Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

#990
Vanmorgen tussen de regenbuien door nog maar eens goed naar de aansluitingen van kachelradiateur gekeken.
Ik heb beide klemmen iets teruggetrokken, ze zaten tot aan de aanslag in de houder. Het lekken van de onderste aansluiting is gestopt.
Maar ik ga voor de zekerheid volgende week nieuwe klemmen er in zetten.

Heb de CFE (canbus function exterder) ook werkend gekregen.
Wel een gedoe om de CEM los te krijgen en weer vast te zetten, maar uiteindelijk ook weer gelukt. Deze moest even los om twee draden te verbinden met stekker B, poort 8 en 11. (high canbus)
Twee andere draden op de stekker van de HU radio (low canbus).
plus en min op stekker van radio

Wat ken er nu extra?
4 keer knipperen met richtingaanwijzer dmv tik (je kan overigens aantal knipperen ook instellen op een ander getal , 3, 5 of 6 of zo) (zelfde als relais 99)
Ramen dicht bij op slot doen van auto (zou ook met open dak kunnen, maar die heb ik niet)
ramen op afstand openen als auto nog op slot zit (kan ook met open dak)
voltage, binnentemparatuur, water temparatuur, olietemparatuur  aflezen in display
resterende hoeveelheid brandstof in liters aangeven in display
welkomsttekst in display (toch leuk)
afscheidstekst in display
automatisch stoelverwarming aan bij bepaald aantal graden (zelf in te stellen)
achterruitverwarming en spiegelverwarming automatisch aan bij bepaalde buitentemparatuur
cc automatisch aan bij starten auto
Bij op contact zetten alle meters even maximaal uit laten slaan (nergens voor nodig, toch geinig)
buitenspiegels automatisch naar binnen klappen bij op slot doen van auto en weer terug klappen bij ontgrendelen
buitenspiegels gaan omlaag als je m in de achteruit zet
mistlampen doen mee met knipperen groot licht
follow me home bij op slot doen auto (welke lampen mee doen zelf in te stellen, in principe kunnen alle lampen worden aan/uit gezet)

Je kan alles zelf op de laptop instellen, ook op winterstand en zomerstand

Nodig? Nee, niet echt
Leuk: ja, toch mooie upgrade

BR

blauweroffel

Gisteren even op en neer naar Nijmegen geweest.
auto op cc, we rijden 120. De motor houdt soms heel even in, duurt nog geen tel, en doet dit ook onregelmatig. Soms km's lang niet, dan plotseling 2 of 3 keer achter elkaar, alsof je even voet van het gas hebt gehad.

Wat zou dit kunnen zijn?

BR

Vulk

Is het niet de aircopomp die je voelt?

elianmars

Citaat van: Vulk op 27-08-2018 15:29:50
Is het niet de aircopomp die je voelt?

Dacht ik ook gelijk aan.
Was bij mijn N in elk geval wel het geval. En dat had te maken met de spleet van de magneetkoppeling die te groot werd. Nadat ik de spleet heb verkleind, is het nauwelijk meer voelbaar.

blauweroffel

Ik had de airco niet aanstaan toen die dit deed.

BR

elianmars

Citaat van: blauweroffel op 27-08-2018 22:07:43
Ik had de airco niet aanstaan toen die dit deed.

BR

Dan maar slopen....  :eusa_shifty:

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 27-08-2018 22:33:13
Citaat van: blauweroffel op 27-08-2018 22:07:43
Ik had de airco niet aanstaan toen die dit deed.

BR

Dan maar slopen....  :eusa_shifty:

Ha, dat had je gedacht.. ;D
Heb net een behoorlijke kapitaalinjectie gepleegd  :-X

Vandaag trouwens niks gemerkt......
(behalve dan dat rare schrapend, metaal achtig geluid, je hoort het het beste bij 70/80 in de vierde versnelling)
Ga binnenkort bij een expert langs die er naar gaat luisteren

BR

BR

blauweroffel

Beestje wordt wat ouder.
e
Van de week wilde de radio niet uit ??? en de stuurbediening van de radio gaf ook geen sjoege. DAg er op alles wer als vanouds
Vandaag wil de auto niet op slot met de AB *beide AB's geen sjoege...

BR

blauweroffel

Storingen tot nu toe weggebleven, (afkloppen.. :P)

Wel iets anders valt mij op.
De motor valt niet meteen terug naar stationair als je aan het rijden bent en de koppeling intrapt. De motor blijft dan heel lang zo'n 1400 tpm draaien.
Pas als je stil staat zakt het naar de 800 tpm. En nij "slow schakelen" zakt toetental terug tot ong 1100 tpm, maar gaat niet lager.
Volgens mij moet het toerental bij koppeling en gas los toch vrij snel naar 800 tpm gaan?

BR

classicT5

Stationairregelaar eens schoonmaken is het eerste wat ik kan bedenken. Is vrij makkelijk en simpel om als eerste stap te doen

arjen850

Citaat van: classicT5 op 14-09-2018 22:30:24
Stationairregelaar eens schoonmaken is het eerste wat ik kan bedenken. Is vrij makkelijk en simpel om als eerste stap te doen

Volgens mij gaat het om een motor met elektronische gasklep.

blauweroffel

Citaat van: arjen850 op 14-09-2018 22:47:53
Volgens mij gaat het om een motor met elektronische gasklep.

Yup. XC70 uit 2001.
Ook tijdens het rijden heb ik het idee dat d motor af en toe heel even inhoudt, een soort heel klein hikje/even een onregelmatigheidje. Blijft soms ook weg.
Vorig jaar een nieuw gasklephuis ingezet.

BR

classicT5


The Volvoboy

Citaat van: blauweroffel op 14-09-2018 22:52:37
Yup. XC70 uit 2001.
Ook tijdens het rijden heb ik het idee dat d motor af en toe heel even inhoudt, een soort heel klein hikje/even een onregelmatigheidje. Blijft soms ook weg.
Vorig jaar een nieuw gasklephuis ingezet.

BR

Heeft 'ie dat altijd al gedaan sinds het nieuwe gasklephuis? Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt op een V70N 2.4. Daar kwam het doordat ik er een nieuw gasklephuis op had gezet, die nog niet ingeleerd was. Prima mee te rijden, maar terug naar stationair duurde een eeuw.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blauweroffel

Citaat van: The Volvoboy op 17-09-2018 09:06:28
Heeft 'ie dat altijd al gedaan sinds het nieuwe gasklephuis? Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt op een V70N 2.4. Daar kwam het doordat ik er een nieuw gasklephuis op had gezet, die nog niet ingeleerd was. Prima mee te rijden, maar terug naar stationair duurde een eeuw.

gasklephuis is softwarematig ingeleerd, het inhouden doet ie sinds kort.
Realiseer me dat de auto 's morgens tegenwoordig ook een keer afslaat na het starten zodra je wat gas geeft. opnieuw starten en het afslaan gebeurt niet meer.
BR