Hoi!

Gestart door vincent-mk1, 23-10-2013 22:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

henry classic v70

Het zal weinig invloed hebben op de waarde van de wagen, een liefhebber wil het graag origineel houden terwijl de ander gewoon een oud hok ziet wat niet veel mag kosten.
Als je zoiets gaat doen is het alleen "rendabel" als je er nog een hele tijd (4-5 jr) mee wilt gaan rijden..anders kun je beter op zoek gaan naar een goeie T-5 die eventueel wat onderhoud nodig heeft. 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Boeijke

Verschil is nog best groot in materiaal.
Gewone ombouw alleen de motor. Rest kun je gewoon gebruiken.

Naar T-5. Motor, kabelboom, ecu, turbo+toebehoren, downpipe. eventueel de bak en de assen.

dielie850

Citaat van: henry classic v70 op 30-10-2013 16:09:17
Het zal weinig invloed hebben op de waarde van de wagen, een liefhebber wil het graag origineel houden terwijl de ander gewoon een oud hok ziet wat niet veel mag kosten.
Als je zoiets gaat doen is het alleen "rendabel" als je er nog een hele tijd (4-5 jr) mee wilt gaan rijden..anders kun je beter op zoek gaan naar een goeie T-5 die eventueel wat onderhoud nodig heeft. 
Klopt!
Voor mij is de wagen misschien 3x zoveel waard geworden maar voor een ander is het gewoon een koekblik ;D
Ik heb het bij mij ook gedaan met het oog op dat ik nog jaren met de auto wil blijven rijden want anders leg je er gewoon een paar maandsalarissen op bij.
Mijn ombouw heeft alles bij elkaar dus donor auto, materiaal en aanpassingen, stage 0, en uren zon schrik niet 3000 euro gekost en nu zitten de kleprubbers er aan te komen :'(
Denk er goed over na of de auto het wel waard is en hoelang je hem wilt blijven rijden.

vincent-mk1

Heb mn besluit genomen,..er komt een b5252s motor weer in. Daarnaast gaan we opzoek naar een mooie T5 of T5R.. 

groet!! en bedankt voor zover allemaal!!

Vincent

vincent-mk1

#49
tja,.. ben weer een auto rijker!  Hij kwam op mn pad 850R 1996 at... en kon m niet weerstaan!  Ook met dank aan de Gerco , hij heeft het voor-onderzoek op zich genomen " blauwe roffel" !





grijzev70tdi

Mooi :)

En de V70?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

vincent-mk1

zal worden gemaakt

hertogjan6

Dat is die..die voor een stikkie te koop stond ?

Alle v70 plaatwerk naar de 850 ombouwen  :eusa_shifty:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Sbv

Daar zit mijn automaat bak in van de overleden S70r.

ThuurC

Ziet er best aardig uit! Ben jij de nieuwe R-redder?  ;D

V70geRwin

dat is een mooie stap vooruit!
veel plezier met de t-5r!

vincent-mk1

Citaat van: Sbv op 08-11-2013 20:05:17
Daar zit mijn automaat bak in van de overleden S70r.

had ook al het idee dat er een andere bak in zat... en wellicht andere motor...Want deze walmt absoluut niet en loopt mooi rond (hoe check je dat?)  Hoeveel had de bak toen gelopen?... en wanneer was dat?  Probeer de historie te achterhalen,... zitten nl wel allerlei rekeningen bij ,.Maar geen boekjes!  Heeft een potentiële koper gestolen...volgens de verkoper.

Persoonlijk vind ik automaat niet zo fijn rijden,... ombouw van AT naar MT... Wie heeft daar ervaring mee....???





henry classic v70

Citaat van: vincent-mk1 op 09-11-2013 11:32:30
Persoonlijk vind ik automaat niet zo fijn rijden,... ombouw van AT naar MT... Wie heeft daar ervaring mee....???

Joost ;D   > (J()()st)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vincent-mk1

#58
Citaat van: ThuurC op 08-11-2013 20:17:34
Ziet er best aardig uit! Ben jij de nieuwe R-redder?  ;D

Mbt dit exemplaar wel...tenminste. Haal m maandag op,.. want er komt nog een nwe voorruit in. (heeft eigenaar geregeld,.. zat een beste barst in) Spoiler moet opnieuw gespoten worden, en bovenaan achterklep ,..aan de rand,..zit roest. Motorkap aan de onderkant onder bij de grille,  ook beetje roest. Linksvoor ruitenwissertje is defect.
Dan wil ik hem weleens op de brug zien. Ben benieuwd wat er nog meer aan moet gebeuren.


Wat me bij het proefrijden wel opviel,..is natuurlijk de ABS lamp..  , de TRACK lamp (af en toe ging de Track uit,.. )  

Airco : links kwam er warme lucht uit,..terwijl in het midden en rechts steenkoud was..  Auto aan de kant gezet,..even motor stop gezet,.. weer gestart,..weg was het probleem...???  Vastzittende klep oid?? geen id..
Voor de rest ; geen trillingen of andere vreemde geluiden..  Remt goed,.. trekt niet naar 1 kant oid...
Wanneer ik de facturen heb,..zal ik eea wel posten hier,.. Er is wel veel onderhoud aan gepleegd ,..

Silverarrow

Deze heb ik van de week nog uitgebreid bekeken op marktplaats, mooie wagen en veel plezier ermee!