Auteur Topic: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!  (gelezen 52791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3080
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #420 Gepost op: 08-09-2020 21:59:28 »
Overschakelen vanaf koud duurde veel te lang, de 4.6KOhm NTC ghettofix was failing, de weerstand veel te hoog. Zal vast niet langdurig geschikt zijn voor het milieu onder de motorkap.
De R is al weer in de maand dus de nieuwe LPG KVS sensor gemonteerd. Klusje van niks, maar daarna getrakteerd op fijne storingsmeldingen welke er niks mee te maken hebben.

- Rembekrachtiging service vereist.
- Motormanagement service vereist.

VDash er maar eens bijgepakt, een hele waslijst gewist. Zie wel wat er terug komt.

Nee, dan de 10V. Bullet-proof.
--
Autogas Inside . . .

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19045
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #421 Gepost op: 09-09-2020 08:20:02 »
Hoe is het met olie verbruik van de XC al oorzaak gevonden ?
Soms is oud(er) zo gek nog niet, zit minder op en kan dus ook minder kapot gaan

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3080
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #422 Gepost op: 26-09-2020 13:14:08 »
- Rembekrachtiging service vereist.
- Motormanagement service vereist.

VDash er maar eens bijgepakt, een hele waslijst gewist. Zie wel wat er terug komt.

Beide, Zie foto, maar de "Rembekrachtiging service vereist." heb ik al gevonden denk ik...
Stekker van sensor rembekrachtiging: Zie foto. Vervangen door een sloopexemplaar.

ECM-400C zie ik in VDASH als "Fuel tank system, leakage" maar in Vida meldt die zich als " Three-way catalytic converter efficiency, bank 1, Signal too high."
Mijn Google-fu geeft ook mixed results.


« Laatst bewerkt op: 26-09-2020 13:52:41 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3080
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #423 Gepost op: 26-09-2020 14:35:40 »
Camshaft control nog mis. Verdenk overigens nu iets anders.
Ik heb permanent 5° Exhaust Camshaft adaption, kan deze een tand verkeerd staan na de distributiewissel?

Hmmm....

--
Autogas Inside . . .

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33964
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10538
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #425 Gepost op: 30-09-2020 12:12:16 »
Met Vida

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #426 Gepost op: 30-09-2020 12:15:55 »
Dat nokkenas een tand verkeerd staat?

Distributie kap eraf, dan de krukas op nul zetten:


en dan kijken of de 2 nokkenassen op tijd staan:


met behulp van de 2 nokjes die in het achterdeel van de distributiekap zitten

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.msg1666088.html#msg1666088

Met motor in auto ook mogelijk maar welliswaar iets moeilijker...


KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10538
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #427 Gepost op: 30-09-2020 15:21:32 »
Hiermee ga je er van uit dat de tandwielen niet los zijn geweest.
De procedure wordt anders als je ook de tandwielen t.o.v. de nokkenas moet timen.

In Vida kun je de hoekverdraaiing zien die toegepast wordt op de verstellers. In de specs zou je moeten kunnen vinden welke waarde dit behoort te zijn. Mocht deze te groot zijn, krijg je wel een foutcode.

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #428 Gepost op: 30-09-2020 15:45:51 »
Nokkenassen inderdaad op tijd zetten (en blokkeren), daarna de poelies op merkteken vast zetten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #429 Gepost op: 30-09-2020 15:52:19 »
Idd en de methode die in mijn blogpost beschreven staat geld ook voor motoren met dubbele CVVT koppen (latere types RN...)

De eerste CVVT types (enkel op uitlaat?) hadden ook een preloaded CVVT kop met een veer erin dacht ik(hoe je die initieel moet afstellen weet ik niet)

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3080
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #430 Gepost op: 30-09-2020 23:46:30 »
Bedankt voor de info. Dit gaat mijn skills vrees ik te boven.
Ik dacht even simpel aantal tanden te tellen (17?) tussen beide merktekens op de tandwielen vd nokkenassen, maar er zit dus nog van alles variabel achter/onder.

Verder denkende: tandwiel nokkenas heeft 42 tanden. 1 tand verkeerd = 360°/42 = 8.6° verkeerd.


« Laatst bewerkt op: 01-10-2020 00:01:56 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .