Marrrcel + 850R

Gestart door marrrcel, 04-10-2013 22:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Ferrita kan ik je niet aanbevelen. Ik heb hem al een jaar of 5 onder de V70R en warm is ie echt luid.
De 850 heeft een dubbele uitlaat van (ik denk) Simons en die is toch stiller, terwijl ik me meen te herinneren dat die dubbele vaak nog luider zijn dan een enkele. Iets op maat is een goeie optie.

marrrcel

#121
Citaat van: Spin! op 08-11-2019 08:18:42
Hi Marcel, goed weer van je te horen. Laatste ontmoeting was niet zo leuk, dat was het afscheid van Dirk. Nog steeds raar dat hij er niet meer is.

Ja. Het went niet dat Dirk er niet is, maar het is toch heel bijzonder dat na dik 2 jaar afwezigheid van mij op het forum meerdere forummers klaar staan om mee te denken.

Citaat van: maartendeb op 08-11-2019 14:37:59
Ik denk dat ik dat was :)

Inderdaad! Ik heb met veel plezier jouw blog gevolgd!

Citaat van: volvobug op 08-11-2019 15:21:45
Uitlaatje van de dealer voor de 10-kleppert:

Ik ga het meenemen in mijn overwegingen.

Citaat van: )()()sT op 08-11-2019 16:56:00
Ferrita kan ik je niet aanbevelen. Iets op maat is een goeie optie.

Dat is waardevolle info voor mij. Momenteel rijdt mijn vrouw het meeste met de R en is het de gezinsauto, dus het moet  niet te luid zijn. Ik heb onder de Mini Cooper S een Milltek uitlaat met extra stille 2e demper, maar die laat zich ook behoorlijk horen vind ik. 

Ik denk dat het kiezen wordt tussen custom of dealer.

volvobug

Je kunt ook voor een (rvs) dubbele Simons gaan. Die wordt in het algemeen wat minder lawaaierig gevonden als Ferrita maar hij veroorzaakt zo rond de 2.500-2.700 toeren een behoorlijke brom in het interieur, zeker onder een estate met zijn rijdende klankkast.
Je moet dan alsnog aan de slag met oplossingen als dit:



of dit:



of dit:



om de brom terug te dringen naar een acceptabel niveau, ook al zal dat voor iedereen anders zijn wat acceptabel is.

Stationair heeft zo'n Simons wel een heerlijk sonoor geluid. Ik start sinds hij eronder zit altijd met de deur open  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Leuk je weer terug te zien op het forum Marcel, ik had onder mijn 855R een uitlaat laten maken door Jelmer en daar zat net voor de achteras een freeflow demper tussen van Simons, deze was in de plaats gekomen voor de standaard "koekenpan" maar wel met de originele kat, dit gaf een mooi geluid bij normaal rijden en zeker geen gedreun op de snelweg. Bij flink op het gas gaan was hij wel hoorbaar maar ook zeker niet hinderlijk.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

https://youtu.be/gp8-J2rUkJM

Heb net ook even glimlachend staan luisteren nu ik de 850 voor winterslaap geparkeerd heb. Mooi geluidje hoor 8)

(Beetje crappy op de phone)

razorx

Citaat van: maartendeb op 08-11-2019 14:37:59
Ik denk dat ik dat was :) Ik heb destijds inderdaad een nieuwe uitlaat bij de dealer gehaald en was niet echt onder de indruk van de kwaliteit. Het ding woog een stuk minder dan dat er onder vandaan kwam en was behoorlijk geknepen rond om de demper. Kreeg hem er ook niet lekker over de achteras, auto was verlaagd dat wel.



Zag dat Yits ook net een nieuwe heeft, dan heeft hij wellicht ook recenter inzicht in de kwaliteit? https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1802393.html#msg1802393

Hierna trouwens een RVS uitlaat laten maken bij JMTuning. Zij kunnen hem zo stil maken als je wilt (gebruiken eigen ontworpen dempers die niet dreunen).

Ik heb nog niet de zin gevonden om hem te monteren ;) . Wellicht dat het weer daar wat mee te maken heeft.
De mijne komt van Winparts maar zou gelijk zijn aan wat de dealer levert. Gezien de overeenkost met jullie plaatjes geloof ik dat ook.
De afwerking is zeker niet slecht.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

marrrcel

Citaat van: )()()sT op 09-11-2019 16:44:46
https://youtu.be/gp8-J2rUkJM

Heb net ook even glimlachend staan luisteren nu ik de 850 voor winterslaap geparkeerd heb. Mooi geluidje hoor 8)

Mooie symfonie

Citaat van: arjenT5R op 10-11-2019 11:16:59
Welkom terug!
Dank!
Ik ga het blogje weer behouden. De hobby is te mooi om niet te delen en mee te lezen met de andere projecten.

Razorx en cornelis-b, dank voor jullie antwoorden. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. Omdat de R het dagelijks vervoer van mijn vrouw is geworden en de gezinsauto kies ik voor een stille uitlaat. Daarbij komt - lekker banaal - dat de Bosal via Winparts  heel gunstig geprijsd is.

Ik zal laten weten hoe het gevecht gaat worden om hem langs de achteras te krijgen.