ging erg lekker. Helaas was er een fuik waarbij alles met lading van de weg werd gepikt. Aangezien de S80 lekker soepel in de achtervering is viel ik natuurlijk erg op  :police:.

Gelukkig was alles uiteindelijk in orde. Op een niet werkend remlicht na...

De 855 heeft nog mogen pronken op Volvo Drive Treffen dit jaar wat naar mijn mening een zeer geslaagd evenement was ondanks de omstandigheden.
Wat blijft ie dik om te zien rijden  :eusa_drool: :angel:

Een keer iets geks gehad waarbij na lang stilstaan mijn stoel ineens heel raar stond (tijdens de warme dagen). Was ook niet meer te verstellen. Gelukkig hielp het door even de stekker los te halen en weer vast te klikken..

Ook nog een foto gemaakt met pak m beed 16 jaar verschil. Leuk voor in de boeken.


De 855 is nu geschorst, voor de winter periode zal ik de S80 gebruiken om de 850 te sparen.

Died850

Voor het ombouwen van je automaat middenconsole naar een handbak middenconsole zonder je inleg te verliezen heb je een inleg nodig van een handbak.

Uit deze handbak inleg slijp je de houder voor de pookhoes.


Na bewerken kan deze in het gat worden gelijmd van je automaat middenconsole.



En klaar is kees ;D


Ik heb een 3D model gemaakt van het uit te slijpen onderdeel en zal zsm de link naar de DWG file hier plaatsen. Dan kun je het zelf 3D printen en hoef je er geen middenconsole voor op te offeren.

)()()sT

Goed bezig en wat een leuke foto van jezelf! 8)

Deed de pliesie niet moeilijk over trekgewicht etc...?

Wouter96

Veel gedaan! Ben echt heel benieuwd hoe de 854 gaat worden..

Zoepertje

Leuke update Diederik! Goed om te zien, dat je de youngtimers van alle merken op de weg houdt! :eusa_dance:

de Boeing

#771
Haha, zalig die foto van u! met 16j verschil

Gadver die peukenbak?!

En je gouden wannabe R:  :eusa_drool: :eusa_drool: je interieurtje kan wel eens een scheerbeurt gebruiken (en leer een paar sessies voedingscrème)  ;D

TBoss3

Toffe foto's weer natuurlijk! Was leuk je te ontmoeten op Volvodrive Treffen.
Vraagje: wat is dat, linksonder op jouw dashboard? Onder de dubbele luchtroosters.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Died850

Citaat van: )()()sT op 04-10-2020 12:10:17
Goed bezig en wat een leuke foto van jezelf! 8)

Deed de pliesie niet moeilijk over trekgewicht etc...?
Thanks! En ja politie deed zeker moeilijk over overgewicht.... Maar ik had zelf al wel berekend dat het net aan zou moeten kunnen. Na lang rekenen met de agent kwamen zij daar ook achter XD. Ik zou nu ook niet snel meer een P80 platform op een ambulance achter een P80 platform durven hangen..

Citaat van: Wouter96 op 04-10-2020 13:47:52
Veel gedaan! Ben echt heel benieuwd hoe de 854 gaat worden..
Hahah me2

Citaat van: Zoepertje op 06-10-2020 12:49:42
Leuke update Diederik! Goed om te zien, dat je de youngtimers van alle merken op de weg houdt! :eusa_dance:
Ja dat houdt dat leasegrijze Nederlandse wagenpark een beetje kleurrijk XD

Citaat van: de Boeing op 06-10-2020 21:01:53
Haha, zalig die foto van u! met 16j verschil

Gadver die peukenbak?!

En je gouden wannabe R:  :eusa_drool: :eusa_drool: je interieurtje kan wel eens een scheerbeurt gebruiken (en leer een paar sessies voedingscrème)  ;D
Ja was wel grappig om die foto te maken en naast elkaar te zetten. Die peukenbak was wel het ergste denk ik maar de rest van het interieur was vergelijkbaar.
En ondertussen is het interieur weer helemaal gereinigd en het leer behandeld. Alleen inderdaad nog eens het alcantara scheren.

Citaat van: TBoss3 op 06-10-2020 21:16:29
Toffe foto's weer natuurlijk! Was leuk je te ontmoeten op Volvodrive Treffen.
Vraagje: wat is dat, linksonder op jouw dashboard? Onder de dubbele luchtroosters.
Dankje Teun en insgelijks. Dat daar onder is een Stinger Card, al gebruik ik het nog zelden met Flitsmeister.

volvobug

Je bent er maar druk mee. ;)

Citaat van: Died850 op 04-10-2020 11:48:17
....
Ook nog een foto gemaakt met pak m beed 16 jaar verschil. Leuk voor in de boeken.
....

Dat is natuurlijk wel heel erg leuk zo  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

De vrije dagen zo voor de kerst even goed benut.

Het begon een maandje voor kerst met het revisieblok. Deze bleek ooit iets te enthausiast een koppeling/vliegwiel wissel te hebben gehad in het verleden met desastreuze gevolgen..



Die kon ik dus weggooien. Ondertussen had ik besloten voor mijzelf dat het of een direct lopend blok moest worden wat erin ging, of de auto werd in delen verkocht.  :evil:
Aangezien ik al behoorlijk ver in het project was met onderdelen kopen er maar voor besloten nog een maal naar een T-5 blok te zoeken. Het moest dus een complete auto worden aangezien ik graag even goed met het blok wilde rijden. En ineens ston er een 855 T-5 te koop  ;D.



In eerste instantie een leuk ding om te zien met goede opties. Echter qua rijden en wegligging was het diep triest... Maar het blokje liep best lekker en de bak schakelde goed door  :eusa_dance:. Dus geen spijt gehad van de demontage.
Zo was ie compleet binnen en kaal naar buiten.



Nadat ik alle zooi van de demontage een plek had gegeven begonnen met het blok schoon te maken en mijn nieuwe delen zoals keerringen, ontsteking, koppeling enz enz te plaatsen. Een klusje wat genoeg voldoening geeft  8).
Keerringen eruit en distributie moet nog op tijd gezet worden, deze stond iets wat afwijkend.



Ik had al veel losse schroef onderdelen van het motorblok schoon klaar liggen, dus omzetten die handel!



Klaar voor de bak.



En er weer in.



Na de kerstdagen weer verder met opbouwen. Hopelijk zijn dan ook alle vloeistoffen en laatste onderdelen binnen. Dan kan ik daarna aan het onderstel beginnen  :eusa_drool:.


Wouter96

Lekker opgeschoten! Wordt een leuke auto.

Vulk


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850