huilen automaat v70R AWD normaal?

Gestart door abe, 18-11-2004 14:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

abe

mijn auto maakt een huilend/ fluitend geluid bij het optrekken in de eerste en tweede trap. vooral 's morgens na koude start is dit goed te horen als je wegrijdt. Is een normaal verschijnsel bij deze auto's, of hebben julie dit niet?
Weet niet of dit geluid uit de automaat komt of de aandrijving.

mr T

Is het niet de turbo die je hoort?
enne, wel rustig wegrijden met een koude motor hoor ;)
Gr. Marcel

thuur

Citaat van: abe op 18-11-2004 14:11:10
mijn auto maakt een huilend/ fluitend geluid bij het optrekken in de eerste en tweede trap. vooral 's morgens na koude start is dit goed te horen als je wegrijdt. Is een normaal verschijnsel bij deze auto's, of hebben julie dit niet?
Weet niet of dit geluid uit de automaat komt of de aandrijving.


Als een bak met tandwielen 'huilt' duidt dat op slijtage. Als het echt de bak is kun je overwegen om de automaat te spoelen.

Maar ben daar dus eerst zeker van. Gaat de frequentie gelijk op met het toerental?

Gr 8)

abe

nee is niet de turbo, ik rijd altijd rustig weg trouwens. eerst rustig warm rijden. het gefluit/gehuil komt uit de automaat of aandrijving.
mijn vraag is of alle R AWD automaten dit doen of moet ik me zorgen gaan maken?

abe

gezien de topic vieeeeeeuwwwwwwww uit technisch onderhoud, zou het toch de wastegate kunnen zijn, kan me dat eigenlijk niet voorstellen , maar zal er eens op letten.

thuur

Citaat van: Ludo op 18-11-2004 14:31:56
Citaat van: thuur op 18-11-2004 14:27:00
Als een bak met tandwielen 'huilt' duidt dat op slijtage.
die doet dan niet enkel bij koude motor.

Ja idd  :-[ je hebt gelijk.. :-X

Gr 8)

BenC70ES

#6
Zou 't kunnen dat je 't gehuil van die koude turbo sneller hoort bij een automaat...?

Ik hoor 't bij de mijn maar een heel klein beetje... (160 000km) maar bij die van mijn ouders hoor je 't heel duidelijk, met amper 35 000km, dus slijtage sluit ik uit  ;)

of is het ook de ene turbo tegen de andere...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

abe

nieuwigheid zou kunnen de auto heeft nog maar 42.000km gelopen, in dat geval zou het een goed teken zijn