Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855T5+

#30
Citaat van: marrrcel op 01-11-2013 11:32:19
Citaat van: 850T5 op 31-10-2013 21:32:35
Heb je dark grey verf al? Ik heb voor dat kleine beetje voor je stuur wel voor je over hoor!

Het stuur is niet dark grey, maar zwart als ik me niet vergis. Grijze verf heb ik, dus je kunt een x naar Nijmegen komen voor een likje grijs voor je stuur.
Dat is een stuk dichterbij  ;D
Overigens is het een "common misunderstanding" dat Volvo zwart geleverd heeft in enige 850, kijk hier maar eens:
het heet altijd grafiet grijs (ook in de 850R MY96), ook wel bekend als dark grey, zelfs gewoon grijs (!), maar nooit zwart.
Ik ben het wel met je eens dat sommige delen er bij eerste inspectie als zwart uitzien, zoals het stuur en sommige lederen interieursets,
en daarom velen dat zwart noemen, maar is het dus niet. :eusa_wall:
Gezeur om niets, ik weet het, maar er is dus geen verschil tussen grafiet grijs en "zwart". :angel:
De kleur verf die ik heb is die van het grafiet grijs van de T-5R lederen delen van de stoelen.
Ik ga dat ook gebruiken om mijn stuur te verven (t.z.t., want nog niet echt nodig).
Volvo: Mutatis Mutandis

blauweroffel

Remmen maken een raar geluid...
Het is alsof er een ribbel op de remschijven zit: bij het remmen hoor ik een schavend/bonkerig (bonk-bonk-bonk)geluid. Het is volgens mij aan de achterkant. Alle schijven en blokken zijn vervangen.
de voorste vlak voor de zomer en de achterste zitten er nu 3/4 jaar op.

Wie t weet mag t zeggen

BR

volvobug

Steentje tussen het profiel van de banden?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

855T5+

Citaat van: Lunadust op 20-11-2013 20:41:28
Veertje op de remblokken gebroken/weg?
Of mogelijk verkeerd om gemonteerd? (binnenste buiten, geloof me, met moeite kan het...), of een pen los? Klinkt als het ware als stuiterend remblok, dus teveel speling ergens.
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Hoe is het met je Volansen? Al een foto?
Volvo: Mutatis Mutandis

twotone

En gewoon compleet stoppen met remmen? ;D Misschien dat de schijven krom zijn? Hoewel ik me kan voorstellen dat dit vooral voelbaar is ipv hoorbaar..

Hoor je 't alleen als je remt, of continu? 't zou namelijk net zo goed de handrem kunnen zijn waar iets aan mankeert. Ik zou zeggen trek 't wiel eraf en kijk er eens goed naar ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

blauweroffel

Thx voor de tips allemaal.
Ik ga de wielen er af halen. Want ik heb vorig jaar ook de handremschoenen vvervangen.
Hou jullie op de hoogte.

De volans liggen in de opslag......heb de wintersloffen er onder gezet.
Heb er geen fofo van gemaakt.......

BR

blauweroffel

Ok volgende gedaan:

R stuur gemonteerd. Mn originele was/is nog erg goed en mooi. Dit R stuur is aan de bovenkant ietsje ruw.

De achterwielen eraf en remmerij bekeken en ook de handremschoenen en veertjes.
Als leek zag ik geen rare dingen  ;D

Toen mee gereden en tijdens het rijden de handrem zacht aangetrokken: een vreselijke herrie/geschraap......
handrem weer los en nog een keer, zehfde herrie.
Het remmen bleef met hetzelfde effect: een bonkig geluid achterin, als of er een bobbel op de schijven zit.
Wel leek het iets afgenomen.

Daarna nog een keer de handremtruc: nu hoorde je de schoenen schaven zoals dat hoort.

Verder zoeken dus

BR

Mike H.

heee, ziet er goed uit je blog,
ik heb bij jou die volans gekocht 2 weken geleden. weet je nog.
ga ze opknappen en dan komen ze er van het zomer onder.

blauweroffel


schiet mij maar lek..........
In mn oude blog ook veel over de rode N geschreven. (lpg problemem)
Korte samenvatting van het probleem:
Auto start op gas, na ong 2 km gaat ie over op gas, maar slaat dan altijd eenmalig af.
Heel soms - als ie op gas rijdt- lijkt het of ie op 3 poten gaat lopen, gaat na een paar km weer over, soms ook door even op benzine te rijden
Op benzine loopt ie niet lekker soepel.
Het mml brandt altijd, als de accu er even af is geweest is tie even uit, maar na een paar km gaat ie weer branden.
Verder rijdt de auto op gas prima.......

aan gedaan: nieuw gasklephuis, nieuwe lmm, nieuwe bougies, brandstofpomp lpg vervangen, voorste lambdasonde vervangen, dit alles in de afgelopen 2 jaar

Evt nog een keer doen: benzineinjectoren ultrasonn reiningen en benzinefilter vervangen

Vandaag start ik de auto en terwijl ik wegrij gebeurt het volgende:
alle lampjes gaan even aan ( terwijl ik al rij) en de HU1205 spuugt spontaan de nav Cd er uit. Lampjes gaan weer uit.alle lampjes dus...

Het mml lampje gaat (dus ook) uit en de auto rijdt zonder bokken of stoten weg op benzine. Als ie op gas overschakelt slaat ie af, maar koppeling op en hij slaat weer aan en gaat verder op lpg. mml bijf uit, blijft uit, blijft uit.... en gaat dus niet meer aan!

zoals ik al zei, schiet mij maar lek. Na drie jaar met mml aan te hebben gereden en altijd enigszins bokkend weg te rijden doet ie nu alsof er niets aan de hand.

Mag ik stellen dat dit iets te maken heeft met een probleem in de software van het motormanagement?

BR

Sbv


blauweroffel

#41
geen foutcodes de laatste keer toen het mml brandde, ook al zo raar.
Nu moet ik eerst even bij de garage om de hoek langs voor foutcode's. Ik denk dat ik nu ook geen foutcodes te zien krijg, maar ik ga dat wel even doen zo


Ik realiseer me dat ik er ook een andere HU in hebgezet, want de vorige HU1205 vroeg ieder keer weer om de code als ik de auto aan zette. Om te kijken of het aan de HU lag, een andere HU ingezet. Die heeft ook al twee keer opnieuw om zn code gevraagd, terwil de accu er niet af is/was geweest.

BR

Sbv

Is de auto ook met Vida uitgelezen of met universele uitlees apparatuur ? Als er een lampje brand zit er bij mijn weten altijd een foutcode in

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 10-12-2013 14:58:02
Is de auto ook met Vida uitgelezen of met universele uitlees apparatuur ? Als er een lampje brand zit er bij mijn weten altijd een foutcode in

Ik heb m uit laten lezen bij de volvo dealer en toen moest er een nieuw lmm in volgens de monteur.
Na een kwart maandsalaris te hebben ingeleverd een nieuwe lmm er op.
mml bleef branden en daarna (gisteren zelfs een x) weer meegemaakt dat ie op 3 poten liep (temninste zo voelt dat)
Bij een gewone garage uit laten lezen leverde geen foutcodes op. Zal eens vragen of dat universeel of VIDA is

BR

855T5+

Alles bij elkaar (HU codes steeds, lmm code steeds, 3 poten motor, etc.): Klinkt als ergens brakke draad vast, bijvoorbeeld brakke massa aansluiting, heb je die allemaal als eens losgemaakt en opnieuw aangesloten? Pure gok, op basis van lezen van heel veel forum entries.
Volvo: Mutatis Mutandis