Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Op alle pennen uitgelezen:

auto op contact
pen in A1 tm A&: ix indrukken: lampje brand, knop loslaten:
geen knipperend lampje....
B idem

blauweroffel

#466
aan t sap....






Er moet nog meer gebeuren...
bumpersteunen achter vervangen (en meteen trekhaak, afneembaar plaatsen)
achterklep vervangen en nieuwe gasveren
stuur opknappen
nieuw tapijt linksvoor
bumper achter en voor spuiten
uitlaateindstuk stuk vervangen

BR

Sbv

standschakelaar van automaat nog goed ? Als die niet goed is zou de auto dacht ik ook niet goed moeten starten

blauweroffel

Standschakelaar: welke bedoel je precies?

Deze blijft helemaal stil tijdens het starten, op de rode draad staat geen spanning:


BR

Sbv

schakelaar die op de bak zit en aangeeft in welke stand de handel van de automaat staat. Schakelkabel zit er aan vast. Ros eens de handel tig keer heen en weer mogelijk scheelt het iets.

blauweroffel

#470
geprobeerd..... geen resultaat, in P en N draait startmotor keurig rond.

Als ik de brandstofpomp niet hoor tijdens het starten, dan krijgt deze dus geen stroom.

Daar moet dus een reden voor zijn: maar welke?
Ik heb destijds het rode relais ook al geruild voor die uit mn T-5, maar ook toen wou dus ook niet starten, en de T-5 startte wel met het relais van de groene

BR

blauweroffel

#471

Stekkers bij de pomp:
De rode draad in de grijze stekker staat geen spanning op (ook niet met auto op contact)
de onderste bruine draad in de gele stekker (rechts op de foto) staat onder spanning als ik de auto op contact zet.  Van contact af, spanning weg.
De bovenste bruine draad staat geen spanning op.

BR

volvobug

Gele stekker is ABS sensoren.

Heb je ook niet even spanning op de pomp als je hem op contact zet, of tijdens het starten?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 27-04-2016 16:40:40
Gele stekker is ABS sensoren.

Heb je ook niet even spanning op de pomp als je hem op contact zet, of tijdens het starten?


Ok dank, weer wat geleerd.

Ik heb met de spanningsmeter op de rode draad de auto laten starten: ik zag in een flits heel even spannign opde rode draad (het rode lampje op de meter ging een halve tel branden, maar daarna niets meer. Ook niet al er meerdere malen gestart werd.
Tijdens het starten krijgt de pomp dus geen stroom. Dus zit er kennelijk ergens een onderbreking, maar waar????
BR

Sbv

alle ellende van alarm er al uit (die had je toch met deze auto) ? defecte brandstofpomp ?
zekering van brandstofpomp ?

blauweroffel

#475
Citaat van: Sbv op 28-04-2016 12:46:08
alle ellende van alarm er al uit (die had je toch met deze auto) ? defecte brandstofpomp ?
zekering van brandstofpomp ?


Ja, alle ellende van het alarm is er uit. De knoppendriehoek die op de A stijl zit, was niet eens aangesloten.
Zekering 6 heb ik er uit gehad, zal voor de zekerheid de zekering van de pomp bekijken. Maar er stond een even halve seconde spanning op.
Om zeker te weten of de pomp is overleden, moet er natuurlijk wel spanning op staan.

Kan ik de stekker even loshalen en er gewoon even 12 V op zetten ?
edit: zek nr 2 (15apmp) is heel



BR

blauweroffel

Voor de zekerheid relais 103 in mn classic gezet: de classic start gewoon. Relais is dus goed.
Voor de zekerheid relais 103 van de classic in de groene: geen sjoege....
Bij het terugplaatsen van het relais in de classic hoor ik iets tikken/klikken in de motorruimte. Nog een keer eruit en weer terug zetten: ja, een duidelijke klik.

Bij het terugplaatsen van het rode relais in de groen hoor ik geen getik/geklik in de motorruimte.

BR

blauweroffel

Deze draden zitten ook nog bij de accu



Ik heb de blauwe al los gehad, geen effect. DE rood bruine verdwijnen in het contact voor de sirene (zwarte kastje waar sleutel in kan)

BR

blauweroffel

IK vraag me nu plotseling af: kan het ook liggen aan het contactslot, het electrische gedeelte aan de linkerkant van het stuurhuis?

BR

vincent-mk1

Lukt t allemaal daar?...